PDA in nieuwe combi

woody

Nieuw lid
Mijn nieuwe octavia combi staat nu bj de dealer. Er moet nog een trekhaak en stream radio in. Nu wil ik mijn PDA met TomToM gaan gebruiken. Maar de aansteker zit ver weg. Heeft iemand daar een oplossing voor? Draadje trekken?

Ik heb mijn PDA (met zuignap op raam) links van het stuur gemonteerd. Bij Halfords zo'n verloopsetje voor een sigaretaansluiting gekocht en deze gemonteerd in de zekeringskast aan de linkerkant. 12 volt rechtstreeks op een vrije pin en massa is daar ook wel te vinden. Voordeel hiervan is dat je de standaard voedingskabel van tomtom niet hoeft te slopen. Indien je een vaste gps-muis bezit bestaat dan ook nog de mogelijkheid om deze via dezelfde zekeringskast te leiden onder het dashboard. Even zoeken op dit forum geeft je wel een link (http://www.skodaforum.nl/forum/show...&page=&view=&sb=5&o=&vc=1)hoe je het bakje midden op het dashboard verwijderd. Daar kun je de gps-muis onder monteren en de draad vervolgens naar links trekken. E.e.a. is dan qua draden vrijwel uit het zicht. Als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel....

Tallguy

Forumguru
Ik zal je laten weten hoe ik dat heb gedaan.

Ten eerste een Brodit Cradle gekocht voor de Octavia2. Die klem je vast tussen het luchtrooster en de radio in de middenconsole (ik heb geen Skoda radio, dus dat ging makkelijk).
Toen een gaatje gemaakt aan de zijkant van het radio (middenconsole) frame.
Een Y-splits kabel gekocht voor 1 sigarettenaansteker (mannetje) naar 2 (vrouwtjes)
Daar een vrouwtje van afgeknipt en die verbonden met de onboard spaning achter de radio (let wel op dat je een geschakelde spanning neemt!)
Op dat vrouwtje heb ik het mannetje van de PDA aangesloten en de kabel van de PDA, via het gaatje, naar buiten laten komen.

Alle kabels zitten daarmee achter de radio, dus uit het zicht en alleen 5cm kabel zie je vanuit de dash naar de PDA gaan.

Als je een foto wilt van hoe het er nu uitziet van buiten hoor ik het wel.

Kan je ook ten eerste zeker een brodit houder aanraden!
Ik heb deze rechts naast de radio genomen aan het middenconsole. Vond 'm anders te hoog en te veel in het zicht. Nu kunnen de kabels ook mooier weg.
Ten tweede heb ik volgende week bij de dealer een afspraak (met aflevering afgesproken) om de kabeltjes nog even (en GPS in bovenopbergbakje) netjes op te bergen en aan te sluiten. Dus ben benieuwd.... /forum/images/graemlins/crazy.gif
Zal daarna effe kijken of ik hier nog wat foto's van op het forum kan plaatsen.

woody

Nieuw lid
Frits, bedankt voor het antwoord. Is dat een comlete extra aansluiting van rond de 6 euro?
woody

</font><blockquote><font class="small">Citaat: woody</font><hr />

Frits, bedankt voor het antwoord. Is dat een comlete extra aansluiting van rond de 6 euro?
woody

[/ QUOTE ]

Hij kost momenteel bij de Halfords € 4,50, deze is het Halfords splitser. Knip dus 1 aansluiting eraf en sluit deze aan op de plus en massa in de zekeringkast. Aansluiting zelf kun je daar ook kwijt en heb ik met een tierap vastgezet. Succes! Ik hoor het wel wanneer je nog meer info nodig hebt. /forum/images/graemlins/wink.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frits</font><hr />

Ik zal wel even wat foto's maken vandaag...

[/ QUOTE ]

Foto's staan inmiddels op de fotogalerij, succes!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fotopeerke</font><hr />

Frits,

bedankt voor de foto's, maar waar heb je de aansteker-stekker nu in gestopt? Ligt deze in het dashboard?

[/ QUOTE ]

Nee, deze zit ook in het zekeringskastje. Op de foto kun je 'em bijna niet zien omdat ie achter het paneel bevestigd is met tieraps. Ik heb op bijgaande foto even met een rechthoek aangegeven waar ie gemonteerd is.

IMG00116a.JPG

Kensei,
Ik zou graag een foto willen zien van je Brodit + PDA. Heb zelf een Ipaq 5550 aangeschaft met TomTom.

Ben benieuwd hoe deze er bij jou uit ziet.

Groeten,
Miguel

Tallguy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Miguel</font><hr />

Kensei,
Ik zou graag een foto willen zien van je Brodit + PDA. Heb zelf een Ipaq 5550 aangeschaft met TomTom.

Ben benieuwd hoe deze er bij jou uit ziet.

Groeten,
Miguel

[/ QUOTE ]

Okay, zal er vandaag of morgen een maken voor je.

Ik heb een brodithouder voor mijn pda gekocht en deze met een metalen houdertje tussen een uitsparing van de radio en het dashboard geplaatst. De voeding heb ik achter de radio en asbak naast de console onder de versnellingspook uit laten komen. Heb de afdekplaat van de versnellingspook verwijdert. Tyrip om de draad. Deze tussen de console geschoven en vastgezet. Leg nu de voedingsplug in de bekerhouder. Wanneer ik hem aansluit sigarettenaansteker eruit en plug erin. Heel simpel.
Wim.

Bovenaan Onderaan