Ik ben ook zeer benieuwd welke garage het is.Toch niet hier in Purmerend ?
Ja, wel in Purmerend en niet de Skoda dealer.
Ik ga geen naam noemen.
Met eerdere problemen heeft hij me heel goed geholpen door voornamelijk 2e hands onderdelen te zoeken en te gebruiken (verstuivers voor een kwart van de nieuwprijs). En hij heeft me in het verleden een hoop geld uitgespaard door voor een prikkie een probleem op te lossen, terwijl de Skodadealer onterecht dure onderdelen (turbo) wilde vervangen.
Hij heeft 't dus wel in z'n vingers, alleen zat hij er nu flink naast.
Het probleem van vermogenverlies in 1e en 2e versnelling is nu opgelost en jawel hoor..... het volgende probleem is er al weer. Als de motor accelereert prima en dan gaat bij zo'n 2800 rpm de fut eruit en naarmate je dichter naar de 4000 rpm gaat gaat het steeds langzamer. Het rode gebied haalt ie niet. Ik heb voor de zekerheid het blindplaatje van de EGR weer terug gezet, maar dat maakt geen verschil.
We zijn het nu wel een beetje spuugzat. We laten dit probleem nakijken en zijn al op zoek naar een andere auto. Als de auto het goed deed en je vergeet even de bergen rekeningen, dan beviel de Octavia op zich prima. Ik heb nog wel even aan een Octavia II op benzine zitten denken, omdat de rekeningen en problemen voornamelijk gerelateerd waren aan de dieselmotor. Maar ik ga toch eerst in de hoek van de Japanners kijken, omdat die toch wel bekend staan om hun betrouwbaarheid. Wij verdienen boven modaal, maar dat is amper genoeg om onze Octavia rijdend te houden.