Pioneer AVIC-F9110BT of Zenic NC2010 ?

Michael77

Nieuw lid
Beste,

Voor mijn nieuwe SC2 ben ik op zoek naar een aftermarket navi/radio/dvd speler. Wie heeft er ervaring met één van beide systemen? Puur op het uiterlijk zou ik voor de Zenic gaan...

Michael

Bakkertje

Forumguru
of deze van Kenwood..

Gezien de actieve dievenbendes in Nederland zou ik eerder voor een systeem met afneembaar front gaan. Ook hierin zijn inmiddels meerdere toestellen te vinden.

TamRex

Actief lid
Is die Kenwood beter dan de Amundsen en heeft deze een afneembaar front?
Veel prijsverschil?
Blijven de bedieningsfuncties op het stuur gelijk?

Bakkertje

Forumguru
deze heeft geen afneembaar front, daarvoor zou je kunnen kijken naar de volgende toestellen:

JVC KW-NX7000
JVC KW-NT1
Kenwood DNX9260BT
Kenwood DNX7260BT

De toestellen met afneembaar front zijn allemaal volgens het 2-din formaat en daarvoor heb je dan ook een adapter nodig om het te laten passen. Zelf heb ik de KW-NX7000 en vind het prima staan in m'n dashboard.

Of een toestel beter is dan een ander toestel hangt af van de criteria die je aan goed, beter best steld ;) Over het algemeen zijn de aftermarket toestellen wat veelzijdiger en hebben ze een betere eindversterker waardoor het allemaal net wat beter klinkt. Hoewel er met de Amundsen en Columbus ook weinig mis is. Het geluid is vaak ook beter af te regelen met een meer-bands equalizer.
Qua geluid hebben alle Kenwood's die ik gehad heb (en dat zijn er toch zeker 5 in de loop de jaren) ook een volume afhankelijke Loudness. Dat alleen is al een reden om een Kenwood te nemen. Bij een laag volume worden de lage (en hoge volgens mij ook) tonen versterkt waardoor je zelfs bij een laag volume een vol geluid hebt. Bij grotere volumes wordt de loudness automatisch afgevlakt.

De stuurwielbediening gaat ook werken met deze toestellen, alleen de maxidot (als je die hebt) niet. Dat hebben ze volgens mij inmiddels bij Zenec wel voor elkaar.

Samengevat:
- Pasklare systemen passen mooier, maar zijn nog altijd diefstal gevoelig waarbij de Zenec ook nog eens maxidot integratie heeft.
- Andere 2-Din systemen passen iets minder mooi maar hebben weer een afneembaar front.
- Alle aftermarket systemen ondersteunen stuurwielbediening
- Over het algemeen zijn de aftermarket systemen net zo goed of beter dan origineel

Voor mijzelf heb ik al besloten dat in mijn volgende lease auto er geen columbus of amundsen komt maar een Kenwood met afneembaar front. Maar tot die tijd (nog 2 jaar) geniet ik van m'n JVC KW-NX7000.

TamRex

Actief lid
Bakkertje, bedankt voor de goede en uitgebreide uitleg.
Jammer dat skoda met zijn systemen geen afneembaar front hebben.
Ik heb in mijn reeds bestelde Yeti een Amundsen zitten.
Wat is maxidot?

MarcoO2

Forumguru
Nieuwe systeem van Pioneer voor Skoda

En met afneembaar scherm!!!!! :yeah::cheer::yeah:

Pasklaar navigeren

Gepubliceerd: maandag, 28 juni 2010
Door: Marco Mekenkamp

avic-f3210bt_main_gallery.jpg

Pioneer introduceert drie nieuwe navigatiesystemen die op maat gemaakt zijn voor 28 populaire auto’s. Ze passen naadloos, zonder inbouwkader in de betreffende dashboards en kunnen in een oogwenk aangesloten worden met de bijgeleverde plug & play-kabel. Bovendien kan de stuurbediening van de auto gebruikt worden.

Zo is er de AVIC-F9220BT voor de Ford Galaxy, Focus, S-Max, Mondeo, Transit Connect en Tourneo Connect. Met de AVIC-F3210BT voor VW en Skoda heeft Pioneer een pasklaar systeem dat uitgerust is met een afneembaar scherm ter verhoging van de diefstalbeveiliging. Onder het toestel is een opbergvakje voor een iPod of usb-stick. Dit systeem past in volgende auto’s : VW Caddy, EOS, Golf 5 , Golf 5 Plus, Golf 6, Jetta, Passat, Passat CC, Scirocco, Tiguan, Touran, T5 Transporter Multivan Caravelle en Skoda Fabia, Roomster, Superb en Octavia 2008.

“Pioneer navigatie-systemen zijn gekend om hun uitgebreide mogelijkheden aan concurrentiële prijzen”, zegt Ronald De Wilde, PR & Product Manager bij Pioneer Benelux. “Wij streven een hoge graad van gebruiksvriendelijkheid na, in combinatie met uitermate complete systemen, die bovendien klaar zijn voor ontwikkelingen van morgen. Een mooi voorbeeld hiervan is de mogelijkheid een route voor te bereiden op je iPhone, Blackberry Bold 9000 & Storm 9500 of Nokia S60. Je kan een foto nemen en met je Smartphone doormailen naar een vriend, waarna die het adres herkent in zijn Pioneer navigatie-systeem. Ergens afspreken was nog nooit zo eenvoudig”.

De voorgestelde toestellen hebben kaarten voor 44 landen, TMC-verkeersinformatie op het scherm en in de routeberekening, een handenvrij telefoonkit, en uitgebreide audio-video mogelijkheden.

bron: klik, meer info hier.

TL@

Forumguru
Schermpje is wel heel erg klein.
Ook geen integratie met maxi-dot mogelijk.

Liever de Zenec 2010 dan.

Positief aan deze is wel dat er iGO8 software op draait, volgens toch zowat het beste wat je in de auto kan krijgen.

(Mijn dealer biedt hem trouwens al langer aan)

Stylist

Senior Member
Beter een klein afneembaar scherm, dan geen scherm meer. Mocht mijn Columbus een keer meegenomen worden dan wil ik dit systeem denk ik.

Hoe lang duurt het nog voor je bij VAG een oplossing voor diefstal hebben ???

van_der_P

Senior Member
Dan toch maar een tomtom?!?

Ziet er niet zo gelikt uit maar is veel handiger. Kun je plaatsen waar je wilt, kun je gemakkelijk update, kunt het eenvoudig meenemen (diefstal), kunt het in verschillende auto's gebruiken, je hoeft maar een handleiding te bestuderen.
En ook belangrijk het is een heel stuk goedkoper.

Bakkertje

Forumguru
Mijn ervaring met losse tomtom systemen is dat je ze juist nooit bij je hebt als je het een keer nodig hebt, want dan ligt ie bij de vriendin in de auto..
Daarnaast gebruiken de meeste vaste systemen de snelheidspuls van je auto en hebben ze een gyroscoop waarmee er ook zonder GPS genavigeerd kan worden...

Zoals Cruyf zegt ieder voordeel hep ze nadeel

[moderatorbreak]NIET ONNODIG QUOTEN![/moderatorbreak]

Darkside

Forumguru
het is maar hoe je het bekijkt.
Je moet hem altijd overal mee na toe nemen. Anders word ook de TT gestolen.
Denk je vandaag kan ik hem thuis laten, toch alleen maar woon-werk verkeer. Moet je plots ergens na toe.Kan je weer een routeplanner uitprinten.
Je hebt geen 'schoon' dashboard meer. Maar kabels hangen los of je moet ze ergens weg kunnen werken zodat hij altijd opgeladen kan worden.

Heb ook gewerkt met een TT en een Mio. Werd er gek van elke keer dat ding mee te sjouwen. Dan voor het weggijden weer te plaatsen. Zorgen dat er geen zuignap plek op de ruit achterbleef (diefstal), etc. Voor mij nu gewoon een geintegreerd systeem. Af fabriek. Probeer meestal gewoon een business of executive model te nemen waarbij deze (goedkoop) al aanwezig zijn.

Stylist

Senior Member
Idd, geïntegreerd ! Maar dan zonder VAG arrogantie.
Want voor een goede Columbus dief is 45 seconden genoeg om je systeem mee te nemen. Dat is dus niet geintegreerd eigenlijk.

Probleem is helder en bekend, maar er gebeurd niets. De opvolgers (RNS x) zijn al bekend, maar wederom net zo diefstal gevoelig. En waarom zou je als fabrikant als je gewoon weer een nieuw systeem kan verkopen.

Gieliovd

Forumguru
Wat een barrel....

Klein rotscherm voor een 2xDIN en niet echt bedieningsgemak (geen hardware knoppen).

Nee, dank je.

willow78

Nieuw lid
Ik vind het een mooie navigatie, denk dat ik die maar ga bestellen ipv de diefstalgevoelige columbus, vraagje : weet iemand of je met dit systeem de parkeersensoren en climate control visueel op je scherm krijgt te zien?

RogerS

Forumguru
Ik vind het een mooie navigatie, denk dat ik die maar ga bestellen ipv de diefstalgevoelige columbus, vraagje : weet iemand of je met dit systeem de parkeersensoren en climate control visueel op je scherm krijgt te zien?

Zeer waarschijnlijk niet. De luxere AVIC-F9110BT heeft dit ook niet. Daarnaast werkt deze niet samen met het Maxi-Dot display. Alleen de stuurbediening kan gebruikt worden zoals al in het eerste bericht is aangegeven. Wil je dat allemaal dan kom je uit op de al genoemde ZENEC 2010. Echter mijn dealer wilde deze niet meer inbouwen vanwege de vele technische problemen die men daarmee heeft gehad.

Als je een iets groter scherm wilt hebben, kijk dan eens naar de de luxere AVIC-F9110BT. Volgens de vergelijkingssite Kieskeurig is deze maar 100 euro duurder.

O ja, een groot voordeel van de Pioneer systemen is dat deze al een goede Bluetooth carkit van Parrot er standaard in hebben zitten! Dat kost bij Skoda, althans voor de Superb, nog eens 440 euro extra!

Bovenaan Onderaan