Prijslijst Januari 2018 opvallende zaken

RefleCs

Forumguru
Er valt me momenteel een ding (buiten de prijsstijging om) op en dat is dat op de Style BL geen Alcantara meer kan worden gekozen. Volgens mij een van de meest gekozen opties afgelopen jaren.... De ondoorgrondelijke wegen van PON.....
 

kriva

Lid
Wij hebben bewust geen L&K gekozen maar een zeer goed uitgeruste Style, één van de redenen daarvan was dat alcantara geen optie was op een L&K.
 
Tevens nieuw op de 2018 Style Business is de elektrisch verwarmbare voorruit en twee elektrisch verstelbare stoelen waar in het 2017 model alleen de bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar was. Volgens mijn was ook 'Parking Assistant' in 2017 niet standaard. (correct me if I 'am wrong)
 

RefleCs

Forumguru
Alcantara vind ik persoonlijk veel prettiger dan leder. In de duitse configurator lijkt alcantara ook verdwenen te zijn. Achteraf inbouwen dan maar ;) Pfff prijzen voor de Superb zijn behoorlijk gestegen zeg. Voor de auto die ik nu rij was ik destijds 45k kwijt. Nu kom ik op ruim 50k uit....
 

waaltje

Senior Member
Tevens nieuw op de 2018 Style Business is de elektrisch verwarmbare voorruit en twee elektrisch verstelbare stoelen waar in het 2017 model alleen de bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar was. Volgens mijn was ook 'Parking Assistant' in 2017 niet standaard. (correct me if I 'am wrong)

Parking assist was wel standaard , elektrische stoelen geen van beide, enkel in pakket:thumbsup:
 

Horkje

Forumguru
Mijn S3 Sportline met extra voordeel eind 2017 gekocht en nu dezelfde uitvoering en opties maar liefst 10% duurder....

Blij dat ik niet zo gevoelig ben voor kenteken januari 2018 of kenteken eind 2017z

En Alcantara is wat stroever dan glad leer. Daarnaast in de winter wat warmer en (denk ik) in de zomer wat koeler.
 

octavia-gek

Actief lid
Tevens nieuw op de 2018 Style Business is de elektrisch verwarmbare voorruit en twee elektrisch verstelbare stoelen waar in het 2017 model alleen de bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar was. Volgens mijn was ook 'Parking Assistant' in 2017 niet standaard. (correct me if I 'am wrong)

ik rij zelf in een Style Business van eind 2016 als optie verwarmbare voorruit en elektrisch verstelbare stoelen genomen maar beide voorstoelen zijn wel degelijk elektrisch verstelbaar, de bijrijdersstoel heeft alleen geen geheugenfunctie zoals de bestuurdersstoel.
mijn vorige auto had leren bekleding en nu zit ik op alcantara en mijn ervaring is dat het veel prettiger zit dan leer, warmer in de winter en koel in de zomer ( geen zweet rug meer) en niet zo glad.
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
ik rij zelf in een Style Business van eind 2016 als optie verwarmbare voorruit en elektrisch verstelbare stoelen genomen maar beide voorstoelen zijn wel degelijk elektrisch verstelbaar, de bijrijdersstoel heeft alleen geen geheugenfunctie zoals de bestuurdersstoel.
mijn vorige auto had leren bekleding en nu zit ik op alcantara en mijn ervaring is dat het veel prettiger zit dan leer, warmer in de winter en koel in de zomer ( geen zweet rug meer) en niet zo glad.

Als je leder of alcantara koos moest je de voorstoelen electrisch laten maken toen. Mijn auto had met de normale stoelen alleen een electrisch verstelbare bestuurdersstoel gehad. Omdat ik voor Alcantara ben gegaan moest er een 400 euro optie bij om ook de bijrijders stoel electrisch bedienbaar te maken.
 

octavia-gek

Actief lid
Als je leder of alcantara koos moest je de voorstoelen electrisch laten maken toen. Mijn auto had met de normale stoelen alleen een electrisch verstelbare bestuurdersstoel gehad. Omdat ik voor Alcantara ben gegaan moest er een 400 euro optie bij om ook de bijrijders stoel electrisch bedienbaar te maken.

misschien dat een Superb een andere optie lijst hanteert, maar bij de Octavia kan je gewoon Alcantara of leer met handbediende stoelen nemen en daar is nog niks in varanderd
 

B.Stuurder

Forumguru
BPM, leuker kunnen we het niet maken, wel inhaliger.
Als je ziet wat een beetje leuke auto's kosten in Nederland door de BPM, dat is gewoon absurd. Auto's die in de US 40K kosten, moeten hier bijna het dubbele kosten, zeker als er een topmotor in zit, waar je dan nog steeds met een 4 cilinder te maken hebt.
En milieu mijn neus, in Amerika rijden wel 10X zoveel auto's rond dan hier, waarvan minimaal 50% meer dan 4 cilinders heeft. Alsof wij het verschil dan gaan maken.
 

