pingeltje gordel

Erikje

Actief lid
Overigens moet ik bekennen dat ik voor de O2 vaak zonder gordel reed en nu, door het gepingel, niet meer.

Fabia

† In Memoriam
Ik ben zo door mijn ouders opgevoed met gordel altijd om dat als ik 'm niet om heb ik me gewoon naakt voel. Ook tijdens mijn werk als distributievrachtwagenchauffeur (mooi woord voor galgje) heb ik de gordel om, zelf als ik maar een paar meter rij.

Hier nog een.

Als ik op een parkeerterrein geen gordel om heb voel ik me helemaal naar.

Ik heb ook een paar jaar bezorgwerk gedaan, en ik was op het laatst echt in staat om met één soepele handbeweging de gordel te pakken, en vervolgens met een zwaai precies in de gordelhouder (hoe heet dat ding eigenlijk) te zwieren.

Voor mij is een gordel echt noodzaak geworden. Ik zou zonder serieus nieteens de snelweg op durven. Ik rij 70k per jaar, waarvan hooguit 250 meter zonder.

blacktdi

Actief lid
Dat pingeltje is inderdaad irritant maar ik doe nu toch maar steeds mijn gordel om. Vroeger deed ik dat vaak niet dus dat pingeltje mag er van mij in blijven. /forum/images/graemlins/yeah.gif

Ook ik draag altijd de gordel maar ik erger me toch aan het feit dat het ping-etje al begint van zodra het contact aanstaat. Liever zou ik hebben dat de ping pas begint wanneer je effectief de motor start ...

Vreemd, bij mij pingelt ie pas als de snelheid boven de 8km/h komt (staat ook zo in de handleiding). Meestal (?) is dat dus niet van zodra het contact aanstaat... Misschien verwar je de laatste maanden met het pingeltje voor de temperatuur onder de 4 graden?

rickske

Actief lid
Bij mij pingt die eerst 8 maal als ik het contact opzet of de motor start en bij het wegrijden als de auto een snelheid heeft van 10km/uur.

Bovenaan Onderaan