Plotseling opkomende storingen Octavia Databus

RobbieVHZ

Nieuw lid
Hallo, mijn naam is Rob en Ik ben nieuw op dit forum. Ik rij al jaren met veel plezier Skoda en rij nu een half jaar in een Octavia 1.4 uit 2014.
Sinds een week geeft hij ineens meerdere storingen tegelijk. Ik heb een ODB dongel en geprobeerd om hiermee de storingen te wissen maar ze komen toch steeds weer terug.
Ik heb een aantal screenshots gemaakt en hoop dat iemand een idee heeft waar deze storingen vandaan komen.
Bvd voor de info!

Bijlagen

• Screenshot_20240701_125128_Gallery.jpg
    Screenshot_20240701_125128_Gallery.jpg
    210,8 KB · Weergaven: 41
  • Screenshot_20240628_203312_OBDeleven.jpg
    Screenshot_20240628_203312_OBDeleven.jpg
    513,7 KB · Weergaven: 41

RobbieVHZ

Nieuw lid
Ik heb gezien in dit forum dat het al eerder behandeld is maar ik kon nergens vinden of de oorzaak al was gevonden.

Rainesh

Forumguru
lees de storingen uit met een originele vcds kabel, dan zie je vaak wel de databus fout omschrijvingen.

Doet je pdc het? Want als ik dit zo bekijk dan lijkt het op een defecte abs sensor

Skodadriver87

Senior Member
Ze verschenen bij mij vandaag ook weer. En inderdaad de pdc an automatisch inparkeren werken ook niet.

Heb een afspraak gemaakt met een bedrijf die gaat uitzoeken wat het is want dit schiet niet op.

Ik heb inderdaad nieuwe abs sensoren geplaatst maar toen kreeg ik een melding dat ik direct naar de garage moest. Heb toen de oude weer teruggeplaatst. Probleem was toen tijdelijk weg.

Had de oude meldingen met obd11 verwijderd.

Nu afwachten wat er uit gaat komen. En wat het gaat kosten natuurlijk.

Skodadriver87

Senior Member
e0b0e2da12dfa98816d44bfc5464b35c.jpg

Deze meldingen verschenen vanmorgen dus ook bij mij weer. Exact dezelfde.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RobbieVHZ

Nieuw lid