Pegasus velgen op de business line?

kaggel

Lid
Goedemiddag,

Ik kijk al een tijdje mee op het forum en heb nu een concrete vraag. Ik ben me aan het orienteren op een Octavia Combi Eleganse Business Line en in de optielijst staan de 17 inch Pallas velgen,

Weet iemand of het ook mogelijk is om de 17 inch Pegasus te bestellen, deze velgen zijn in ieder geval wel beschikbaar voor de 'gewone' elegance.

Het staat inderdaad niet in de optielijst, dus volgens mij kan het af-fabriek niet...
De Pegasus velgen vind ik inderdaad ook mooier (net als jij, anders zou je het niet vragen).

Maar aangezien de prijs van deze velgen identiek is, verwacht ik dat er toch wel iets te regelen zou moeten zijn bij de dealer. Er zit niets anders op dan even de dealer te bellen...

Ik krijg de Crateris, die zijn 1" kleiner dan de Pegasus, maar zeker niet verkeerd. Die kun je er dus ook gewoon op laten zitten... Heb je ook nog eens minder kans op stoeprandschade...

kaggel

Lid
Het grootste nadeel is dat de bestelling via centrale inkoop gaat dus ik kan helemaal niets regelen met een dealer zelf. Ik zal het in ieder geval eens vragen op het moment dat ik ga proefrijden.

___JC___

Forumguru
Je kan de dealer een wisseltruc uit laten halen maar dan zit hij met die andere 17inch velgen in zn maag. En daar zijn ze niet happig op volgens mij..

G-DRIE

Nieuw lid
Gewoon de bestelling doen met Pegasus wielen. Er trekt vanzelf iemand aan de bel en dat is dan de persoon waar je het mee moet regelen.

MK74

Lid
Ik kon gelukkig afspraken maken met de dealer. Deze heeft de Pallas gewisseld voor de Pegasus. (tja, ook ik vind dit namlijk de mooiere velg). Volgens de accessoirelijst zijn de Pallas velgen duurder dan de Pegasus, dus ik snapte wel dat de dealer dat met gesloten beurs wel voor me wilde regelen.

Weet iemand toevallig of het dan ook mogelijk is de 17 of 18" Zenith (of eventueel Neptune) met een Elegance BL te bestellen? Met bijbetaling natuurlijk...

En het Sport-pakket Dynamic (het gaat dan met name om het sportonderstel)?
Deze staat namelijk ook niet als optie bij de business line uitvoeringen.

Weet iemand toevallig of het dan ook mogelijk is de 17 of 18" Zenith (of eventueel Neptune) met een Elegance BL te bestellen? Met bijbetaling natuurlijk...

En het Sport-pakket Dynamic (het gaat dan met name om het sportonderstel)?
Deze staat namelijk ook niet als optie bij de business line uitvoeringen.

Je mag/kunt helaas géén dynamic sport pakket op een Business Line nemen. Zo simpel als dat... Wél is het mogelijk om een Business Line te verlagen. Alleen dat verlagen (30mm) kost zo'n 400 euro, aldus een dealer.

Een andere optie is om een normale Octavia te nemen en die uit te breiden met alle opties die je wilt (zoals alle business line opties), inclusief het dynamic sport pakket. Maar dan ben je hééééél wat duurder uit. Ik weet dit, omdat een collega van mij eigenlijk per se die rode dynamic-bekleding en dat 3-spaaks sportstuur wil. Ieder z'n meug... :grin:

Als je graag grotere en voornamelijk mooiere velgen onder je octavia business line wil kan je ook velgen bestellen uit de velgencatalogus die niet merk gebonden zijn. Dat is wat ik heb gedaan. Ik heb MAK invidia deluxe 17" er bij besteld.

Die Pegasus en Zenith velgen zijn wel mogelijk, maar zijn behoorlijk duur.

Je moet je overigens afvragen of je wel 18" velgen wil, zeker als je ook nog eens verlaagd. Van rijcomfort blijft dan niet veel over.

Je mag/kunt helaas géén dynamic sport pakket op een Business Line nemen. Zo simpel als dat... Wél is het mogelijk om een Business Line te verlagen. Alleen dat verlagen (30mm) kost zo'n 400 euro, aldus een dealer.
Dat is jammer dan.
Blijf het toch vreemd vinden. Bij een normale Elegance kan je alle opties nemen, maar bij een BL is het een stuk beperkter.
Zolang je er maar voor betaald zou het toch mogelijk moeten zijn, zou je denken :winkie:

Een andere optie is om een normale Octavia te nemen en die uit te breiden met alle opties die je wilt (zoals alle business line opties), inclusief het dynamic sport pakket. Maar dan ben je hééééél wat duurder uit. Ik weet dit, omdat een collega van mij eigenlijk per se die rode dynamic-bekleding en dat 3-spaaks sportstuur wil. Ieder z'n meug... :grin:
Dat is idd een aardig stuk duurder ja!
Die rode of zilveren bekleding maakt me niet zoveel uit, het gaat me ook meer om het sportstuur en onderstel.
Maarja, dan maar los een verlagingssetje erbij bestellen :)

Als je graag grotere en voornamelijk mooiere velgen onder je octavia business line wil kan je ook velgen bestellen uit de velgencatalogus die niet merk gebonden zijn. Dat is wat ik heb gedaan. Ik heb MAK invidia deluxe 17" er bij besteld.

