Pegasus velgen op de business line?

Die 12 euro komt overeen met 1.3% van mijn totale leasebedrag wat ik aan de Skoda kwijt ben.
Dat komt dus neer op het bedrag wat je extra aan je velgen betaald?

Aangezien de 17" (Skoda) velgen maar €240,- duurder zijn dan de standaard 16" zal dat bedrag wat je extra betaald aan leasebedrag wel meevallen.
Logisch ook, het hele leasebedrag wordt hoger als je meer opties neemt natuurlijk :)

Hoe zit dat trouwens met opties achteraf nemen, zodat je hier geen leasebedrag over betaald?
Moet je die gewoon zelf betalen aan de dealer dan?

Voor de business line zijn PALLAS 17" velgen als optie inderdaad goedkoop, maar ze zien er naar mijn mening niet uit ;).

Als je echter voor bijvoorbeeld de Zenith of Cepeus zou willen gaan, ben je belachelijk duur uit. De Zenith kost bijvoorbeeld 206 euro PER WIEL en EXCLUSIEF band en montage. Je krijgt iets korting omdat je 16" inwisselt, maar het blijft duur.
Hmm.. als je dus de 17" Pegasus velgen bij een Elegance BL wilt bestellen, betaal je de volle mep voor alle 4 de velgen, en niet de €490,- wat ze als optie op een normale Elegance kosten? Wat een afzetters :mad:

Dat komt dus neer op het bedrag wat je extra aan je velgen betaald?

Nee die 12 euro extra is uitsluitend voor de grotere bandenmaat en montage.
Dus er komt nog een groter bedrag bij voor de velgen, maar die prijs is uiteraard afhankelijk van welke velgen je neemt.

Die 17" skodavelgen die 240 euro duurder zijn, zijn de PALLAS velgen...over smaak valt niet te twisten uiteraard, maar ik werd niet warm van de PALLAS velgen, vindt ze eigenlijk nog lelijker dan de standaard 16" velgen.

Hmm.. als je dus de 17" Pegasus velgen bij een Elegance BL wilt bestellen, betaal je de volle mep voor alle 4 de velgen, en niet de €490,- wat ze als optie op een normale Elegance kosten? Wat een afzetters :mad:

Nee ik denk dat je voor de pegasus i.d.d. 490 kwijt bent, wat dat is een optie en niet een accesoire als de Zenith. Vraag is dan alleen of die pegasus op de businessline geplaatst mag worden? Dat weet ik niet. Ik denk dat het niet kan, want het sport/dynamic pakket kan ook niet.

het is allemaal lekker ingewikkeld ;).

Nee die 12 euro extra is uitsluitend voor de grotere bandenmaat en montage.
Dus er komt nog een groter bedrag bij voor de velgen, maar die prijs is uiteraard afhankelijk van welke velgen je neemt.
Logisch, had ff te snel je bericht gelezen :winkie:

Die 17" skodavelgen die 240 euro duurder zijn, zijn de PALLAS velgen...over smaak valt niet te twisten uiteraard, maar ik werd niet warm van de PALLAS velgen, vindt ze eigenlijk nog lelijker dan de standaard 16" velgen.
Ik vind ze er idd ook niet uitzien.
Erger nog, ik heb thuis nog een brochure van begin dit jaar liggen, en daar waren de 17" Pegasus velgen gewoon als optie te bestellen bij een BL! Hebben ze volgens mij sinds mei of juni dit jaar uit de optielijst gehaald. :(

___JC___

Forumguru
Ik snap dit soort geneuzel met opties niet. Nog zoiets raars. Op een Superb Elegance Businessline kan je 18 inch velgen bestellen, maar op een Ambition Businessline kan dit niet! Waarom zou je dat in vredesnaam zo doen mensen bij de Skoda? Mogen alleen mensen met de meest luxe versie grote velgen bestellen?

Raar....

Is toch niet zo raar?
stel:
Als die velgen zo belangrijk voor jou zijn, overweeg je misschien wel om niet voor de ambition te gaan maar voor de elegance, oftewel, KASSA voor skoda!! Zo zit het nou eenmaal in elkaar; de verschillende edities (ambition, elegance, etc) worden zo uitgerust met opties dat je eigenlijk altijd voor de duurste editie zou willen gaan ;).

