Philips X-treme Power / Xenon conversie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isofile

Nieuw lid
Goed... ben nieuw op deze forum en ik heb geen skoda...

tenminste... volgende week wel! Een Fabia Combi 1.4 16v 55kw.
Helemaal blij natuurlijk, het proefritje heeft me helemaal overtuigt.

Nu houdt ik wel van subtiel tuning dus ook deze auto gaat er aan geloven. Mijn eerste stappen voor het tunen van mijn auto zijn de kleine aanpassingen. Nu heb ik een vraag over de verlichting.

Kent iemand de philips X-treme Power lampjes? Wat is de ervaring ermee?
http://www.autostyle.nl/gethotitem.asp?id=400&pageid=1&pos=1

Daarnaast zat ik ook te kijken naar xenon conversie setjes bij Remcoshop:
http://www.remcoshop.nl/RCAudio.sf/?ObjectPath=/Shops/RCAudio/Products/xenonkit15
Nu ben ik A-technisch... hoe makkelijk is deze in te bouwen??


Ik hoor graag van jullie...
 

Maarten

Forumguru
Goed... ben nieuw op deze forum en ik heb geen skoda...

tenminste... volgende week wel! Een Fabia Combi 1.4 16v 55kw.
Helemaal blij natuurlijk, het proefritje heeft me helemaal overtuigt.

Nu houdt ik wel van subtiel tuning dus ook deze auto gaat er aan geloven. Mijn eerste stappen voor het tunen van mijn auto zijn de kleine aanpassingen. Nu heb ik een vraag over de verlichting.

Kent iemand de philips X-treme Power lampjes? Wat is de ervaring ermee?
http://www.autostyle.nl/gethotitem.asp?id=400&pageid=1&pos=1

Daarnaast zat ik ook te kijken naar xenon conversie setjes bij Remcoshop:
http://www.remcoshop.nl/RCAudio.sf/?ObjectPath=/Shops/RCAudio/Products/xenonkit15
Nu ben ik A-technisch... hoe makkelijk is deze in te bouwen??


Ik hoor graag van jullie...


Wat betreft Xenon inbouwen zou je hier eens moeten kijken:

<<<KLIK>>>

Wat betreft die Philips lampen;

<<<KLIK>>>


De zoekfunctie (<<<KLIK>>>) werkt overigens super moet ik zeggen....:2133:
 

joergarms

Senior Member
Het probleem wat je vaak hoort over de lampen van Philips is dat de levensduur korter is, en daar zijn ze dan toch redelijk prijzig voor.
Ik heb zelf xenon ingebouwd, simpelweg: geweldig!!!
In m'n vorige auto had ik het ook, en die setjes zijn in de laatste jaren enorm in prijs gedaald, dus mijn keuze was heel simpel; inbouwen die handel!
 

Fabia

† In Memoriam
Het probleem wat je vaak hoort over de lampen van Philips is dat de levensduur korter is, en daar zijn ze dan toch redelijk prijzig voor.
QUOTE]

Klopt, ben ook gestopt met het kopen van Philips lampen nadat de zoveelste weer knapte.
 

Red Devil

Actief lid
ik heb bij mij van Philips de H7 Blue Vision lampen er inzitten met Blue Vision stadlichten.. ze zitten er bij mij nu vanaf april in..
het licht daarvan vind ik ook al er goed.. als deze kapot gaan komt er bij mij ook een Xenon kitje in..

@Joergarms: mocht het zover zijn, dan mail ik wel ff;) kun je ff helpen.. is maar klein eindje:tongue: haha
 

Tallguy

Forumguru
En als je Fabia nieuw is, dan kan je een xenon conversie setje meteen wel vergeten. Dat mag niet meer zolang je niet meteen de andere zaken die ermee betrekking hebben ook fixed, zoals koplamp sproeiers en niveau regeling.

En het zelf alsnog regelen van deze 2 zaken is vaak duur en geen optie meer.
 

Isofile

Nieuw lid
En als je Fabia nieuw is, dan kan je een xenon conversie setje meteen wel vergeten. Dat mag niet meer zolang je niet meteen de andere zaken die ermee betrekking hebben ook fixed, zoals koplamp sproeiers en niveau regeling.

En het zelf alsnog regelen van deze 2 zaken is vaak duur en geen optie meer.

Hij is van bouwjaar 2003 dus dat is geen probleem.
Ik denk dat ik eerst een die philips lampies 1 keer probeer, wordt het niks qua levensduur kan ik altijd nog een kitje halen. Met een beetje mazzel zijn ze ook nog goedkoper.
 

joergarms

Senior Member
ik heb bij mij van Philips de H7 Blue Vision lampen er inzitten met Blue Vision stadlichten.. ze zitten er bij mij nu vanaf april in..
het licht daarvan vind ik ook al er goed.. als deze kapot gaan komt er bij mij ook een Xenon kitje in..

@Joergarms: mocht het zover zijn, dan mail ik wel ff;) kun je ff helpen.. is maar klein eindje:tongue: haha


Is goed, ik hoor het wel, rij ik ff naar 't Veen toe!!
 

Isofile

Nieuw lid
Ik heb de X-treme Powers aangeschaft.
H7 lampjes voor 39euro en ik moet zeggen, ze stellen niet teleur.

Je ziet meteen het verschil tussen de standaard lampjes; veel helder, feller en witter licht. Nee, het is geen neon maar het onderscheidt zich wel degelijk tov auto's met normaal licht.
Ook in de auto merk je degelijk het verschil, op een weg zonder verlichting is het licht opbrengst goed merkbaar.

