Prijs groot onderhoud

Jessedew

Senior Member
Kwikfit moet het hebben van extra zaken tussendoor, dus nog niet versleten ruitenwissers toch laten vervangen etc. (maar ben er nooit geweest, dus dit is van wat ik over kwikfit gehoord heb, goede reclame dus;) )
 

Desperado

Forumguru
Die ketens zoals Vakmeester hebben een compleet opleidingsprogramma. Die monteurs zijn veelal nog beter opgeleid dan die van de dealer.
 

hemi24

Forumguru
Dream on!
Met een bakfiets ga je de Tour ook niet winnen, ookal ben je de beste renner...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

prosier

Forumguru
Ik ben bij de kwik geweest voor nieuwe banden. Of profile ofzo, maakt toch niet uit?! Bandenshop is een bandenshop.

Voor chiptuning of een dsg revisie kun je niet naar de kwikfit dus, banden of uitlijnen ( erbij blijven) ging prima daar.

Ik heb nog nooit een garage of dealer nodig gehad...
 

Cordoba

Forumguru
Er zit verschil tussen de verschillende ketens van bandenboeren, en vaak zit er veel verschil per vestiging (afhankelijk van het personeel). In plaats A kun je beter voor keten X kiezen, in plaats B is het omgekeerd en kun je beter keten Y kiezen.

Wat onderhoud betreft: vorig jaar bij Vagtechniek de 60.000 km beurt laten doen, incl. verse bougies en verse remvloeistof en daar 397 euro voor betaald. Hierbij is een gewone longlife beurt gedaan, en is de auto omgezet naar vast onderhoudsinterval in plaats van variabel.
 

Jessedew

Senior Member
Vroeger heb ik dat wel laten doen, maar die man was al met de Vut. En nu helaas, niet al te oud, overleden. Maar ik was al verhuisd dus liet onderhoud al bii een garage doen. En ook de hobbyist is niet helemaal gratis. Zal wellicht 100 euro goedkoper zijn dan een universele garage? Voor standaard onderhoud. Zo iemand rekent ook vast 30 euro per uur?
 

Bulletdodger

Senior Member
Maar aan de mensen die olie zelf vervangen? Doe je dat aan de straat ofzo? dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, nog maar niet over te spreken dat het APV technisch natuurlijk helemaal niet mag/

Of heeft iedereen een garage?
 

prosier

Forumguru
QUOTE
Tuurlijk, gewoon op de oprit of parkeerplaats. Staat nergens een bord dat dat niet mag. En waarom zou het niet mogen? Platte band mag ik daar toch ook wisselen of?

En apv technisch? Ik kan je verzekeren dat ik meer vertrouwen heb ik het onderhoud of reparatie die ik zelf doe dan welke dealer of garage dan ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ertromp

Forumguru
QUOTE
Onzin dat het vanuit een APV niet mag. Hier in Apeldoorn staat er niets over in de APV en mag je zeker onderhoud verrichten voor op je trottoir of inrit. Zodra je de grond gaat vervuilen of autowrakken gaat stallen wordt het een andere zaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jessedew

Senior Member
Hobbymatig mag het idd gewoon voor zover ik weet, als je maar zorgt dat er geen afvalstoffen achterblijven, dus de olie netjes opvangen.

Je zou ook je auto niet op de straat ' mogen ' wassen, want dan komt er rommel in de grond. dat mag wel, maar wordt ontmoedigd.

Nou dat kleine beetje zeepsop.. de overige rommel spoelt met een flinke regenbui ook van je auto af namelijk.
 

haassie

Forumguru
Tsja onderhoud....ongewenst ongemak en kost altijd geld...ga je naar een dealer zul je daar logisch een hogere rekening krijgen, het (vele) licht moet branden, monteur met salaris en weet ik wat nogal meer. Maar goed prijzen zijn vaak niet in lijn met het uitgevoerde (persoonlijke gekleurde mening).

Een hoop kleine zaken zijn echt makkelijk zelf te doen (bougies,lucht- en interieurfilters,wissers) en worden dus ook zelf gedaan...olie wordt iedere 50/20K gedaan door simpele garage in de straat. Lever zelf een castrol kannetje en filter aan en hij doet de rest. Heeft bv ook de (eibach) vering en (bilstein) dempers vv die ik heb aangeleverd en dit tegen normale tarieven. Het totaal plaatje scheelde meer dan de helft met de merkgarage (obv OEM).

