Permanent stroom op 12v aansluiting?

Dnet

Senior Member
Ben je handig met electronica? De lader openschroeven en een weerstand met gelijke waarde plaatsen ipv het ledje werkt ook goed... Zo heb ik het nu opgelost..

Connexie

Forumguru
Handig is een groot woord, maar op de MTS heb ik meer gesoldeerd dan de gemiddelde autoliefhebber. Eerst maar eens zien hoe lang de frustratie blijft, want grotendeels wordt de USB gebruikt voor de iPAD van de kinderen. Eens in de zoveel weken is mijn GSM bijna leeg en alleen dan gebruik ik hem zelf.

DimiTator

Actief lid
Wanneer je een koelbox op stroom meeneemt op vakantie is het wel handig dat er altijd stroom op staat.
Zou het vervelender vinden als het niet zo zou zijn.

Staat op de 12V in de kofferbak ook permanent stroom?

Vergeet niet dat de accu tegenwoordig veel kleiner is dan vroeger. Een nachtje de koelbox laten opstaan en de accu is compleet leeg! Ik spreek uit ervaring.
Oplossing: meteen een grotere accu steken.

Connexie

Forumguru
De laatste 5 jaar heb ik diverse auto's gereden van diverse merken (VW, Ford, Peugeot, BMW). De SC2 is de eerste waar de 12V in de cabine aan de permanente groep hangt. Maakt op zich niet zo veel uit, maar valt wel op. Zal vast een reden hebben, maar is wel eens wat lastig als je accessoires niet altijd plichtmatig uitzet cq verwijderd.
Maar zo blijft er altijd wat te wensen over en blijven smaken verschillen.

NB: mijn vrouw heeft geen zwarte nagellak in het assortiment... Maar een zwarte stift ligt nog wel in de timmerkist.

Rallye

Forumguru
Niet standaard nee, maar dat is zo gefikt door iemand die er wat kennis van heeft; of je dealer. ;)

Gefixt? Bij gefikt gaat er iets mis zou ik zeggen :maakmegek:

Ik ben ook blij met de constante spanning op alle aansluitingen. In hoeveel tijd zou een dashcam overigens een (nieuwe, we hebben het over een O3) accu leegtrekken?

Dnet

Senior Member
Goeie vraag, vroeg ik me ook al af... Ben sinds vanavond opzoek naar een nieuwe, aangezien mn vorige zojuist bij de firmware upgrade met onder andere een energie zuinige feature is overleden...

Bovenaan Onderaan