PDA in nieuwe combi

Hoi Wim,

Heb je evt. foto's van hoe het bij jou eruit ziet?
Ik ben nog aan het kijken voor de setup van de PDA-houder.

Begrijp ik het goed dat je tevens je voeding voor de PDA hebt aangesloten via de houder (actieve houder dus)?

Gr. Miguel
 

Rolle

Senior Member
Ik heb een brodithouder voor mijn pda gekocht en deze met een metalen houdertje tussen een uitsparing van de radio en het dashboard geplaatst. De voeding heb ik achter de radio en asbak naast de console onder de versnellingspook uit laten komen. Heb de afdekplaat van de versnellingspook verwijdert. Tyrip om de draad. Deze tussen de console geschoven en vastgezet. Leg nu de voedingsplug in de bekerhouder. Wanneer ik hem aansluit sigarettenaansteker eruit en plug erin. Heel simpel.
Wim.

Waar heb je de voeding dan vandaan gehaald? Of hoe heb je deze onder de radio en asbak doorgehaald? Ik ben namelijk het omgekeerde van plan. Voedingsplug klaarleggen in of nabij de asbak en via de middenconsole naar links boven het stuur.
Ik zei alleen niet goed hoe ik de kabel in/achter uit de asbak moet krijgen.
 
Waar heb je de voeding dan vandaan gehaald? Of hoe heb je deze onder de radio en asbak doorgehaald? Ik ben namelijk het omgekeerde van plan. Voedingsplug klaarleggen in of nabij de asbak en via de middenconsole naar links boven het stuur.
Ik zei alleen niet goed hoe ik de kabel in/achter uit de asbak moet krijgen.

Links naast het stuur (autodeur openen) zit een zwarte plastic kap aan de zijkant van je dashboard hierachter zit een zekeringkast daar kun je het makkelijkst de voeding vandaag halen.

Ik heb bij het inleveren van mij O2 twee weken geleden de voeding van m'n carkit losgehaald die de dealer daar aangesloten had, de zekering die de dealer hiervoor gebruikte is +12Volt op zekering 26 en de - zat op de grote zilverkleurige bout die je ziet zitten als de plastic kap verwijderd is.


Kijk even via de onderstaande links precies welke het zijn.
http://new.skoda-auto.com/com/model/newoctaviacombi/documentation/Pages/Documentation.aspx
http://new.skoda-auto.com/com/model/newoctaviacombi/documentation/Pages/Documentation.aspx
 

Rolle

Senior Member
Op die manier is het eigenlijk nog iets eenvoudiger, verlengkabeltje voor sigarettenaansteker (vrouwelijke plug dus dezelfde als in de middenconsole) aansluiten rechtstreeks op het zekeringbord ( hoe geraak je aan de achterkant daarvan, of steek je gewoon de + van de verlengkabel in het klemmetje waar normaal de zekeringen zitten?) de plug in het bakje links van het stuur leggen en klaar is kees.
 

Rolle

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fotopeerke</font><hr />

Frits,

bedankt voor de foto's, maar waar heb je de aansteker-stekker nu in gestopt? Ligt deze in het dashboard?

[/ QUOTE ]

Nee, deze zit ook in het zekeringskastje. Op de foto kun je 'em bijna niet zien omdat ie achter het paneel bevestigd is met tieraps. Ik heb op bijgaande foto even met een rechthoek aangegeven waar ie gemonteerd is.

IMG00116a.JPG

Welke kabel heb je gebruikt om de sigarettenplug aan te sluiten en hoe heb je die in de houder van de zekering vastgezet?

En wat is die spiraalvormige kabel juist? Ik vermoed dat die deel uitmaakt van de externe GPS antenne ofzo?
 

Rolle

Senior Member
Ik ben daarstraks een vrouwelijke sigarettenplug gaan halen bij de electronicaboer (7€). Heb ondertussen ook uitgedokterd dat op positie 17 op het zekeringenbord 12V beschikbaar is. Iemand een idee of ik deze kan/mag gebruiken om deze plug op aan te sluiten, ik ga morgen nog wel even een zekeringhouder halen om er tussen te zetten.
 

Ronnie

Forumguru
Ik ben daarstraks een vrouwelijke sigarettenplug gaan halen bij de electronicaboer (7€). Heb ondertussen ook uitgedokterd dat op positie 17 op het zekeringenbord 12V beschikbaar is. Iemand een idee of ik deze kan/mag gebruiken om deze plug op aan te sluiten, ik ga morgen nog wel even een zekeringhouder halen om er tussen te zetten.
Ik denk niet dat het verbruik dermate hoog is dat het nodig is het dubbel af te zekeren. 10A bij 13,7V=137 watt, dat is nogal een beetje...
 

Rolle

Senior Member
Op positie 17 zit geen zekering bij mij, ik zou de + van de plug daar insteken (zoals Frits gedaan heeft), dit wil dan echter zeggen dat er op de plug constant 12V niet gezekerd staat, vandaar dat ik er toch nog een zekering wil tussen zetten.
Het is enkel bedoeld voor mijn GPS toestel (1A) maar better safe then sorry.
 

Rolle

Senior Member
Daar is het em eigenlijk om te doen:super:

Er is dus eigenlijk niets dat me verder belet om die positie te gebruiken? Ik zou hem afzekeren met een zekering van 2A dat moet wel voldoende zijn denk ik.
 

Rolle

Senior Member
Zonet mezelf even aan het werk gezet. Zekeringhouder om tussen de kabel te zetten gaan halen, paar glaszekeringetjes (per 10 stuks).