Maar goed, nu kijken hoe lang de levensduur is.
 

Isofile

Nieuw lid
Oja... wat een verademing om bij de fabia een koplamp te verwisselen.
Plastickap eraf, stekkertje eruit, ijzeren pinnetje opzij, lampie eruit, lampie erin en alles weer terug doen.
Tegenwoordig moet je naar de dealer gaan om je lampie te verwisselen zo weinig ruimte heb je.
 

Fabia

† In Memoriam
Maar goed, nu kijken hoe lang de levensduur is.

Mijn ervaring is redelijk kort, bij mij nog geen jaar per set. Ik had de Philips Nightguides erin gedaan maar dat werd me toch een tikkie te duur. Het ligt niet aan de lampen maar aan de boordspanning en die is redelijk hoog bij een VAG wat ik begreep. Vandaar dat de levensduur redelijk kort is naar verhouding.
 

Tallguy

Forumguru
Mijn ervaring is redelijk kort, bij mij nog geen jaar per set. Ik had de Philips Nightguides erin gedaan maar dat werd me toch een tikke te duur. Het ligt niet aan de lampen maar aan de boordspanning en die is redelijk hoog bij een VAG wat ik begreep. Vandaar dat de levensduur redelijk kort is naar verhouding.

In mijn vorige VAG wagen (Golf IV) gingen de Philips Nightvision (of heetten ze VisionPlus?) gemiddeld 6 maanden mee. Dan is het een dure aangelegenheid want een setje kostte iets van 30euro of zo
 

LenK

Forumguru
Bij mijn O1 en O2 geen lampproblemen (BlueVision), nog niks vervangen.
Bij de F1 van mijn vrouw pas geleden de 1e lamp kapot na 3,5 jaar.

Bij mijn Seat Toledo II wel diverse lampen kapot.

Dus wat mij betreft geen structureel VAG kenmerk, die snel kapotte lampen.
 

Fabia

† In Memoriam
Bij mijn O1 en O2 geen lampproblemen (BlueVision), nog niks vervangen.
Bij de F1 van mijn vrouw pas geleden de 1e lamp kapot na 3,5 jaar.

Bij mijn Seat Toledo II wel diverse lampen kapot.

Dus wat mij betreft geen structureel VAG kenmerk, die snel kapotte lampen.

Wat ik begreep bij o.a. Halfords, waar ik me beklaagde over de lampen, is het wel degelijk een VAG probleem omdat de boordspanning redelijk hoog is en ze daardoor snel doorbranden. Misschien kan Jordy hier nog een licht op laten schijnen.
 

LenK

Forumguru
Bij mijn Toledo had ik ook regelmatig kapotte lampen. De dealer wist te vertellen dat H7 lampen minder duurzaam waren.
Maar die zitten ook in de Fabia I en de Octavia II en daar zijn helemaal geen lampproblemen bij mij. Dus of Skoda heeft wel een goede boordspanning of ik heb mazzel?
Dat die witte lampen minder lang mee gaan dan de gelige lijkt me ook aannemelijk. Voor dat wit moet de gloeispiraal feller oplichten = zwaarder belast = eerder versleten.
 
Dat die witte lampen minder lang mee gaan dan de gelige lijkt me ook aannemelijk. Voor dat wit moet de gloeispiraal feller oplichten = zwaarder belast = eerder versleten.
Oops, die kan ik niet volgen.

Ik heb me laten wijsmaken dat je het 'wit licht' effect bereikt door een kleurfilter op (of in) het glas te verwerken. Een boel van die lampen vertoont daarom die blauwe kleur, waardoor de geel en roodcomponent van het licht worden tegengehouden.

Het lijkt me aannemelijk dat je dan iets moet uitdokteren om dat verlies te compenseren, anders heb je een 'blauwwitte' lichtbron die minder lichtintensief is dan een normale ongefilterde bron.

Maar dan spoken de herinnering aan de lessen fysica door mijn geest.

-Wit licht ontstaat door additieve kleurmenging van geel, blauw en rood.
Door die blauwe coating zou je in principe alleen blauw licht mogen krijgen.

- Het opgenomen vermogen door die lamp blijft hetzelfde (55W aan 12V).
De stroom kan dus niet verhogen om die lamp harder te doen branden.
Daarom veronderstel ik dat me een aangepaste legering voor die gloeidraad heeft moeten gebruiken om die feller te doen gloeien.

- Feller gloeien betekent een hogere temperatuur. Da's leuk. Hoe hoger de temperatuur, hoe meer 'wit' licht een bron straalt. Als de temperatuur lager wordt dan kom je achtereenvolgens geel, rood en blauw licht tegen.

Daar licht volgens mij een contradictie in: je doet de gloeidraad feller oplichten -waardoor je minder blauw en meer rood en geel krijgt- om achtereenvolgens alleen het blauw door te laten.

Me thinks dat ik voor mijn gemoedsrust eens dringend moet gaan bijlezen, want ik denk dat ik de bal ergens missla.
 

joergarms

Senior Member
Dat klinkt behoorlijk ingewikkeld, maar er zit vast wel een kern van waarheid in.
Maar een feit blijft gewoon dat of de glaasjes nu gekleurd zijn of niet, er vooral met de wattages en legeringen van het wolfraam wordt gerommeld om zo een witter licht te krijgen.
Al die nightguide lampen branden niet voor niets zo snel door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan