Voor mijn nieuw bestelde octavia greenline businessline heb ik gekozen voor de Zenec 2010. Onze leasemaatschappij eist namelijk dat wanneer er een standaard geintegreerd navigatiesysteem in zit er ook een alarm SCM klasse 3 gemonteerd moet worden ( 720 euro), maar wanneer je een geintegreerd navigatiesysteem achteraf laat plaatsen geldt dit niet .... Bij de Zenec zit ook gelijk een parrot carkit module ingebouwd (scheelt weer een skoda carkit) en de stuurwielbediening, parkeersensoren en climatecontrol laat dit systeem netjes zien op het display...Bij pioneer is dat niet mogelijk en de pioneer serie heeft een lange opstarttijd nodig...
Ik heb een weekje met de passat van mijn collega gereden met de Zenec 2010 erin en werkt prima geen klachten, nu schijnt het wel zo te zijn, dat sinds de laatste softwareupdate voor de Zenec, het systeem wel stabieler is. Dat was een van de aandachtspuntjes voor de Zenec en schijnt goed opgelost te zijn!
De Zenec bouwt mijn dealer in voor 850 euro...dat zijn best schappelijke prijzen als je ziet wat je ervoor terug krijgt:-)