Wegens gebrek aan gas in mijn soldeerbout gebruik gemaakt van een ouderwets lusterklemmetje om de zekering aan de kabel te zetten.
De plus afgetakt van positie 17 (constante 12V) de min op de schroef boven in het zekeringbord gezet en het lijkt allemaal te werken.

De kabel naar de vrouwelijke sigarettenplug loopt achter het zekeringbord zo het bakje links naast het stuur in (geen gedoe met gaten boren ed.).

De voeding van de GPS in het vakje inpluggen, vakje dicht doen en we zijn vertrokken.
10 minuutjes werk.
 

Ronnie

Forumguru
Heb je de constante plus 12V genomen? Je schreef dat het apparaat plm. 1A verbruikte, 1A maal 36 uur= na 2 dagen accu plat! Toch niet een contact geschakelde plus nemen? (van de radio of zo aftakken?).
 
Heb je de constante plus 12V genomen? Je schreef dat het apparaat plm. 1A verbruikte, 1A maal 36 uur= na 2 dagen accu plat! Toch niet een contact geschakelde plus nemen? (van de radio of zo aftakken?).

Da's alleen als dat apparaat constant het max. vermogen trekt en de motor niet draait.

Mijn carkit was ook constant voorzien van 12V en na een vakantie van 2.5 week had de auto geen probleem met starten ondanks dat deze wel continue stroom verbruikt.

Dus dat zal allemaal wel meevallen.



( trouwens een dag bestaat uit 24u niet 36u... :tongue: )
 

Rolle

Senior Member
Da's alleen als dat apparaat constant het max. vermogen trekt en de motor niet draait.

Mijn carkit was ook constant voorzien van 12V en na een vakantie van 2.5 week had de auto geen probleem met starten ondanks dat deze wel continue stroom verbruikt.

Dus dat zal allemaal wel meevallen.



( trouwens een dag bestaat uit 24u niet 36u... :tongue: )

Voor zover ik weet verbruikt een sigarettenplug niks, het is pas als je er iets in steekt dat er iets verbruikt wordt.

Het was mij te doen om op een eenvoudige manier de GPS links van het stuur te krijgen (en indien mogelijk de GPS toch te kunnen gebruiken in een andere auto).
Dat is nu perfect mogelijk. Als ik de GPS eens nodig heb, bakje open voedignsplug in de klaarliggende connector en we kunnen vertrekken. Op de bestemming aangekomen, plug uit de connector en geen probleem.

Maar bedankt voor de bezorgdheid.
 

Ronnie

Forumguru
Da's alleen als dat apparaat constant het max. vermogen trekt en de motor niet draait.

Mijn carkit was ook constant voorzien van 12V en na een vakantie van 2.5 week had de auto geen probleem met starten ondanks dat deze wel continue stroom verbruikt.

Dus dat zal allemaal wel meevallen.



( trouwens een dag bestaat uit 24u niet 36u... :tongue: )
Ik bedoelde meer dat na 36 uur er 36 Amp. uit de accu is en de auto niet meer starten zal.
 
Voor zover ik weet verbruikt een sigarettenplug niks, het is pas als je er iets in steekt dat er iets verbruikt wordt.

Het was mij te doen om op een eenvoudige manier de GPS links van het stuur te krijgen (en indien mogelijk de GPS toch te kunnen gebruiken in een andere auto).
Dat is nu perfect mogelijk. Als ik de GPS eens nodig heb, bakje open voedignsplug in de klaar liggende connector en we kunnen vertrekken. Op de bestemming aangekomen, plug uit de connector en geen probleem.

Maar bedankt voor de bezorgdheid.

Klopt, een lege plug of PDA cradle trekt niets als er geen PDA inzit.

Wanneer mijn nieuwe O2 eindelijk binnen is ga ik hetzelfde doen als jij maar dan voor de voeding van m'n GSM, via bluetooth laad dat ding namelijk niet zo goed op... :tongue:
 

Rolle

Senior Member
Klopt, een lege plug of PDA cradle trekt niets als er geen PDA inzit.

Wanneer mijn nieuwe O2 eindelijk binnen is ga ik hetzelfde doen als jij maar dan voor de voeding van m'n GSM, via bluetooth laad dat ding namelijk niet zo goed op... :tongue:

Zeker een aanrader om het zo te doen, ik gebruikte dat bakje toch quasi niet (er lag een klein led hoofdlampje in en een set oortjes voor de GSM, die zijn nu verhuisd naar het bakje boven op het dashboard).

Zonder boren toch voeding voor de GPS links van het stuur. Nu enkel nog een dummy sigarettenaansteker zien vast te krijgen om de plug af te sluiten als ze niet in gebruik is, kwestie van zeker te zijn dat er toch niet op de een of ander manier een kortsluiting ontstaat in de plug als er iets in moest sukkelen. De plug is wel gezekerd maar voorkomen is beter dan genezen.
 
Zeker een aanrader om het zo te doen, ik gebruikte dat bakje toch quasi niet (er lag een klein led hoofdlampje in en een set oortjes voor de GSM, die zijn nu verhuisd naar het bakje boven op het dashboard).

Zonder boren toch voeding voor de GPS links van het stuur. Nu enkel nog een dummy sigarettenaansteker zien vast te krijgen om de plug af te sluiten als ze niet in gebruik is, kwestie van zeker te zijn dat er toch niet op de een of ander manier een kortsluiting ontstaat in de plug als er iets in moest sukkelen. De plug is wel gezekerd maar voorkomen is beter dan genezen.


Ik heb m'n GSM \ Brodit voeding onderstussen ook ingebouwd en aangesloten samen met de DVD Vrijschakeling...


picture.php



Voor foto's van de inbouw zie..,
http://www.skodaforum.nl/board/album.php?albumid=200
 
Bovenaan Onderaan