Perfecte Bluetooth module, andriod,iphone,nokia,Blackberry (nieuwe cartronic)

Bij andere modellen heeft Škoda voor wat betreft wijziging van de antenne juist de spriet verwijderd, de haaievin is juist blijven staan, ongeacht of je Businessline hebt of niet. De haaievin is vooral voor navi.
Wordt de haaievin er niet opgezet als er geen navi aanwezig is?? Ik zie eigenlijk alleen maar VAG auto's met een haaievin.

Grtz,

Jurgen

Bij de superb is het nu zo als je geen gsm en geen gps hebt dan heb je geen haaievin. Ik "hoop" dat het nu ook zo is bij de octavia. Zit hij er wel dan maakt het ook niets uit. Heb er wel als accessoire een Defa alarm in laten zetten. Dat is puur voor mijn gemoedsrust, kan ik wat beter slapen.

piair1982

Forumguru
Mooi verhaal, bedankt! Nu alleen mijn prangende vraag: is er iemand die ervaring heeft met deze carkit icm een Amundsen, bij voorkeur (ja ik ben lastig) de nieuwe Amundsen?

Ja ik. Het werkt perfect. Touch van navi, stuurbediening en bediening via maxidot. Ik ben er erg blij mee.

hansel

Nieuw lid
Ik zie twee prijzen voor inbouwen van een Skoda Premium bluetooth carkit; één met en één zonder telefoonvoorbereiding. Hoe weet ik of mijn Octavia telefonie voorbereid is?

hansel

Nieuw lid
Ik zie op mijn leaseovereenkomst de volgende type aanduiding:
2.0 TDI 103KW HB EL ATTR BNS DPF.

Is het dan voor iemand duidelijk of hier tel.voorbereiding in zit?

kwaazaar

Actief lid
"Bij de superb is het nu zo als je geen gsm en geen gps hebt dan heb je geen haaievin."

Mijn S2C Ambition, zonder navi en zonder telefoon opties en eenvoudigste radio (Swing) heeft wel degelijk een haaievin.

Volgende week wordt er bij mij een Parrot MKI9000 ingebouwd. Die heb je al vanaf 120 euro, ondersteunt bluetooth, incl. A2DP, connector voor iPhone/iPod en USB-stick (MP3/WAV) en beschikt standaard over afstandbediening (monteerbaar aan stuurwiel of op dashboard) die ook weer verbonden is via bluetooth. M.i. is dit een heel betaalbare en compleet alternatief voor de telefoon/bluetooth opties die autofabrikanten aanbieden.

remcee

Lid
Ik heb ook deze carkit, maar nu loop ik tegen het volgende aan:

Sinds kort heb ik ook een nieuwe telefoon. Een eenvoudige Nokia als opvolger van mijn vorige eenvoudige Nokia. Het adressenbestand 1-op-1 overgezet van mijn oude naar mijn nieuwe telefoon. Mijn Columbus navi die laat nu echter de namen zien beginnend met de achternaam, terwijl dat met mijn oude telefoon op voornaam gesorteerd stond. In mijn telefoon heb ik dit aangepast (voornaam - achternaam), maar de carkit blijft eigenwijs met de achternaam beginnen. Kan ik dit aanpassen?!

@ remcee:

Ja, dat kan. Ga via je maxidot naar settings, kies voor phone book en dan voor list. Hier kun je wisselen tussen surename en firstname.

Had verwacht dat deze simpele instelling wel overeen zou komen, kan je er helaas niet verder mee helpen, misschien iemand anders met hetzelfde systeem?

@ Rallye: Dat heeft hij al gedaan, werkt dus niet.

@ Remcee: Heb je ook al geprobeerd om hem te verwijderen uit het systeem, om vervolgens de hele handel weer opnieuw te verbinden (incl. nieuwe user)? Bij degene die ik heb kan ik ook handmatig de contactpersonen verversen, misschien dat zoiets helpt??

Bovenaan Onderaan