Pioneer AVIC-F9110BT of Zenic NC2010 ?

Captain Hook

Forumguru
Vraag me eigenlijk af als ik al die discussies over de diverse navi-systemen zie, KUN je nog wel zonder? Het lijkt wel alsof iedereen verslaafd is aan de navigatie systemen. :koffie:

Ik mis 'm niet, en ik gebruik 'm niet. Kan 'ie ook niet gestolen worden en/of problemen krijgen met kostbare updates... :yeah: (ik zal wel ouderwetsch zijn)
 

Darkside

Forumguru
Zou ik zonder kunnen.....Ja zeker. Maar willen doe ik het toch niet.
Vind het gewoon handig dat ik ten alle tijden gewoon ergens naar toe kan rijden. Niets hoef voor te bereiden. En verder geen kaarten oid bij me hoef te hebben.
Mijn navi staat kwa volume altijd op 0. behalve als het ergens onduidelijk wordt dan wil ik nog wel eens geholpen worden.
Daarbij bieden de navi's natuurlijk meer dan alleen navigatie optie. Zo heb je een mooi groot kleurenscherm voor je MP3 collectie. Een mooi scherm voor je telefoon etc. Het staat mooier dan een monochroom schermpje en is kwa afmeting handiger.
 
E

Ex-lid 2926

navi

Met de moderne turbomotoren die hun maximum koppel al bereiken bij ongeveer 1500 toeren en dit koppel tot de hogere toerentallen vasthouden is wat mij betreft het praktisch nut van een toerenteller een stuk minder geworden. Fabrikanten zouden van mij het display van de navi en aanverwante apparatuur mogen plaatsen in de klokkenwinkel achter het stuur. Een dunne rij ledjes zou voor mij voldoende zijn om zo af en toe het toerental te kunnen bekijken.
Bediening op het stuur en de hardware ergens veilig ingebouwd en je bent van het diefstalprobleem verlost.
 

vincefra

Actief lid

Mooi concept maar dat maakt het wel iets duurder ... nu is die navi één blok die op de plats van de radio (dubbel dan) geplaatst wordt. Dan dient de navi te bestaan uit twee delen - een scherm in de stuurconsole ... en de rest (cd / dvd slikker, electronica, ... ) op de plaats van de radio ...

Is dus eerst iets om uit te werken in het A merk van de groep - audi ...

Nu ja, vandaag neemt de maxidot de basis info van de navi over ... wat voor mij reeds voldoende is ...
 

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat ik ruzie zou krijgen met de achterbank als het scherm achter het stuur geplaatst wordt. Onze middelste (van 3) zit nu in het midden achterin en kijkt op de JVC lekker filmpjes ;)

Maar op zich is dat natuurlijk wel een mooie oplossing.
 

RogerS

Forumguru
@Harry_D: Oei, dan moet je maar geen Porsche gaan rijden. Die hebben een joekel van een toerenteller recht voor je neus en een kleine KM teller...
 

TamRex

Actief lid
In hoeverre zijn die systemen nog interessant voor dieven/helers, er zit toch een codeslot op !!??
 

MarcoO2

Forumguru
Tsja... dat zit er inderdaad op... maar 2 minuten zoeken op internet en je weet hoe je ;t moet kraken!
 

willow78

Nieuw lid
Voor mijn nieuw bestelde octavia greenline businessline heb ik gekozen voor de Zenec 2010. Onze leasemaatschappij eist namelijk dat wanneer er een standaard geintegreerd navigatiesysteem in zit er ook een alarm SCM klasse 3 gemonteerd moet worden ( 720 euro), maar wanneer je een geintegreerd navigatiesysteem achteraf laat plaatsen geldt dit niet .... Bij de Zenec zit ook gelijk een parrot carkit module ingebouwd (scheelt weer een skoda carkit) en de stuurwielbediening, parkeersensoren en climatecontrol laat dit systeem netjes zien op het display...Bij pioneer is dat niet mogelijk en de pioneer serie heeft een lange opstarttijd nodig...

Ik heb een weekje met de passat van mijn collega gereden met de Zenec 2010 erin en werkt prima geen klachten, nu schijnt het wel zo te zijn, dat sinds de laatste softwareupdate voor de Zenec, het systeem wel stabieler is. Dat was een van de aandachtspuntjes voor de Zenec en schijnt goed opgelost te zijn!

De Zenec bouwt mijn dealer in voor 850 euro...dat zijn best schappelijke prijzen als je ziet wat je ervoor terug krijgt:-)
 

RogerS

Forumguru
@willow78: Dat is een hele nette prijs. Ik benieuwd of je de radio ontvangst goed vindt. (De Zenec heeft maar 1 antenne ingang terwijl de Amundsen, Columbus etc. 2 antenne ingangen hebben).
 

hemi24

Forumguru
2e antenneingang draagt weinig bij aan de kwaliteit van het ontvangst, eerder voor de separate TMC-ontvangst en/of het overschakelen bij wisselende frequenties van dezelfde zender (overgang zendergebied)...
 

RogerS

Forumguru
het overschakelen bij wisselende frequenties van dezelfde zender (overgang zendergebied)...
Juist en volgens mij heb je daardoor een betere ontvangst. Bij mijn huidige auto, een Peugeot 407, zit een Blaupunkt radio (fabrieksradio) met dubbel antenne ingang terwijl Fiat Panda van mijn vrouw ook een Blaupunkt radio (fabrieksradio) met enkele antenne ingang. Ik hoor toch degelijk een verschil in de ontvangstkwaliteit in gebieden waar de zenders soms wat mindere ontvangst hebben.
 

willow78

Nieuw lid
Ik kan het eind oktober gaan testen ...we zullen zien wat de radio ontvangst is! ik neem dat dat gewoon dik voor elkaar is...
 
en de stuurwielbediening, parkeersensoren en climatecontrol laat dit systeem netjes zien op het display...
Had je een auto besteld zonder of met radio?
Reden dat ik het vraag is dat ik mijn nieuwe Golf niet met stuurwielbediening kon bestellen zonder een radio te nemen.
Beetje zonde om een radio te kopen en deze er vervolgens gelijk uit te halen...
 

willow78

Nieuw lid
Standaard wordt de greenline businessline geleverd met de amundsen (RNS 310) navigatie, maar mijn leasemaatschappij eisde dat er dan ook een alarm scm klasse 3 a 720 euro gemonteerd moest worden. Als je een navigatie achteraf laat inbouwen geldt deze regel niet (logisch toch ? stuk minder kans op diefstal, haha) Dus ze halen de amundsen navigatie eruit en plaatsen de Zenec 2010 erin...Met het Zenec systeem kon ik de carkit, mdi en navigatie cd's laten vervallen, dus werd het wel aantrekkelijk voor 850 euro...
 
Bovenaan Onderaan