Volgens mij heeft een ABS-sensor een minimum en maximum waarde, en door het draaien van het wiel ziet ie dus afwisselend pieken en dalen (dus pulsteller zoals al eerder in dit topic gezegd).
Een kabelbreuk wil niet zeggen dat er nooit elektrisch contact is, maar dat dit er niet altijd is. Dat kan variëren van bijna altijd contact, dat heel soms even weg valt, maar kan ook betekenen dat er bijna nooit contact is, en af en toe wel, tot helemaal geen contact. Je weet nu welk wiel het probleem zit, je kunt kijken of als je de auto aan de laptop hebt, of er een actuele foutcode in zit. Zit er geen foutcode in, beweeg dan de kabel van de de betreffende sensor en check of er een foutcode komt, op deze manier kun je er vrij zeker van zijn dat je de bekabeling van de sensor moet repareren/vervangen.
Een ander oorzaak komt ook voor: zo'n ABS bestaat binnenin uit nokken die voor de sensor langsdraaien en worden herkend. Als er tussen die nokken veel vuil zit, herkent de sensor de nokken niet meer, en wordt het verschil tussen de pieken en de dalen in het pulssignaal te klein. Als dit laatste het geval is, is het verstandig om dan alle vier de wielen aan te pakken, omdat de andere wielen dan vaak relatief snel hetzelfde probleem hebben.