Peterrapid zijn 03 RS'je, ons BETSY

Jee13

Forumguru
Mooi om je eerste machinale stappen te zien Peter!

Detailen is leuk om te doen, maar vergt veel tijd. Gewoon op je gemak ervaring opdoen, stapje voor stapje. Als je meer info wilt of demo ed, laat me dit gerust weten.

Ik had afgelopen weekend een auto welke er heel fors aan toe was, ondanks dat dit een cabrio was van 07.30 tot 18.00 uur bezig geweest, was flink door buffelen.

Gelukkig was jouw auto er niet zo erg aan toe;)
20150606_113203.jpg

peterrapid

Forumguru
Bedankt Jeroen @Jee13 begint goed te lukken, heb de correctiefactoren van de pads bijna onder de knie nu nog wat experimenteren met de verschillende polijstmiddelen, voor het ogenblik heb ik de meguiar's M105 en M205 waar ik wel over te spreken ben. En zoals je zegt het is hard werken.

peterrapid

Forumguru
Dank u allemaal voor de complimenten, ging vrij snel omdat ik bijna wekelijks onderhoud en niet bespaar op goeie beschermlaag ... hint hint aan enkele personen :deuk: Dus conclusie mensen : als je je wagen goed onderhoud dan heb je minder werk bij het polijsten en lukt het in 1 pass (maar ook niet overal hoor :bloos:) op bepaalde plekjes ga ik er nog eens over gaan.

yesRS@

Forumguru
@peterrapid : waar haal jij je producten van flex? Heb al een en ander besteld bij wax-it, moet ook nog experimenteren ;).
Vandaag de mijne een wasbeurt gegeven en zie toch ook al wat lichte swirls na 4 maand die ik er zou willen uitpolieren.
Is echt wel een schitterend resultaat bij jou.
Toevallig stond mijn buurman buiten vandaag en vroeg of ik een paar licht krassen eens wou bekijken in zijn zwarte Volvo v60.
Moet zeggen dat ik ze er zo goed als volledig heb uitgekregen maar wat mij opviel is dat de laagdikte van de blanke lak
Toch merkelijk dikker is bij de Volvo dan bij mijn skoda.
Bij mijn combi zijn de binnenzijden van de kofferrand zelfs niet volledig gedekt met zwarte lak, wat ik persoonlijk wel een beetje jammer vind.
Zou er eigenlijk veel verschil in laagdikte per merk bestaan ?

peterrapid

Forumguru
@yesRS@ ik bestel deze bij mij op het werk maar in Oostende kan je deze bestellen bij knap-op op de Torhoutse steenweg alhoewel ik je het er nu bij vertel dat ik net van plan ben om pads van Lake County te bestellen bij carclean.nl omdat er een grote korting aankomt, eerlijk waar in die pads als je van min of meer gekende merken neemt gaat het vooral om de juiste pad met de juiste cleaner of cutting compound te combineren, Scholl schijnt ook niet slecht te zijn. Ik ben een voorstander van de meguiar's M105 en 205 en vindt dat de blauwe pad (cutting) van flex er vrij goed met gaat. Maar proberen is de enigste mogelijkheid om te zien wat werkt op een bepaalde lak. Heb zelf nog geen Volvo onder handen gehad dus kan je niet zeggen wat betreft de hardheid maar kan harder zijn dan de Skoda als ze gebruik maken van ceramische clearcoat zoals Mercedes op hun nieuwe modellen, daar moet je ook een specifieke compound voor gebruiken (volgens website wax-it)zelf een nieuwe GLK met cleaner gedaan enkele weken geleden en kreeg de swirls er vrij makkelijk uit met de M205 maar kan gewoon te maken hebben met je product of pad die minder goed gaat op die lak, gewoon een paar dingen uitproberen. Er is zeker een verschil in laagdikte tussen duitse constructeurs (meer clearcoat) en Frans en Italiaans (bij warm weer je vinger op de lak houden en duwen en je kan bij oudere fiat's gewoon je vingerafdruk erin zetten) alhoewel ik wel merk dat deze ook flinke sprongen voorwaarts aan het maken zijn in hun lakken. Gewoon wat verschillende spullen proberen (is wel een verzameling aan het worden :sterretjes:). Veel succes.

yesRS@

Forumguru
:bloemen:Bedankt voor je bondig antwoord:lezen:
Begin ook probleem met flesjes en potjes te krijgen, start met 1 legboord in de garage en al snel 3 nu :nailbiting:
Mijn vrouw wordt er zot van, tot ik haar badkamerlade opentrek :D
Knap-op weet ik zijn ( familie woont in oostende :jaja:).
Is wat moeilijk om de voor mij beste producten te selecteren door het overaanbod op markt:sterretjes:

Bovenaan Onderaan