Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
De sensor en de ring zijn 2 verschillende dingen, maar het zal dan waarschijnlijk de sensor zijn. De ring is een stalen unit, die gaat niet zomaar kapot.
Toch mooi dat garage's gebruik maken van de glazen bol ipv dieper te zoeken in bv de meetwaardeblokken enz.dit geeft veel meer inzicht in de diagnose of waarnaar te zoeken. Draden doormeten van de sensoren bv ook.
Heel toevallig heb ik hetzelfde probleem, aan het rijden merk ik er weinig van. Oplossing zoek ik ook voor het probleem het is vervelend zeker omdat die storingen niet altijd zijn.
Het heeft even geduurd maar sinds gisteren is het probleem eindelijk verholpen!
In eerste instantie is er een nieuwe accu ingekomen en de start stop storing is daarmee verdwenen.
De rest was wat lastiger. Ze hebben een wiellager vervangen waarop een aluminium ring op zit die minimaal 5mm dik moet zijn maar deze was bijna compleet afgesleten. Ook de abs sensor die de ring meet was kapot en die is ook vervangen. Maar dit haalde de storing er niet uit. De garage is toen gaan rondvragen via een internet vraagbaak voor garages en de suggestie was om een originele VW sensor te plaatsen. Mijn garage was in de overtuiging dat ze een originele hadden besteld maar dat bleek dus niet het geval. Originele ABS sensor geplaatst en alle storingen zijn weg!
Geintje kost wel 760 euro (incl accu) en dan word ik nog gematst met arbeidsloon vanwege de verkeerde sensor. Maar het probleem is opgelost!
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.