Canon-Eye

Forumguru
BPM, leuker kunnen we het niet maken, wel inhaliger
Heb ik niet ergens gezien dat de extra BPM (op z'n minst voor een deel) het gevolg is van een per 01-01-2018 gewijzigde, meer realistische bepaling van de CO2-uitstoot?
Dat zou dan betekenen dat iedereen die t/m 2017 een nieuwe auto kocht met CO2-gebaseerde BPM eigenlijk te weinig heeft betaald... :pardon:



;)
 

Schep

Forumguru
Omdat ik voor Alcantara ben gegaan moest er een 400 euro optie bij om ook de bijrijders stoel electrisch bedienbaar te maken
En ik heb leer (€1.490,-) met manuele passagiersstoel :pardon:

Een nieuwe met dezelfde samenstelling is in mijn geval maar €1.000,- duurder, trouwens.
 

B.Stuurder

Forumguru
Heb ik niet ergens gezien dat de extra BPM (op z'n minst voor een deel) het gevolg is van een per 01-01-2018 gewijzigde, meer realistische bepaling van de CO2-uitstoot?
Dat zou dan betekenen dat iedereen die t/m 2017 een nieuwe auto kocht met CO2-gebaseerde BPM eigenlijk te weinig heeft betaald... :pardon:



;)
Je kunt nooit te weinig BPM betalen. Nederland belastingland.
 

RefleCs

Forumguru
En ik heb leer (€1.490,-) met manuele passagiersstoel :pardon:

Een nieuwe met dezelfde samenstelling is in mijn geval maar €1.000,- duurder, trouwens.

Hmm dat scheelt minder dan bij mij. Nou zou ik nog wel onze huisdealer een offerte op moeten laten maken en dat kan het verschil kleiner zijn.

De extra electrische stoel was bij de ene dealer wel mogelijk en bij de andere niet. (het was niet verplicht in het dealer systeem maar officieel had je die optie erbij moeten nemen)
 

Canon-Eye

Forumguru
Je kunt nooit te weinig BPM betalen.
Indachtig het beginsel dat de vervuiler betaalt, vindt ik de uitstootgerelateerde heffing nog niet zo verkeerd als instrument om tot een schoner wagenpark te komen.
Zoiets zou eigenlijk ook voor de fiscale bijtelling moeten gelden, want dat is al een heel stuk redelijker dan puur op de catalogusprijs af te gaan waardoor je gestraft wordt voor bv. extra veiligheidsvoorzieningen en duurdere techniek om schoner te rijden.

Los daarvan spreekt het algemene gezeur over de belastingdruk mij totaal niet aan. In feite zou ik het niet eens echt erg vinden als mijn belastingaanslag 3x zo hoog was als thans het geval is.
Dat zou immers betekenen dat ik netto ook aanzienlijk meer te besteden zou hebben dan thans het geval is... :pardon:
 

B.Stuurder

Forumguru
Los daarvan spreekt het algemene gezeur over de belastingdruk mij totaal niet aan. In feite zou ik het niet eens echt erg vinden als mijn belastingaanslag 3x zo hoog was als thans het geval is.
Dat zou immers betekenen dat ik netto ook aanzienlijk meer te besteden zou hebben dan thans het geval is... :pardon:
Dat hoor ik vaker, maar dat valt vies tegen. Een hoger salaris krijg je niet voor niks doen, maar je houdt maar zeer weinig meer over dan iemand die gewoon niks doet. Dus bruto €1000 meer is als je genoeg verdiend maar € 480 netto, in theorie. Dat gaat in geval van salaris niet helemaal op en dan hebben we het nog niet over de financiële steun die kleinverdieners krijgen waardoor het verschil in netto (echt) vrij besteedbaar vermogen nóg kleiner wordt. Nogmaals, de inspanningen zijn echter wel een stuk hoger wanneer het bruto salaris een stuk hoger ligt.
Maar dat is niet iets om hier echt verder op in te gaan.:ot:

Als we terug naar auto's gaan, een schoner wagenpark is op zich niet verkeerd, echter gaat dat minimale invloed hebben op het totale milieu/klimaatverandering. De prijs is dan wat mij betreft te hoog. En bijtelling zou afhankelijk moeten zijn van de hoeveelheid kilometers die daadwerkelijk privé gereden worden. Ik betaal net zoveel als iemand die vier keer zoveel privé rijdt als ik, dát is niet eerlijk. Er is daarin geen incentive om de auto te laten staan, immer bijtelling heb je toch en benzine is gratis!
 

Horkje

Forumguru
Bijtelling en mileuheffing graag pro-rato. Desnoods kilometerheffing.

Zal er zelf trouwens geen kilometer meer of minder om rijden maar het zou zoveel eerlijker lijken.

Heb je een “vervuilende” auto? Lekker boeien. Gewoon allemaal betalen per kilometer.

Misschien dat een “schonere” auto met 50.000 Kilometer per jaar sowieso meer vervuild dan een “vuilere” auto waarmee maar 15.000 kilometer per jaar wordt gereden.
 
Bovenaan Onderaan