Voor "specialistische" klussen wordt de merkgarage gebruikt. Maar ik blijf er liever weg. Hou niet zo van de attitude die er heerst. Ervaarde soms ook zeer selectief gedrag....ruit vv doen ze liever niet (letterlijk:doe ik liever niet, levert niets op)....maar 4 rubbertjes vervangen van de injectoren omdat er 1 stuk was (a 385 euro...waar de ringetjes hooguit 10 euro kosten) doen ze dan maar al te graag...of het vv van een HD brandstofpomp. Alles zolang er maar uren geschreven kunnen worden...
 

Fmoon

Forumguru
Ik laat het me zwager doen en ik sta er een beetje bij uit interesse. Opzich is alles zelf te doen, maar ik snap dat je het het ook maar moet durven. Toen mijn fabrieksgarantie verlopen was ben ik eigenlijk niet meer bij de dealer geweest en ga ik voor een DSG vloeistof of airco onderhoud naar echte specialisten.

van de week toevallig de Castrol Motorolie olie, De juiste carterplug, Bosch filter, castrol remolie en Mann interieur filter vervangen en was nog geen €100,- kwijt. K&N motorfilter kan nog 12 maanden mee. Ook meteen alle remmen gangbaar gemaakt (wat ze bij de dealer niet doen). Poging tot invetten stabilisator stang rubbers invetten was nog niet helemaal voltooid omdat we niet precies wisten hoe die ik elkaar zat (en er kwam een mega regenbui aan)dus we hebben ertussen gevet maar volgend jaar even nieuwe erin zetten.
 

AGTon

Forumguru
Op de website van Skoda kan je toch zien wat de vaste prijzen zijn voor een beurt etc?

Soms is Skoda wel goedkoper. Had enige tijd geleden nieuwe remschijven en blokken nodig. Skoda goedkoper dan Kwikfit.
 

prosier

Forumguru
QUOTE
Ik herhaal even mijn voorgaande info.
Schijven en blokken rondom, 920 euro bij de Skoda dealer.

Alles zelf gedaan, notabene Ate ceramic blokken: 160 of 170 euro was ik kwijt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jessedew

Senior Member
ja als je alles zelf kan, zeker klussen waar uren werk in zit, bespaar je nogal wat. Materiaal is vaak de kosten niet.
Zelf recent wel de dagrijlicht sensor vervangen, vroeg de dealer om dat te leveren. Wilden ze niet, eerst een diagnose voor 30 euro (want misschien was dat het wel helemaal niet) okee, maar dan toch.. zelf onderdeel besteld via Ebay en 60 euro lichter, andere sensor erin gezet. Dit was de spiegelkap open maken en nieuwe sensor erin klikken. Relatief eenvoudig dus.

Ook tijd terug de spiegel van de transporter bus van mn schoonvader vervangen, even op youtube kijken hoe het moest. Kortom ik kan meer dan ik denk, maar ik wil ook geen risico nemen om geld te besparen. Dat doe je denk ik wel door een universele garage te bezoeken en de dealer te vermijden, maar niet in alle gevallen door alles zelf te doen (tenzij je ervaring hebt, dat is een ander verhaal uiteraard)
 

Bulletdodger

Senior Member
QUOTE
Ik herhaal even mijn voorgaande info.
Schijven en blokken rondom, 920 euro bij de Skoda dealer.

Alles zelf gedaan, notabene Ate ceramic blokken: 160 of 170 euro was ik kwijt...

je vergelijking gaat behoorlijk krom, of heb jij ook personeel en een pand te onderhouden?
 

prosier

Forumguru
je vergelijking gaat behoorlijk krom, of heb jij ook personeel en een pand te onderhouden?
Vrouw, kids, huis. Kost klauwen met geld.

Even zonder gekheid, ik vind het niet erg om iets meer te betalen. Maar 160 vs 920 euro, uhm nee sorry.

Daarbij kost olie vaak 80 euro of soms meer. Dat gaat er niet in, ik betaal voor kennis en kunde, prima. Niet voor dozenschuivers. Dat was vroeger ook wel anders denk ik...
 
Bovenaan Onderaan