Is toch niet zo raar?
stel:
Als die velgen zo belangrijk voor jou zijn, overweeg je misschien wel om niet voor de ambition te gaan maar voor de elegance, oftewel, KASSA voor skoda!! Zo zit het nou eenmaal in elkaar; de verschillende edities (ambition, elegance, etc) worden zo uitgerust met opties dat je eigenlijk altijd voor de duurste editie zou willen gaan ;).
Dan blijft het toch raar dat je voor de duurste Octavia combi (Elegance BL) niet eens alle opties kunt bestellen? :smirk:

LenK

Forumguru
Die Business line is toch al prijsvoordeel genoeg. Daar zijn ze in autoland niet blij mee want ze verkopen liever een normale uitvoering met opties voor meer geld maar onder dwang van de concurrentie heeft elke merk van die Business versies.
Niet vreemd dan ze met deze modellen zo min mogelijk extra gedoe en variatie willen met deze modellen. Zullen wel in een batch besteld/gebouwd worden voor kosten besparing.

___JC___

Forumguru
Is toch niet zo raar?
stel:

Het is wat mij betreft wel raar. Ik neem de Ambition omdat de Elegance met zwart of beige leer geleverd wordt en dat wil ik niet. Een Ambition met achteraf ingebouwd leer (cognac) en (bijna) alle opties van de Elegance is uiteindelijk nog goedkoper ook.

Maar goed ik heb nu heel andere velgen erbij besteld. Is veel goedkoper dan de originele Skoda velgen en nog mooier ook imho.
:xyxthumbs:

Ik neem de Ambition omdat de Elegance met zwart of beige leer geleverd wordt en dat wil ik niet.

Is dat zo? Ik hoop niet dat dat de enige reden is om niet de Elegance te nemen, Leren bekleding is namelijk een optie. Ook bij Elegance is die standaard met stoffen bekleding uitgerust.

___JC___

Forumguru
Is dat zo? Ik hoop niet dat dat de enige reden is om niet de Elegance te nemen, Leren bekleding is namelijk een optie. Ook bij Elegance is die standaard met stoffen bekleding uitgerust.

Yep heb me dr redelijk in verdiept van tevoren uiteraard. En leer is toch echt standaard op een Elegance Businessline.
Een Superb heb ik het over he (goed lezen).

___JC___

Forumguru
Maar ik mag toch wel refereren naar een zelfde verhaal bij de Superb? Of moet ik dan een nieuw draadje opstarten?
:winkie:

MarcoO2

Forumguru
Zijn er trouwens nog forummembers uit Zuid-Holland, regio Delft / Den Haag?
Lijkt mij dat er toch wel ergens een 1.8 zou moeten staan waar een proefrit in gemaakt kan worden?

Ik ben iedere dag in die regio te vinden. Je mag wel een ritje in mijn auto maken, alleen is de mijne gechipt... dus geeft niet de beleving van de standaard-1.8TSI. Ik heb recent in de 1.4TSI gereden. Ondanks dat dat best een fijne motor is, is het verschil met de 1.8TSI best groot. Als je er het budget voor hebt (en voor over hebt) zou ik altijd de 1.8 adviseren.

Ik ben iedere dag in die regio te vinden. Je mag wel een ritje in mijn auto maken, alleen is de mijne gechipt... dus geeft niet de beleving van de standaard-1.8TSI. Ik heb recent in de 1.4TSI gereden. Ondanks dat dat best een fijne motor is, is het verschil met de 1.8TSI best groot. Als je er het budget voor hebt (en voor over hebt) zou ik altijd de 1.8 adviseren.
Ik wil hem waarschijnlijk ook laten chippen, alleen is het wel een leaseauto, dus nog even kijken hoe dat zit met fabrieksgarantie etc.

Ik neem aan dat je eerst ongechipt hebt rondgereden en daarna gechipt?
Is het verschil goed te merken, en dus aan te raden?

De 1.4 heb ik al in gereden. Reed niet onaardig, maar zoals je zelf al zegt, als het budget het toelaat zeker voor de 1.8 gaan :)

MarcoO2

Forumguru
Ja, klopt. Ik heb eerst een half jaar standaard rondgereden, en nu alweer een half jaartje gechipt. Je komt niets tekort met de standaard 1.8, maar het verschil tussen voor en na tuning is echt geweldig... het vermogen stijgt met tientallen pk's, maar met name het hogere koppel (van 250 Nm naar 350 Nm) is een wereld van verschil... Ik heb het bij JD Enginering laten doen, aanrader! Mocht je interesse hebben: geef maar een seintje!

kaggel

Lid
Zojuist bericht ontvangen van de leasemaatschappij. Pegasus velgen op de Octavia Business line is mogelijk. Kost ongeveer 700 euro omdat ze achteraf worden gemonteerd. Dit in plaats van de 240 euro voor de Pallas velgen.

Het enige verschil is dat ze nu niet meetellen in de fiscale. Al met al kost het me 5 euro per maand.

Bovenaan Onderaan