Die Pegasus en Zenith velgen zijn wel mogelijk, maar zijn behoorlijk duur.
Ik ga de auto leasen, dus dat zal waarschijnlijk wel wat lastiger worden.

Toch maar eens met de dealer een praatje gaan maken over die andere velgen dan.

Zijn er trouwens nog forummembers uit Zuid-Holland, regio Delft / Den Haag?
Wilde laatst een proefrit maken in een 1.8TSI maar die had de dealer (Garage Hoeke in Delft) niet staan, alleen een 1.4TSI.
De dealer vertelde mij dat er in heel Zuid-Holland nergens een 1.8 staat (omdat de 1.4 veel beter verkocht wordt :ahum:), en dat ik alleen bij de importeur in Leusden op afspraak een proefrit zou kunnen maken.
Lijkt mij dat er toch wel ergens een 1.8 zou moeten staan waar een proefrit in gemaakt kan worden?

kaggel

Lid
Ik heb vorige week ook bij hoeke gereden in de 1.4 TSI, voor de 1.8 ben ik ook doorverwezen naar PON. Je kunt eventueel nog via de Skoda site zoeken op occasions. De meeste demo's staan namelijk ook al te koop.

Zit zelf met het probleem dat ook PON mij niet aan een 1.4 TSI DSG kan helpen om proef te rijden.

Ik heb vorige week ook bij hoeke gereden in de 1.4 TSI, voor de 1.8 ben ik ook doorverwezen naar PON. Je kunt eventueel nog via de Skoda site zoeken op occasions. De meeste demo's staan namelijk ook al te koop.

Zit zelf met het probleem dat ook PON mij niet aan een 1.4 TSI DSG kan helpen om proef te rijden.

Zeker wel: ik heb in Leusden al twee keer gereden met de 1.4 TSI DSG-7 (wat dan overigens een combi - ambition business line is, in kleur aqua blue). Dat kan dus absoluut. Bel maar met Pon Skoda 033-4949170 voor een afspraak. [Of iemand ná mij moet hem in de prak hebben gereden...]

Ik ga de auto leasen, dus dat zal waarschijnlijk wel wat lastiger worden.

Toch maar eens met de dealer een praatje gaan maken over die andere velgen dan.

Ik lease ook ;) Dus zou geen probleem moeten zijn, mijn order is geaccepteerd en in bestelling. Houd er rekening mee dat een afwijkende (lees grotere) bandenmaat wel je leasekosten aardig kan verhogen.

kaggel

Lid
Zeker wel: ik heb in Leusden al twee keer gereden met de 1.4 TSI DSG-7 (wat dan overigens een combi - ambition business line is, in kleur aqua blue). Dat kan dus absoluut. Bel maar met Pon Skoda 033-4949170 voor een afspraak. [Of iemand ná mij moet hem in de prak hebben gereden...]

Ik heb het via Hoeke geprobeerd en die konden de 1.8 TSI aanbieden, via de leasemaatschappij ben ik nog gebeld door een andere dealer en ook gaven de optie PON aan maar dan in een Superb 1.8 TSI DSG dus ik denk dat iemand toch die 1.4 TSI DSG om een boom heen heeft gevouwen:ahum:

:crazy::crazy:
Ik lease ook ;) Dus zou geen probleem moeten zijn, mijn order is geaccepteerd en in bestelling. Houd er rekening mee dat een afwijkende (lees grotere) bandenmaat wel je leasekosten aardig kan verhogen.
Daar heb ik idd nog geen rekening mee gehouden :crazy:
Enig idee wat het verschil tussen 16" (standaard) en 17" zou kunnen zijn?

LenK

Forumguru
Als de velgen in de optielijst staan dan is het een kleine meerprijs, maar als je velgen/banden kiest die daar niet in staan (of niet bij jouw model) wordt de auto met de orignele velgen bij de dealer afgeleverd en betaal je in het ergste geval de volle prijs van de vervangende velgen extra. Kwestie van onderhandelen om de kosten te beperken.

:crazy::crazy:
Daar heb ik idd nog geen rekening mee gehouden :crazy:
Enig idee wat het verschil tussen 16" (standaard) en 17" zou kunnen zijn?

Het is uiteraard afhankelijk van de leasemaatschappij (bij mij ING) en de afspraken die je werkgever, of jijzelf, met die maatschappij hebt, maar bij mij scheelt het ongeveer 12 euro op mijn leasetarief om van 16" naar 17" te gaan en dat is alleen het bedrag voor de banden. Die 12 euro komt overeen met 1.3% van mijn totale leasebedrag wat ik aan de Skoda kwijt ben.

Als de velgen in de optielijst staan dan is het een kleine meerprijs, maar als je velgen/banden kiest die daar niet in staan (of niet bij jouw model) wordt de auto met de orignele velgen bij de dealer afgeleverd en betaal je in het ergste geval de volle prijs van de vervangende velgen extra. Kwestie van onderhandelen om de kosten te beperken.

Voor de business line zijn PALLAS 17" velgen als optie inderdaad goedkoop, maar ze zien er naar mijn mening niet uit ;).

Als je echter voor bijvoorbeeld de Zenith of Cepeus zou willen gaan, ben je belachelijk duur uit. De Zenith kost bijvoorbeeld 206 euro PER WIEL en EXCLUSIEF band en montage. Je krijgt iets korting omdat je 16" inwisselt, maar het blijft duur.

Bovenaan Onderaan