Ik heb een brodithouder voor mijn pda gekocht en deze met een metalen houdertje tussen een uitsparing van de radio en het dashboard geplaatst. De voeding heb ik achter de radio en asbak naast de console onder de versnellingspook uit laten komen. Heb de afdekplaat van de versnellingspook verwijdert. Tyrip om de draad. Deze tussen de console geschoven en vastgezet. Leg nu de voedingsplug in de bekerhouder. Wanneer ik hem aansluit sigarettenaansteker eruit en plug erin. Heel simpel.
Wim.
Waar heb je de voeding dan vandaan gehaald? Of hoe heb je deze onder de radio en asbak doorgehaald? Ik ben namelijk het omgekeerde van plan. Voedingsplug klaarleggen in of nabij de asbak en via de middenconsole naar links boven het stuur.
Ik zei alleen niet goed hoe ik de kabel in/achter uit de asbak moet krijgen.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fotopeerke</font><hr />
Frits,
bedankt voor de foto's, maar waar heb je de aansteker-stekker nu in gestopt? Ligt deze in het dashboard?
[/ QUOTE ]
Nee, deze zit ook in het zekeringskastje. Op de foto kun je 'em bijna niet zien omdat ie achter het paneel bevestigd is met tieraps. Ik heb op bijgaande foto even met een rechthoek aangegeven waar ie gemonteerd is.
Ik denk niet dat het verbruik dermate hoog is dat het nodig is het dubbel af te zekeren. 10A bij 13,7V=137 watt, dat is nogal een beetje...Ik ben daarstraks een vrouwelijke sigarettenplug gaan halen bij de electronicaboer (7€). Heb ondertussen ook uitgedokterd dat op positie 17 op het zekeringenbord 12V beschikbaar is. Iemand een idee of ik deze kan/mag gebruiken om deze plug op aan te sluiten, ik ga morgen nog wel even een zekeringhouder halen om er tussen te zetten.
Heb je de constante plus 12V genomen? Je schreef dat het apparaat plm. 1A verbruikte, 1A maal 36 uur= na 2 dagen accu plat! Toch niet een contact geschakelde plus nemen? (van de radio of zo aftakken?).
Da's alleen als dat apparaat constant het max. vermogen trekt en de motor niet draait.
Mijn carkit was ook constant voorzien van 12V en na een vakantie van 2.5 week had de auto geen probleem met starten ondanks dat deze wel continue stroom verbruikt.
Dus dat zal allemaal wel meevallen.
( trouwens een dag bestaat uit 24u niet 36u... )
Ik bedoelde meer dat na 36 uur er 36 Amp. uit de accu is en de auto niet meer starten zal.Da's alleen als dat apparaat constant het max. vermogen trekt en de motor niet draait.
Mijn carkit was ook constant voorzien van 12V en na een vakantie van 2.5 week had de auto geen probleem met starten ondanks dat deze wel continue stroom verbruikt.
Dus dat zal allemaal wel meevallen.
( trouwens een dag bestaat uit 24u niet 36u... )
Voor zover ik weet verbruikt een sigarettenplug niks, het is pas als je er iets in steekt dat er iets verbruikt wordt.
Het was mij te doen om op een eenvoudige manier de GPS links van het stuur te krijgen (en indien mogelijk de GPS toch te kunnen gebruiken in een andere auto).
Dat is nu perfect mogelijk. Als ik de GPS eens nodig heb, bakje open voedignsplug in de klaar liggende connector en we kunnen vertrekken. Op de bestemming aangekomen, plug uit de connector en geen probleem.
Maar bedankt voor de bezorgdheid.
Klopt, een lege plug of PDA cradle trekt niets als er geen PDA inzit.
Wanneer mijn nieuwe O2 eindelijk binnen is ga ik hetzelfde doen als jij maar dan voor de voeding van m'n GSM, via bluetooth laad dat ding namelijk niet zo goed op...
Zeker een aanrader om het zo te doen, ik gebruikte dat bakje toch quasi niet (er lag een klein led hoofdlampje in en een set oortjes voor de GSM, die zijn nu verhuisd naar het bakje boven op het dashboard).
Zonder boren toch voeding voor de GPS links van het stuur. Nu enkel nog een dummy sigarettenaansteker zien vast te krijgen om de plug af te sluiten als ze niet in gebruik is, kwestie van zeker te zijn dat er toch niet op de een of ander manier een kortsluiting ontstaat in de plug als er iets in moest sukkelen. De plug is wel gezekerd maar voorkomen is beter dan genezen.