Performance Mode Selection

Frenk21

Forumguru
Weet iemand wat de mogelijkheden en nut van PMS is? Geeft dit de mogelijkheid andere instellingen voor schakelmomenten en motor te gebruiken? Mijn dealer weet het ook niet precies

CoesDoes

Forumguru
Wat het nut van PMS is? Ik heb net als veel anderen werkelijk waar geen idee, maar volgens mij zijn er hele boeken over volgeschreven.. :maakmegek:

Als je driving mode bedoeld komt dit er er op neer dat je gevoeligheid van stuurbekrachtiging, gasrespons, climate control (en indien van toepassing DSG en (waarschijnlijk alleen adaptive) cruisecontrol instellingen) in kunt stellen.

Heb me laten vertellen dat het ook iets doet met de DSG, als je die hebt natuurlijk. Ik heb destijds proefgereden met een handgeschakelde Golf 7 2.0 TDI en daar leek het iets te doen met de gasrespons en de stuurbekrachtiging.

Voor die 100 euro die het kost kon ik het in elk geval niet laten om mee te bestellen :-)

Frenk21

Forumguru
Ik bedoel inderdaad drive set up. In de gegevens van de RS staat dit echter als PerformanceModeSelection.
Ik ga volgende week een RS Combi tdi dsg bestellen en twijfel of ik dit er voor €100 bij zal bestellen.

CoesDoes

Forumguru
Raar dat het bij de RS een andere naam krijgt..
Zie dit
voor meer informatie over deze optie.
Naast de opties in het filmpje kun je dus ook de modus van de DSG selecteren en misschien ook iets met ACA.

En uiteraard alvast gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Flem_nl

Forumguru
Heb me laten vertellen dat het ook iets doet met de DSG, als je die hebt natuurlijk. Ik heb destijds proefgereden met een handgeschakelde Golf 7 2.0 TDI en daar leek het iets te doen met de gasrespons en de stuurbekrachtiging.

Voor die 100 euro die het kost kon ik het in elk geval niet laten om mee te bestellen :-)
Als je de drive mode in Sport zet gaat je DSG in Sport stand. Dus als je een DSG hebt en deze handmatig in S zet, heb je het zelfde effect!

OctaviaWest

Actief lid
Ik wou het meebestellen maar de dealer heeft het me afgeraden (hij verdient nochtans wat op extra opties zou je verwachten). Hij deed het af als nutteloos (in combinatie met DSG).

Flem_nl

Forumguru
Ik wou het meebestellen maar de dealer heeft het me afgeraden (hij verdient nochtans wat op extra opties zou je verwachten). Hij deed het af als nutteloos (in combinatie met DSG).
Identiek aan mijn dealer. Icm DSG nutteloos en daarom afgeraden!

Herman Janssens

Senior Member
Klopt niet flem, de S -mode naast de D van de automatische versnellingsbak grijpt niet in op de stuurbekrachtiging enz. Het geeft je alleen de mogelijkheid om op en af te schakelen. Bovenfien kunje in de drive mode selectie een eigen mofus instellen. Zonder kan dit niet. Of dat je 100 flippo's waard is, moet je natuurlijk zelf uitmaken.

Grappig hoe al die dealers andere adviezen geven. Die van mij raadde het aan. En ik heb er in combinatie met DSG mee gereden. Ikzelf vind het juist met DSG absoluut een aanrader. Tussen normaal en sport zit best een groot verschil. Bij sport blijft de auto hoog in de toeren rijden. En bij normaal soms te laag. Je kunt in deze modus bijvoorbeeld ook voor "dynamisch" kiezen. En die zit er qua toeren precies tussen in. Voor de 100 doekoes ff aanvinken!

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
ik zou het wel weten idd! aankruisen die handel! juist mét DSG heb je er meer aan, hoe kunnen ze nu zeggen van niet???

CoesDoes

Forumguru
Ik ontdekte vandaag dat je ook nog een instelling voor bochtverlichting kan doen mbv DMS, geen idee wat precies, maar het stond in de display..

MarcoO2

Forumguru
Tussen normaal en sport zit best een groot verschil. Bij sport blijft de auto hoog in de toeren rijden. En bij normaal soms te laag. Je kunt in deze modus bijvoorbeeld ook voor "dynamisch" kiezen. En die zit er qua toeren precies tussen in. Voor de 100 doekoes ff aanvinken!
Als dit het verschil is, zou het mij geen seconde kosten om te overwegen of ik het wilde meebestellen. Een modus tussen D en S in, is het enige wat ik graag op mijn O2 zou hebben.

MarcoO2

Forumguru
Dat is natuurlijk ook een optie. Maar dat mag ik dan weer niet van de LM. Als ik dmv een extra optie zelf de instellingen kan kiezen, heb ik dat probleem niet ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Darkside

Forumguru
Dat is dan idd wel mooi als er een optie tussen D en S komt.
Wat dan wel weer balen is. Dat dit weer niet te leveren is op de 1.2 TSI.
Ook daar wil ik graag een D+ (of een S-) hebben.

Bovenaan Onderaan