Pioneer HD-1BT

tuppertrut

Nieuw lid
Bij deze antwoord van pioneer

Betreft: diefstal beveiliging

Er is niet echt een diefstalbeveiliging op het systeem maar deze wordt bij het plaatsen zo vastgeschroefd dat hij niet even uit de wagen te halen is.

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: tuppertrut</font><hr />

Bij deze antwoord van pioneer

Betreft: diefstal beveiliging

Er is niet echt een diefstalbeveiliging op het systeem maar deze wordt bij het plaatsen zo vastgeschroefd dat hij niet even uit de wagen te halen is.

[/ QUOTE ]

Maakt niet uit hóór,ik denk dat de dieven er alle tijd voor nemen om hem eruit te halen,mits er geen alarm op de auto zit
smirk.gif

Gisteren bij Vepreda in Spijkenisse deze navigatie gezien in een O2. Apparaat ziet er erg mooi uit, maar moet bekennen dat het een beetje misstaat in het dashboard.

Het scherm zit in een speciaal frame. Het dashboard oogt dan behoorlijk kaal. Ook vind ik het frame niet mooi aansluiten/passen bij de rest van het dashboard.
Het van fabriek uit gemonteerde navigatie systeem is enigzins verzonken. Ook is het voorzien van de nodige knoppen rond het scherm. Hierdoor oogt het helemaal niet kaal.

Ben benieuwd of Nico nog wat foto's kan plaatsen. Voorlopig twijfel ik nog een beetje. Ook als ik de hoofdprijs van Vepreda hoor 2850 euro. Moet zeker 500 euro goedkoper kunnen.

Jammer van de inbraak beveiliging .. euh ontbreken daarvan

Heb dezelfde navi ook besteld in mijn O2 2.0tdi BE ! Ook in lease. € 2200,- voor de pioneer,€ 85,- voor kabel Ipod € 150,- voor dubbeldin, € 200,- inbouwen hele zwikkie en draadwerk.
Ben ook gaan kijken (voor de lol) naar alfa 159. Buiten dan dat deze in BE schandalig veel duurder was voor minder luxe bllek de pioneer bij alfa € 1999,- te kosten incl inbouw (was een actie)

Wat een geweldig apparaat !!! Kon er na tien minuten mee werken. Echo bij gebruik bluetooth opgelost door de eerder genoemde software update. Wat betreft uiterlijk. Inderdaad eerlijkheid gebied te zeggen dat af fabbriek nexus moooier in het geheel past. Maar de mogelijkheden zijn schier onbeperkt. Het apparaat is snel in navigeren, makkelijk te bedienen. I pod aanklikken en meteen op het scherm bedienbaar. tig verschillende mapviews, Detailkaarten met zelfs bewegwijzering erop voor grote europese steden (vb a'dam, R;dam, Brussel, Parijs... ja hier kom ik nogal eens)Zal van de week eens foto's maken ..

tuppertrut

Nieuw lid
Alleen jammer dat er geen diefstal beveiliging opzit. Overigens schijnt ie alleen maar regio 2 dvd's af te spelen. Op de nieuwe hd-3bt zit wel een (code)beveiling.

Jager

Actief lid
Ik zit net op de pioneer site en er is een nieuwe versie.
De HD3BT... 6,3 miljoen POI's in de nieuwe versie.
Komt 28 maart uit, en is voorzien van de nieuwste software, verder geen verschillen met de HD1.
Wel 300,= goedkoper...

Avic Hd-1bt

Sinds 24 maart in bezit van zeer mooie Octavia BE. Ik vind de AVIC-HD1BT er prachtig inzitten en ja uiteraard is de nexus mooier omdat deze echt geïntergreerd is, maar de functionaliteit van de AVIC maakt alles goed. Zelfs de verlichting van de knopjes komen mooi uit. Moet hem alleen wel voor de eerste keer gaan wassen.

Bijlagen

• skodaforum1.jpg
    skodaforum1.jpg
    13,4 KB · Weergaven: 42
  • skodaforum2.jpg
    skodaforum2.jpg
    14,4 KB · Weergaven: 61
  • skodaforum3.jpg
    skodaforum3.jpg
    12,7 KB · Weergaven: 37
  • skodaforum4.jpg
    skodaforum4.jpg
    13,6 KB · Weergaven: 132

R2d2

Nieuw lid
Avic HD1BT

25 mei me nieuwe Octavia II Elegance 1.9 TDI opgehaald

Met ingebouwde Avic-HD1BT

TOP systeem ben toch blij dat ik niet de nexus heb gekozen
Dvd video, Muziek opslaan op de HD, Goeie POI's

Binnenkort foto's :rockon:

Helaas !!

WAs een mooi systeem !
Gejat ! Op de oprit .... getracht het slot open te boren . Is ze niet gelukt Dan maar ruit ingeslagen. Niemand heeft wat gehoord of gezien !
4500,- schade !
En geen nieuwe meer van de lease mij !

BALEN !!!

MrScratch

Nieuw lid
Geen nieuwe van de leasemaatschappij? Maar je betaald in je leasetarief toch voor dat ding? Dan mag je lekker blijven betalen voor iets dat er niet meer is? Dat is toch heel erg oneerlijk.

Ik heb hem nu een jaar en 3 maanden in mijn O2 zitten. Mooi systeem en erg leuk die navigatie en dvd, HD.

De telefoonfunctie is zwaar kloten. Zelfs na de update. Nu is dit de eerste update geweest die er was voor het systeem. Dus of er een nieuwe uit is weet ik niet. Ik gebruik overigens alleen de linker speaker voor de navigatie en telefoon. Heb ze ook al over alle speakers gehad maar dat was nog steeds geen verbetering. Heb BTW een Nokia telefoon.

