deze heeft geen afneembaar front, daarvoor zou je kunnen kijken naar de volgende toestellen:
JVC KW-NX7000
JVC KW-NT1
Kenwood DNX9260BT
Kenwood DNX7260BT
De toestellen met afneembaar front zijn allemaal volgens het 2-din formaat en daarvoor heb je dan ook een adapter nodig om het te laten passen. Zelf heb ik de KW-NX7000 en vind het prima staan in m'n dashboard.
Of een toestel beter is dan een ander toestel hangt af van de criteria die je aan goed, beter best steld
![wink2.gif ;) ;)](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/wink2.gif)
Over het algemeen zijn de aftermarket toestellen wat veelzijdiger en hebben ze een betere eindversterker waardoor het allemaal net wat beter klinkt. Hoewel er met de Amundsen en Columbus ook weinig mis is. Het geluid is vaak ook beter af te regelen met een meer-bands equalizer.
Qua geluid hebben alle Kenwood's die ik gehad heb (en dat zijn er toch zeker 5 in de loop de jaren) ook een volume afhankelijke Loudness. Dat alleen is al een reden om een Kenwood te nemen. Bij een laag volume worden de lage (en hoge volgens mij ook) tonen versterkt waardoor je zelfs bij een laag volume een vol geluid hebt. Bij grotere volumes wordt de loudness automatisch afgevlakt.
De stuurwielbediening gaat ook werken met deze toestellen, alleen de maxidot (als je die hebt) niet. Dat hebben ze volgens mij inmiddels bij Zenec wel voor elkaar.
Samengevat:
- Pasklare systemen passen mooier, maar zijn nog altijd diefstal gevoelig waarbij de Zenec ook nog eens maxidot integratie heeft.
- Andere 2-Din systemen passen iets minder mooi maar hebben weer een afneembaar front.
- Alle aftermarket systemen ondersteunen stuurwielbediening
- Over het algemeen zijn de aftermarket systemen net zo goed of beter dan origineel
Voor mijzelf heb ik al besloten dat in mijn volgende lease auto er geen columbus of amundsen komt maar een Kenwood met afneembaar front. Maar tot die tijd (nog 2 jaar) geniet ik van m'n JVC KW-NX7000.