pingeltje gordel

wie kan mij vertellen hoe je het pingeltje van de gordel bij O2 uit kunt schakelen? /forum/images/graemlins/407.gif

1: Je gordel gewoon om doen.
2: Een ritje naar je dealer en hem even lief aankijken...

Ik moet er wel bijzeggen dat ik bijzonder weinig sympathie heb voor mensen die rondrijden zonder gordel. Als men dan nu nog niet inziet welke voordelen een gordel heeft, dan kun je je afvragen waar ze de vermogens vandaan halen om überhaupt een auto te besturen.

LenK

Forumguru
Wat ik wel zou willen dat dat pingeltje pas ging pingelen als ik ging rijden.
De sloten kunnen ook op slot bij een bepaalde snelheid, als dan op dat moment ook het pingeltje zou beginnen.
Waarom moet ik gepingeld worden als ik de contactsleutel omdraai en helemaal niet van plan ben om ook maar 1 meter te gaan rijden?

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Waarom moet ik gepingeld worden als ik de contactsleutel omdraai en helemaal niet van plan ben om ook maar 1 meter te gaan rijden?

[/ QUOTE ]

Ehh... een gewaarschuwd mens telt voor twee? /forum/images/graemlins/bye.gif

higgy

Forumguru
Wat ik wel zou willen dat dat pingeltje pas ging pingelen als ik ging rijden.
De sloten kunnen ook op slot bij een bepaalde snelheid, als dan op dat moment ook het pingeltje zou beginnen.

[/ QUOTE ]
Is het je niet opgevallen dat ie na 5 (6?) pingeltjes ook OPHOUDT met pingelen zolang je stilstaat? Hij gaat dan pas weer pingelen als je gaat rijden.
Overigens: met dat pingelen tijdens het rijden houdt ie na een aantal minuten ook op, TENZIJ je tot stilstand komt en weer gaat rijden. Dan beginnen die minuten gewoon weer van 0 te tellen.
Als je een leasebak hebt dan zou ik die ping niet uit laten zetten. Te eerste wil de garage dan dat je een formulier ondertekent (afwijzing aansprakelijkheid garage) en ten tweede heb je dik kans dat je dan (kleine letters leasemaatschappij) domweg niet meer verzekerd bent.

Ergo: riem gewoon omdoen.

Pim

Lid
Als je je realiseert dat een paar jaar terug de Mercedes C-klasse van 4 naar 5 sterren in de Euro NCAP promoveerde na toevoeging van zo'n gordel pingeltje, dan weet je hoe je voortaan die sterrenparade moet lezen.....
Ik ben in 1992 buiten mijn schuld door de brandweer uit mijn Golf II GTD gezaagd, hetgeen niet meer nodig was geweest als ik geen gordel had gedragen. Ik heb dat pingeltje niet echt nodig...
Slecht plan LenK om pas te pingelen als je rijdt. Anders dan de vergrendeling vraagt de gordel omleggen een handeling die je beter niet rijdend kunt doen..

LenK

Forumguru
Ik ben niet tegen dat pingeltje, alleen wel tegen overbodig gepingel.
In mijn O1 had ik VDO DAYTON navigatie. Als het contact af was was het na een paar seconden al een pingeltje, als het frontje omlaag geklapt was pingeltje.
Van de zomer naar Amerika in een Chevrolet gereden. Ik werd gewoon gek van al dat gepingel.
Daar heb ik ook voor het eerst kennisgemaakt met hetzelfde deuropen systeem als de O2 heeft. De deuren gingen daar al op slot als de motor werd gestart.
De kofferbak kon pas open als de sleutel uit het contactslot was. Dus even je passagier iets uit de bak laten pakken was er niet bij.
Kortom ik hou wel van electronische hulpjes, maar niet als ze lastig en dus irritant zijn.
Ik erger me al veel te veel aan mijn Windows XP computer die ook mij probeert te helpen op een verkeerd moment op een verkeerde manier.

Ik erger me al veel te veel aan mijn Windows XP computer die ook mij probeert te helpen op een verkeerd moment op een verkeerde manier.

