pieptoon na inschakelen cruisecontrol?

hallo,

gisteren heb ik bij mijn nieuwe fabia combi 1.2tsi de cruisecontrol vluchtig even geprobeerd bij een snelheid van 50 km per uur.
na het inschakelen gaf deze een luide pieptoon, ongeveer 5 maal.
ik dacht in de eerste instantie, "het zal wel", maar is dit normaal of was het iets anders?
ik heb het stom genoeg maar 1 keer geprobeerd die dag en ga het vandaag nog maar eens proberen.
is dit iemand bekent?
er staat niets in het instructieboekje erover....

Snoopy

Lid
Een pieptoon heb ik nog nooit gehoord i.c.m. de CC.
Zou toch even contact opnemen met je dealer.

net nog even geprobeerd, met verschillende snelheden en versnellingen,maar geen pieptonen meer.
zit ik daar met de mobiele telefoon..:laugh: (wel goed idee)
of het was toeval en had niets met de cruisecontrol te maken.. of het was iets anders, maar wat....
ik houd het in de gaten natuurlijk.

@scoop643,

heeft dit betrekking met de CC of hoe bedoel je?
ik reed +/- 50km/h.
hoe stel je dit dan in?
het waren vrij luide pieptonen 4 of 5x ,die je wellicht bij een snelheidovertredings-waarschuwing zou kunnen horen.
mits dit op mijn auto zou zitten.

@claudiajeroen,

nee, het was een graad of 15.

Cordoba

Forumguru
Geen waarschuwing voor (te) laag koelvloeistofpeil? Je krijgt dan ook een waarschuwingslampje op je dash, maar zeker als het maar even optreedt, zijn er veel mensen die het lampje ontgaat.

geen van allen kan ik ermee in verband brengen.
het is tot nou toe maar 1 keer voorgekomen.
verder heb ik niets zien branden van lampjes, behalve die van de op dat moment ingeschakelde cruiscontrol.

Dat bedoelde ik ... handrem per ongeluk opgetild. Bijvoorbeeld poetsdoek opgerold en onder de handrem gepropt. En als de druk weer weg is, valt de handrem weer terug op zijn rustplaats.
Een beetje ver gezocht ... iets anders kan ik echt niet bedenken waarom een nieuwe auto piept.

ik heb zelf nog met een snelheid van 45km\h geprobeerd.(om te kijken of er iets ging piepen)
de CC deed het gewoon.
ik weet alleen nog niet wat de waarschuwing voor snelheidsoverschrijding voor een signaal geeft.
mocht het dit geluid zijn,dan kan ik mij in elk geval niet herinneren dat ik het had ingeschakeld.(wist niet eens dat het erop zat.)
moet ik dus nog proberen...

CC, als ik het goed heb, op 30 km/u kan je het al gebruiken. Wel vraag ik me af waarom men dat wilt. Op z'n 4 zetten en geen gas geven krijg je dat ook.

Max. snelheid waarschuwing.
Het piept ... ben wel vergeten of dat eenmalig lange piep is of meerdere. En je krijgt een melding op je display.
Op welke snelheid je dat hebt ingesteld kan je het zo zien op maxi-dot, kwestie van scrollen. Tenzij jij het weergave afgevinkt hebt (bij SETUP). Als je --,-- ziet dan is het niet ingesteld/actief.

Bovenaan Onderaan