Plotseling opkomende storingen Octavia Databus

Tees

Donateur
De sensor en de ring zijn 2 verschillende dingen, maar het zal dan waarschijnlijk de sensor zijn. De ring is een stalen unit, die gaat niet zomaar kapot.

Antera

Donateur
Toch mooi dat garage's gebruik maken van de glazen bol ipv dieper te zoeken ;) in bv de meetwaardeblokken enz.dit geeft veel meer inzicht in de diagnose of waarnaar te zoeken. Draden doormeten van de sensoren bv ook.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Heel toevallig heb ik hetzelfde probleem, aan het rijden merk ik er weinig van. Oplossing zoek ik ook voor het probleem het is vervelend zeker omdat die storingen niet altijd zijn.

Skodadriver87

Senior Member
Zojuist mijn auto opgehaald. Bleek toch abs sensor rechts achter te zijn. Deze is vervangen en alles werkt weer goed.

Had zelf kennelijk een niet goed matchende gekocht. Daardoor bleef ik foutmeldingen houden.

Nu is er een Bosch sensor geplaatst die het dus prima doet.

RobbieVHZ

Nieuw lid
Fijn om te horen dat het is opgelost! Ik moet nog even wachten maar zal dit aan de garage doorgeven.
Bedankt voor je feedback!

Skodadriver87

Senior Member
De monteur had wat storingen staan. Waarvan ook van de trekhaak, die moest nog steeds ingeleerd worden.

Had ik gezegd maar was hij vergeten. Door die storingen heeft hij hem ingeleerd. Kosteloos geregeld door ze. Erg netjes.

• Leuk

RobbieVHZ

Nieuw lid
Het heeft even geduurd maar sinds gisteren is het probleem eindelijk verholpen!
In eerste instantie is er een nieuwe accu ingekomen en de start stop storing is daarmee verdwenen.
De rest was wat lastiger. Ze hebben een wiellager vervangen waarop een aluminium ring op zit die minimaal 5mm dik moet zijn maar deze was bijna compleet afgesleten. Ook de abs sensor die de ring meet was kapot en die is ook vervangen. Maar dit haalde de storing er niet uit. De garage is toen gaan rondvragen via een internet vraagbaak voor garages en de suggestie was om een originele VW sensor te plaatsen. Mijn garage was in de overtuiging dat ze een originele hadden besteld maar dat bleek dus niet het geval. Originele ABS sensor geplaatst en alle storingen zijn weg!
Geintje kost wel 760 euro (incl accu) en dan word ik nog gematst met arbeidsloon vanwege de verkeerde sensor. Maar het probleem is opgelost!

• Leuk

hemi24

Forumguru
Jij wordt gematst, omdat zij zo dom waren om een verkeerde sensor te bestellen én in te bouwen…?!?
Coulante beunhazen…

:D

Bovenaan Onderaan