PDC trekhaak

Kuikuhnek

Senior Member
Beste leden,

Laatst mijn trekhaak laten inleren door Antera, waarvoor dank nog een keer.
Prima service en aardige gast.
Echter, vandaag de vouwwagen gehaald en de pdc piept nog steeds met de vouwwagen er achter.
Alle verlichting op de achteruit na werkt netjes.
Er zit een 13 polige Jaeger onder.
Iemand een idee wat het dan alsnog kan zijn?
Het is geen ernstig iets uiteraard maar goed als het uit kan dan is dat altijd prettig.

Laatst bewerkt:

Maartenvds

Forumguru
Je hebt toch in je O2 een knopje zitten om de sensoren uit te zetten? naast je Bandenspanning zit deze je kan niet de sensoren mee uit zetten.

Maartenvds

Forumguru
oh ik dacht dat dat in elke O2 zat ik denk dan dat het niet mogelijk is of je zal dat knopje moeten inbouwen.

Kuikuhnek

Senior Member
Bij de meeste merken is het inderdaad uit te schakelen, hier helaas niet.
Of ik heb een verstopt knopje.
:arghh:

Kuikuhnek

Senior Member
Hahaha, had hem al een appje gestuurd, hij wist het ook zo 123 niet. Maar ongetwijfeld aan het werk zijn. Ik wacht rustig af. Maar dacht ik knikker het ondertussen hier ook ff neer.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Zwapp

Forumguru
Dat knopje is alleen aanwezig bij de O2 met PDC aan de voorzijde, achterzijde is niet uit te schakelen met dat knopje...

Ik denk dat er nog wat programmeerwerk in vcds gedaan moet worden...

Vmax

Lid
de achteruitrijverlichting hoort WEL te blijven branden, maar de mistachterlicht behoort uit te gaan , denk dat je daar moet zoeken

Canon-Eye

Forumguru
Achteruitrijlicht van de aanhanger of fietsendrager moet mee aangaan, mistachterlicht inschakelen betekent dat ook dit op de aanhanger of drager aangaat inplaats van op de auto.

PDC achter hoort vanzelf uit te schakelen zodra er een stekker ingeplugd is, en dat zie je dan ook in de display terug.

Mijn O2C (2007-2011) had ook PDC aan de voorkant. Midden op het dashboard zat een knopje om dit in te schakelen, ging (in tegenstelling tot achter) niet tegelijk met achter aan bij het inschakelen van de achteruit.

Kuikuhnek

Senior Member
Mistachterlicht werkt, achteruit niet. Op de aanhanger.
Stekker netjes aangekoppeld maar geen melding en PDC blijft dus werken.

hemi24

Forumguru
Als 'ie een klapkar had met 7-polige stekker, ging dat niet passen in een 13-polige Jaeger.

Daarom ook het eerste deel van mijn vraag...

Verloop naar 7-polig zou heel goed verklaren waarom de achteruitrijlichten op de vouwwagen niks doen...

Andere optie is dat er een verkeerde trekhaakmodule is geplaatst, die alleen kan lezen van de can-bus, maar dat kan ik me bij Antera eigenlijk niet voorstellen..!

Canon-Eye

Forumguru
Ik had tot voor enkele jaren een bagageaanhanger met 7-polige bedrading. Daar zat geen achteruitrijlicht op en ook geen mistachterlicht - d.w.z. ik had er wel eentje opgebouwd voor de schijn, maar niet aangesloten: geen draadje voor beschikbaar. Wel een constante stroomdraad die de koelkast van de toenmalige vouwwagen op gang hield, maar ik had geen behoefte om in die stekkers te gaan rommelen.

Aangesloten via de standaard verloopstekker kwam er bij het inschakelen van de achteruit keurig netjes het aanhangertje op de display om aan te geven dat de PDC was uitgeschakeld. Dus ook bij gebruik van een 13>7 verloop zou de PDC-uitschakeling gewoon moeten werken.

hemi24

Forumguru
Kans bij (kleine) aanhangers met 7-polige stekkers is dat lampen links en rechts niet gescheiden zijn, maar over één van beide stekkerpolen zijn verbonden, met allerlei vreemde diagnosefouten van de trekhaakmodule tot gevolg...

Waar ik ook vraagtekens bij heb is of de stekker aan de autokant wel juist is aangesloten v.w.b. de volgorde van alle stekkerpolen.
Ik lees dat Antera de haak heeft ingeleerd, maar wie heeft de montage uitgevoerd? En welke kabelset is er gebruikt?

Kuikuhnek

Senior Member
Boel is ingebouwd bij de zaak waar ik de auto gekocht heb.
Geen idee welke kabelnet is gebruikt, kan ik dat ergens zien?

Bovenaan Onderaan