Oplossing?? De 616 van Nokia in laten bouwen.

higgy

Forumguru
Tja, dat telefoonprobleem is bekend. Evenals het na plm. 1 jaar optreden van problemen met de flatcable.
Enige research op forum.navigatiehelpsite.nl had dat vooraf uitgewezen.

Ernie01

Nieuw lid
Ik heb hem nu een jaar en 3 maanden in mijn O2 zitten. Mooi systeem en erg leuk die navigatie en dvd, HD.

De telefoonfunctie is zwaar kloten. Zelfs na de update. Nu is dit de eerste update geweest die er was voor het systeem. Dus of er een nieuwe uit is weet ik niet. Ik gebruik overigens alleen de linker speaker voor de navigatie en telefoon. Heb ze ook al over alle speakers gehad maar dat was nog steeds geen verbetering. Heb BTW een Nokia telefoon.

Oplossing?? De 616 van Nokia in laten bouwen.

Andere oplossing is 125 euries betalen om een zwanenhals in te laten bouwen. Is bij mij de perfecte oplossing en ook als ik het tegen de stijl laat rusten verstaat iedereen mij perfect. TJa je hebt als nadeel de microfoon niet helemaal weg, maar ik heb daar geen probleem mee. Zelfs bij een slechte dekking in het buitenland heb ik er profijt van omdat ik hem dan wel voor de mond doe en dan iedereen mij dan nog goed kan verstaan plus de omgevingsgeluiden worden minder hinderlijk ervaren.

Zo ieder zijn voorkeur.

remmie

Lid
Nou... ik heb de AVIC-HD3BT en zelfs daarmee ben ik niet onderdeeld gelukkig:

-De telefoonfunctie is maar matig, geluid van degene met wie je belt komt door de voorspeakers en die moet je erg zacht zetten om galm te voorkomen, waar ik de microfoon ook plaats. Gevolg is dat de beller niet erg goed te verstaan is.
- De harde schijf neemt idd de muziek op van originele cd's. Echter de geluidskwaliteit vanaf de harde schijf is beduidend minder dan de originele cd.
- De harde schijf slaat geen MP-3 op, da's echt een misser vindt ik.
- Als de navigatiestem (zeer duidelijk en zonder belgisch accent) stopt, krijg je meteen het volle volume van de muziek weer terug, zonder dat dit geleidelijk wordt versterkt
- systeem moet bij inschakelen 10 seconden opstarten, da's lang.
- Zonlicht maakt het display erg slecht zichtbaar
- Tuner heeft vergeleken met de originele SuperB-radio een ronduit waardeloze ontvangst.

MAAR:

het navigatiesysteem werkt perfect, is volledig up-to-date en ziet er prachtig uit met HEEL veel mogelijkheden. Tankstations en sommige gebouwen staan zelfs langs de weg getekend in de drivers modus (alsof er een camera op de motorkap is gemonteerd).

Ook het geluid is perfect af te regelen, goede equalizer, Subwoofer is goed regelbaar.

Maar of hij de aanschafprijs van 2499 nou wel waard is betwijfel ik. Hef er gelukkig een veel lagere prijs voor betaald.

Ernie01

Nieuw lid
Nou... ik heb de AVIC-HD3BT en zelfs daarmee ben ik niet onderdeeld gelukkig:

-De telefoonfunctie is maar matig, geluid van degene met wie je belt komt door de voorspeakers en die moet je erg zacht zetten om galm te voorkomen, waar ik de microfoon ook plaats. Gevolg is dat de beller niet erg goed te verstaan is.
- De harde schijf neemt idd de muziek op van originele cd's. Echter de geluidskwaliteit vanaf de harde schijf is beduidend minder dan de originele cd.
- De harde schijf slaat geen MP-3 op, da's echt een misser vindt ik.
- Als de navigatiestem (zeer duidelijk en zonder belgisch accent) stopt, krijg je meteen het volle volume van de muziek weer terug, zonder dat dit geleidelijk wordt versterkt
- systeem moet bij inschakelen 10 seconden opstarten, da's lang.
- Zonlicht maakt het display erg slecht zichtbaar
- Tuner heeft vergeleken met de originele SuperB-radio een ronduit waardeloze ontvangst.

MAAR:

het navigatiesysteem werkt perfect, is volledig up-to-date en ziet er prachtig uit met HEEL veel mogelijkheden. Tankstations en sommige gebouwen staan zelfs langs de weg getekend in de drivers modus (alsof er een camera op de motorkap is gemonteerd).

Ook het geluid is perfect af te regelen, goede equalizer, Subwoofer is goed regelbaar.

Maar of hij de aanschafprijs van 2499 nou wel waard is betwijfel ik. Hef er gelukkig een veel lagere prijs voor betaald.

Ik ben ook in het bezit van de 3 maar herken veel van de door jouw opgenoemde nadelen niet. Ok opstarten duurt lang. En idd mp 3 wordt niet op de HD gezet, maar cd met mp3 speelt hij wel af.

Geluid van de telefoon heb ik echt totaal geen problemen mee. En met de zwanenhals micro is de ontvangst aan de andere kant ook perfect.

Geluidskwaliteit van opgeslagen cd's heb ik niet echt beoordeeld ik merk dat waarschijnlijk niet. En ook idd is zonlicht op het scherm funest, maar dat geld voor heel veel systemen.

Maar zoals ik eerder al zei heeft ieder zijn eigen voorkeuren en wensen. Ik ben er erg tevreden over ook voor de prijs die er voor (geleased) is.

Bovenaan Onderaan