Hmmm.... Dat rooster doet me meer denken aan mijn vroegere bedbodem (MDF waar kleine gaatjes in zaten voor ventilatie)
Dit stuk ijzer heeft toch wel een stuk hogere dichtheid dan het gaas uit het voorbeeld van
@Jee13 : die heeft een veel meer open structuur. Ik zou dit toch zelf ook niet doen, moet ik zeggen. Dit is dus even ingeschat op de foto die je nu geplaatst hebt.
Ik zou me inderdaad voor kunnen stellen dat dit stuk ijzer de koeling/rijwind (voor het motorblok, heb ik het nog niet over de warmte afgifte van de condensor) redelijk blokkeert. In de winter lijkt het me geen probleem, zie bijv ook de ervaringen in het wintergrille topic: je kunt rustig een of zelfs beide grilles afdekken. Er zal nog voldoende (zeer koude) buitenlucht via de onderkant aangezogen worden.
Je zou in de zomer tijdens een hete dag eens kunnen testen of de koelvinnen relatief snel aan slaan (bijv. als je even stil staat of stapvoets rijd) Ook zou je dmv een uitlees apparaatje de koelwater temperatuur in de gaten kunnen houden. Je moet dan wel de airco uit laten, want een ingeschakelde airco zorgt ervoor dat de ventilatoren sowieso op een lage snelheid al continue draaien.
Hoe dan ook, op deze manier kan je condensor nog onmogelijk beschadigd raken door steenslag