pieptoon na inschakelen cruisecontrol?

erik2907

Actief lid
Als je de autogordel niet om doet en je rijdt weg zal er een rood lampje verschijnen op je dashboard en een piep signaal klinken. Dat houdt aan totdat de autogordel wordt omgedaan. Een combinatie van wegrijden, cruise control aan en daarna de autogordel pas omdoen?

@jeffrey ... max.snelheidwaarschuwing piept maar 1x.
Het piept trouwens anders dan als bij getrokken handrem. Het is mij nooit eerder opgevallen.
Is het echt de auto die piept? Niet uit de cd/radio?

EdK

Forumguru
zal wel een welkomst piep geweest zijn, vanwege de eerste keer dat je je CC hebt gebruikt !
Als het niet meer is voorgekomen en als het ook niet meer voorkomt geen aandacht verder aan schenken !
Komt het toch regelmatig terug dan terug naar de dealer en de boel ff uit laten lezen !

ik heb trouwens geen snelheidswaarschuwing erop zitten.
knopje zit niet op de ruitenwisserhendel.
misschien zit dit alleen bij de maxidot displays.

Heb je bij SETUP al gekeken of de optie voor Snelheid waarschuwing niet weggevinkt is?

Je weet dus zeker dat de piep van de auto komt en ook dat er geen waarschuwing tekst of lampje was geweest.
Misschien is het wel een protest piept (als zoiets bestaat). Net als bij de PC als je te lang op een toets drukt.
Hoe heb jij de CC aangezet? CC knop naar boven gedrukt (Resume) of naar beneden (SET)? Heb je kort of lang ingedrukt?

Heb je bij SETUP al gekeken of de optie voor Snelheid waarschuwing niet weggevinkt is?

Je weet dus zeker dat de piep van de auto komt en ook dat er geen waarschuwing tekst of lampje was geweest.
Misschien is het wel een protest piept (als zoiets bestaat). Net als bij de PC als je te lang op een toets drukt.
Hoe heb jij de CC aangezet? CC knop naar boven gedrukt (Resume) of naar beneden (SET)? Heb je kort of lang ingedrukt?

hoe kom ik dan in de setup?
ik heb alleen een drukknopje op de kop van de ruitenwisserhendel zitten, niet die wat aan de onderkant van deze hendel zit, zoals in het instructieboekje zichtbaar is.
CC knop heb ik als ik me goed herinner naar boven gedrukt, waarna deze wel de snelheid van 50km/h aanhield.
ik had hem daarvoor nog nooit gebruikt, en op dat moment maar kort ingedrukt.

P.S
er was geen lampje of tekst zichtbaar en kwam zoals ik eerder beschreef, en op dat moment ook hoorde,uit de radiospeakers net als bij de PDC.

ik heb nog eens goed gekeken bij de hendel.
er zit idd wel een verstopt klein knopje (OK/reset).
maar de speedwarning functie kan ik niet in het display krijgen:confused:
staat dit dan ook echt met het woord speedwarning of id aangeduid?
of iets anders?

50 km/h is de default volgens mij.
Als je CC helemaal UIT zet en de RESUME gebruikt, dan komt het ook op 50 km/h te staan.
Als je de huidige snelheid wil vasthouden moet je de CC naar beneden drukken.
Stel dat je dat bij 100 km/h doet, dan de volgende keer dat je RESUME gebruikt dan zal het naar 100 km/h i.p.v. 50 km/h.
Inmiddels had ik van alles geprobeerd met de CC, geen een levert een piep op.

Snelheidswaarschuwing en SETUP.
Ik weet niet of dit alleen voor de maxidot is.
Eerst moet je in MENU zien te komen.
Je komt in de MENU door wat langer op het knopje/tuimelschakelaar bij de ruitenwisser hendel te drukken, omhoog of omlaag maakt er niets uit.
Eenmaal daar kan je kiezen, volgens mij de allerlaatste/onderste is SETUP
van daar moet je MFD kiezen (je kunt dus kiezen wat je bij de MFD wil zien)
Als je daar Max speed warning kiest dan kan je snelheidswaarschuwing instellen.

suc6

Bovenaan Onderaan