Poetsclinic zaterdag 22 November 2014

Wil ik aan deze poetsclinic deelnemen?

• Jazeker

Stemmen: 13 81,3%
  • Nee absoluut niet

Stemmen: 3 18,8%

• Totaal aantal stemmers
    16

Antera

Donateur
Nog even en overzicht van de gebruikte artikelen:

Velgen/Banden

D-Con Wheel Cleaner
Gerbil Wheel Brush
Short Handle Brush with Green Bristles
Rimwax
Blue Guard II

Wassen/Drogen

Emmer + Grit Guard
Thick Microfiber Washmitt
Washmitt Yellow/Grey
Glossworkz Gloss Shampoo
Smart Carwash
Orangutan Drying Towel

Foamlance met snelkoppeling voor Nilfisk
Honeydew Snowfoam Shampoo

Kleien

Blauwe klei (fijn)
Grijze klei (medium)
Pro Detailer als glijmiddel in een Chemical Guys Mengfles

Polijsten

Krauss V2 900W DA polisher
Krauss V1 500W DA polisher
Krauss V3 900W DA polisher
Hex-Logic 5,5" polish pads
V32 heavy compound
V34 compound
V36 polish

Voeden/beschermen

Black Light Glaze
Jet Seal Sealant
XXX Hardcore Paste Wax

Ruiten

Chemical Guys Signature Glass Cleaner
Window Towel

Doeken

Workhorse Green
Pink Towels
El Gordo
El Gordo Lime

Uitlaatsierstukken/chroom delen

Blue-B-Gone

Silk Shine Sprayable Dressing voor plastic delen onder de kap en Smart Gel voor de trims langs de deuren/bumpers
Volgens mij was het dat wel zo'n beetje :D

P.S. Volgend jaar doen we het dunnetjes over voor de liefhebbers

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Krauss komt gewoon uit dezelfde fabriek als de DAP van Polishing Power, alleen de behuizing is een ander kleurtje. Eigenlijk zoals in de hele apparatenwereld: er wordt vaak allerlei verschil gesuggereerd dat er niet is.

Ook voor de pads, geldt dat er een beperkt aantal fabrikanten zijn die pads maken voor allerlei merken. Dat is ook precies de reden, dat als merk A problemen heeft met pads van type 1, dat merk B en merk C daar vaak ook problemen mee krijgen. Alleen bij het ene merk zal het probleem in de tijd net in een iets ander periode zijn, doordat het ene merk eerder een bestelling doet, of minder voorraad heeft dan een ander merk.

Het is trouwens gemeengoed binnen de detailing, dat een fabrikant (ook van doeken enz.) voor meerdere merken produceert, alleen de middelen (polijst, glaze, sealant, wax, shampoo) zijn per merk anders van samenstelling, maar vaak wel op van dezelfde basis grondstoffen.

turboturbo

Forumguru
Vanavond dacht ik eraan m'n wissers omhoog te zetten en toen bedacht ik me ineens dat mijn 'wimper stands' veel bekijks hadden tijdens de poetsclinic :pardon: En dat ik nog even op het forum zou zetten welke het zijn.

Deze awesome anti-vast vries winter oplossing :D voor je ruitenwissers:

HTB1gPa4GXXXXXalXXXXq6xXFXXXH.jpg

HTB1cu94GXXXXXaoXXXXq6xXFXXXh.jpg

HP6406 wiper stand: View product details at http://m.alibaba.com/product/632186498/HP6406_wiper_stand.html

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
leuk projectje voor iemand met een 3D printer zo'n ruitenwisser ophouder.....
en dan nog met een skodalogo aan de onderzijde zodat bij bevroren ramen je aan de binnenkant dan het logo in het bevroren ruit ziet staan.....

Of draaf ik nu door ???

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Setje wat Corné liet zien, wordt verkocht in setjes van 3 (incl. achterwisser dus), heb ik ook standaard in de auto liggen voor als het echt winter wordt. Ik gebruik ze namelijk liever niet: doordat je de wisser arm van de ruit licht, bevriest het rubber in een ander vorm als de ruit, met als gevolg dat ie niet lekker wist tijdens het eerst stuk rijden.

(in gevallen van ijzel, regen gevolgd door vorst en dergelijke is het wel een goede optie)

• Leuk

CDK

Forumguru
daar heb je een punt @Cordoba :thumbsup:
ik heb ze niet en gebruik ze niet, ik giet altijd puur antivries over mn ramen en die zijn dan in 1 keer ijs en sneeuwvrij, krabben zal je mij nooit zien doen ;)

Canon-Eye

Forumguru
Ik laat de wissers rusten op de rand van het antikrabdekje, dat blijft dan mooi windvast liggen en geen vastvriesproblemen.

turboturbo

Forumguru
Ik laat de wissers rusten op de rand van het antikrabdekje,
Dat is ook een optie, maar die vergeet ik vaak neer te leggen :banghead: én bij komen de wissers niet altijd op het dekentje terecht, ze zitten vaak net iets lager.

En @Corné de Kluijver krabben doe ik ook vrijwel niet; ik gebruik een plastic tasje met heet water die ik even over de voorruit veeg. Maar soms zitten de wissers toch nog nét effe vast op een plekje en dan voor je t weet is het rubber van ruitenwisser stuk getrokken...

• Leuk

Joske

Forumguru
even de ruitenwissers inspuiten met ontdooiingsspul ;)

(net zoals de rest van de ramen trouwens... krabben doe ik niet op mijn nieuwe bolide! :nono:)

we hebben het jaren lang wel gedaan op de Faab en dat is echt niet om aan te zien hoeveel krassen dat er daar op de ramen staan.. :(

Bovenaan Onderaan