philippe bakker
Forumguru
Ja en hier zijn al enkele topics geweest a la: wat zou je kopen indien je veel geld had ? En dan staat er toch weinig tesla of andere electrische auto’s bij se. Dat spreekt toch nog steeds niet tot de verbeelding
Nou... Ik heb zeer recent een review gezien van een Audi E-tron. Met trekhaak (1800 kg toegestaan trekgewicht) en een alleszins behoorlijk bereik richting de 500 km: daarmee zijn mijn eisen zo goed als vervuld, al is het dak me eigenlijk wat aan de hoge kant.En dan staat er toch weinig tesla of andere electrische auto’s bij se. Dat spreekt toch nog steeds niet tot de verbeelding
Nou... Ik heb zeer recent een review gezien van een Audi E-tron. Met trekhaak (1800 kg toegestaan trekgewicht) en een alleszins behoorlijk bereik richting de 500 km: daarmee zijn mijn eisen zo goed als vervuld, al is het dak me eigenlijk wat aan de hoge kant.
Voorraadmodelletjes beschikbaar voor rond €112-115k, het wachten is nu dan ook op de postcodekanjer . In die tussentijd zal het bereik vast nog verbeterd worden. Dus deze kan wel bovenaan mijn "wat als"-lijstje.
Haha zo kan je met iedere schromelijke overdrijving wegkomenRichting de 500, schreef ik toch? Wel op de nuance blijven letten...
En als de technologische ontwikkelingen net zo snel waren gegaan als in de IT, dan hadden we nu allemaal een fabeltastisch voertuig, met ongekende reikwijdte, minimaal energieverbruik t.o.v. de geleverde prestaties en was het bereikbaar voor vrijwel iedereen.
Helaas is de praktijk dus heel anders.
Wat denk je van de infra structuur mbt het laden bij huis ?Eén van die problemen en nog het moeilijkst (op relatief korte termijn) op te lossen, lijkt me dat er gigantische economische belangen zijn gemoeid met fossiele brandstof. Daar gaat ongetwijfeld een zeer sterk remmende werking van uit op de ontwikkelingen
Daarin zijn de overheden al 20 jaar in de fout. Als de overheid al hun voertuigen zou veranderen in electrisch dan komt er ook infrastructuur ervoor en ook verkoop voor de constructeurs en kunnen ook de prijzen zakken.Wat denk je van de infra structuur mbt het laden bij huis ?
Veel van die infra is totaal niet berekend op deze laadpalen...
Wij leveren als firma ook laadpalen en zijn in 2 versies in te stellen
Of wel laden met 3 fase (400V) 16A of als het kan kwa vermogen bij de klant met 3 fase (400V) 32A ( snel laden )
En als je dan je realiseert dat een gemiddelde nieuwbouw woning of met 3 fase 25A 400V word opgeleverd of 1 fase 35A 230V.
Maar als ik voor de woning waar ik in woon spreek dan heb ik maar 1 fase 25A 230V
En die 25A hoort eigenlijk 20A te zijn ( buren wel) maar ja Liander was jaren geleden vergeten te zegelen, dus toen ik dat zag heb ik eens ff gekeken wat er in zat en toen zelf verhoogd naar die 25A en daarna hun gebeld dat ze na hun werkzaamheden waren vergeten te verzegelen !!
Of nog beter:Misschien een apart topic starten over de pro’s en cons van elektrisch rijden?