Performance Mode Selection

MeneerB

Forumguru
Valt de DMS nog achteraf te activeren, wanneer je hem niet hebt meebesteld af fabriek?

Zou ik ook wel willen weten..
Omdat ik de meerprijs voor de DSG wilde ophoesten en deze alleen met de 1.8TSI was te krijgen, waren die 100 euries voor de DMS net even teveel. :fool:

Ik had graag even met deze opties gespeeld om bijvoorbeeld de gasrespons en het stuurgedrag wat te beïnvloeden.
Mijn vorig vervoermiddel (Mazda 6) stuurde toch een stukje strakker op hogere snelheden.
De reactie op het gas (i.c.m. de DSG) mag van mij wat sneller.

Ik zeg als het geen pijn doet mee bestellen!
(Een extra knopje in de middenconsole draagt toch weer bij aan het hogere wijsheidsgehalte van de auto :geek:)
 

Darkside

Forumguru
Als het alleen een stukje firmware en een (paar) vinkje(s) binnen VCDS zou je het zelf ook kunnen doen.
 

Joske

Forumguru
Ik denk dat het meer dan firmware en vinkjes zal inhouden. Ik vermoed zelfs dat de bekabeling zal ontbreken.
bekabeling zal volgens mij niet ontbreken.. verschillende kabelbomen maken/plaatsen kost nu eenmaal meer geld. Als de dealer €100 aanrekent zal dit vast geen €100 kosten aan materiaal/werkuren voor de fabriek om deze optie te plaatsen.

Ik gok op softwarematig gecombineerd met een andere of extra module plus een knopje in het dashboard extra.
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij zijn ook alle kabels aanwezig. En volgens mij is DMS in andere landen standaard aanwezig op elegance uitvoeringen. Vandaar dat PON 'slechts' 100,- rekent denk ik.

Denk dat het verder ook gewoon puur software matig (en een knopje is) er zijn immers geen speciale dempers aanwezig. Maar alleen electronische aansturingen mbt stuurbekrachtiging etc.
 

MeneerB

Forumguru
Ik gok op softwarematig gecombineerd met een andere of extra module plus een knopje in het dashboard extra.

Zou me inderdaad niets verbazen. Als ik in de radio Bolero bij de car setup opties kijk met het contact uit zijn er veel meer opties te zien dan er daadwerkelijk aanwezig zijn. Zodra het contact aangezet wordt en de systemen met elkaar communiceren is die lijst opeens een stuk korter.

Hopelijk is e.e.a binnenkort eens uitgezocht en alsnog te implementeren.
(Zul je alleen zien dat het losse knopje €83,50 kost zonder btw...... :banghead:)
 

Joske

Forumguru
het losse knopje voor het vergrendelen/ontgrendelen van de O3 kost volgens ETKA: €18
dit knopje zit er vlak bij, het knopje extra voor de driving mode vind ik niet direct terug.
 

elephtera

Forumguru
vandaag even naar de opties gekeken. Normaal, sport en eco is de keus. Of een combi ervan. Eco is identiek aan normaal behalve dat hij bij de dsg de versnelling los gooit als je even geen gas geeft. Er is dus geen stand tussen sport en normaal jammer genoeg.
 
vandaag even naar de opties gekeken. Normaal, sport en eco is de keus. Of een combi ervan. Eco is identiek aan normaal behalve dat hij bij de dsg de versnelling los gooit als je even geen gas geeft. Er is dus geen stand tussen sport en normaal jammer genoeg.

Die stand voor tussen in kan je toch zelf instellen met individueel?!?!
 

elephtera

Forumguru
bij individueel kun je voor de vier onderdelen (stuur, motor, airco en ...) apart kiezen of ze sport, normaal of eco moeten.
 

CoesDoes

Forumguru
Inderdaad stuur, motor, airco, (bochtverlichting, Adaptive cruise als die opties aanwezig zijn)
Volgens het boekje:

image.jpg
Waarbij het mij opvalt dat DSG er niet bij staat... :sterretjes:
 
Bovenaan Onderaan