[/ QUOTE ]
/forum/images/graemlins/ot.gif koop een Mac . /forum/images/graemlins/wink.gif

Ik ben niet tegen dat pingeltje, alleen wel tegen overbodig gepingel.
In mijn O1 had ik VDO DAYTON navigatie. Als het contact af was was het na een paar seconden al een pingeltje, als het frontje omlaag geklapt was pingeltje.
Van de zomer naar Amerika in een Chevrolet gereden. Ik werd gewoon gek van al dat gepingel.
Daar heb ik ook voor het eerst kennisgemaakt met hetzelfde deuropen systeem als de O2 heeft. De deuren gingen daar al op slot als de motor werd gestart.
De kofferbak kon pas open als de sleutel uit het contactslot was. Dus even je passagier iets uit de bak laten pakken was er niet bij.
Kortom ik hou wel van electronische hulpjes, maar niet als ze lastig en dus irritant zijn.

[/ QUOTE ]

Pfffffffff, waarom ga je niet gewoon met het openbaar vervoer??? Waar mensen allemaal niet wakker van kunnen liggen. Ik hoor die pingel niet eens meer bij het starten van de auto. Pas wanneer ik ga rijden weer. En dat is goed want vroeger reed ik nog wel eens korte stukjes zonder gordel.

LenK

Forumguru
Zo links en rechts zie ik hier allerlei mensen posten over kraakjes, daar mag je je dan wel druk om maken? Ja want dat hoort net als als die nutteloze pingeltjes tot de overbodige geluiden!

Geluid als het moet (lekker muziekje, lekker motorsoundje) en stil ook als het moet (dus geen banden- en windgeruis, kraakjes en pingeltjes)

Je moet eens naar Topgear kijken, wat ze daar over pingeltjes zeggen.

Fabia

† In Memoriam
Toch ben ik het wel mee eens dat je gek wordt van dat gepingel. Mijn vorige Fabia Elegance had daar ook zo'n handje van, af en toe werd je daar echt gek. Wat dat betreft is mijn huidige Fabia Equipe Plus heerlijk stil, geen enkel piepje wat een rust. Je kan soms ook overdrijven met piepjes.

Reizende

Actief lid
Gewoon lekker je riem om, lekker muziekje aan en je hebt nergens last van!!
Ook windgeruis waar over gesproken wordt kan mij niet boeien.
We rijden gewoon in een hele fijne, degelijke auto met een prima prijs voor wat je krijgt. We kunnen tenslotte niet verwachten dat je voor dat geld iets a la 7-serie of S600 krijgt! Geniet gewoon en let wat minder op die dingetjes, ben je ze zo vergeten! /forum/images/graemlins/473.gif /forum/images/graemlins/680.gif /forum/images/graemlins/baby012.gif

Zo links en rechts zie ik hier allerlei mensen posten over kraakjes, daar mag je je dan wel druk om maken? Ja want dat hoort net als als die nutteloze pingeltjes tot de overbodige geluiden!

[/ QUOTE ]
Het verschil met kraakjes en ping geluiden is dat het pinggeluid bijzonder snel kan verdwijnen en bij gekraak en gerammel dus niet. /forum/images/graemlins/koffie.gif

Maar ik zal wel de laatste zijn die je gaat verbieden om je niet meer druk te maken om je eigen veiligheid. De gordel ping dus in dit geval.

@Rogier, dank u , ik had het niet beter kunnen zeggen !!!

[/ QUOTE ]

Graag gedaan, laten we er op toosten /forum/images/graemlins/473.gif

mothergoose

Actief lid
Ha, ben ik dan de enige die blij is met de pingel..... Sinds het intreden van mijn O2, rijdt ik geen meter meer zonder gordel. Daarvoor.... andersom!!!! Leve de pingel /forum/images/graemlins/1761.gif /forum/images/graemlins/1761.gif

Ik kom voor mijn werk vaak in afgesloten bosgebieden, waar je geen ander verkeer tegenkomt en niet harder dan stapvoets. als je dan ook nog vaak uit moet stappen wordt je gek van dat gepingel

Bovenaan Onderaan