Onduidelijk aan de hand van mijn tekst, maar ik had het meer over het rijden zelf, in druk stapvoets verkeer zit je vaak in te lage toeren in 2de met de 1.6tdi, één is niet praktisch want daarin is het gas veel te onrustig en bij gas los laten in één valt de auto onrustig terug, haast bokkend, zijn 2de is dan weer te lastig om stapvoets te rijden, dan zit je continu met de koppeling te spelen hopende dat je toch niet weer naar die 1ste versnelling moet, in zijn 2 de koppeling compleet lossen is vaak geen optie want dan trekt ie te hard en moet je remmen en ontkoppelen. Daarin vind ik mijn Superb niet aangenaam, de Mazda en ook onze Cactus zette je in 2 en daar kwam ie bij stapvoets verkeer niet meer uit. Geen idee of dit een eigenschap van de 1.6 tdi in mijn S2 is, of dat er iets schort aan de auto, want voor het overige rijd hij perfect.
Overigens rijd ik mijn auto's altijd netjes warm, maar ik weet niet hoe de vorige eigenaar die 52.000 heeft afgelegd, daar kan al veel schade gedaan zijn, who knows.