Prijsverhoging 2011 ??

PC-fre@k

Banned
Vind ik wel, als tussentijds de belasting verhoogd wordt kan ik me het nog voorstellen, maar als hij b.v. op de laatste week van het jaar geleverd zou worden en jij zegt stel het maar 1 week uit om je kenteken op 2011 te krijgen en dan ineens 2% meer gaan rekenen vind ik gewoon afzetterij.

Wat doen ze eigenlijk als jij hem b.v. al wel in dec 2010 betaald maar hem de 1ste week van 2011 pas op kenteken laat zetten, moet je dan ineens ook 2% meer betalen?
Exact, zo krom is het.
De andere dealer meld overigens dat zij ook iets van 2% extra moeten rekenen en gewoon volgens de bovagvoorwaarden doorbelasten naar de klant. Het gaat om de levering aan de dealer, als dit in dec is is er niks aan de hand. Wel kreeg ik het vermoeden dat dit 1 op 1 gekoppeld is aan de tenaamstelling. Dus beiden moeten in 2010 plaatsvinden. Schijnbaar wordt de auto dan losgekoppeld van PON of zo...?

EdK

Forumguru
inderdaad maar dat is ook een gegeven in belgie dus geen meerwaarde in nederland.
En ik zeg altijd maar, jij moet het nog zien te worden ( jij in het algemeen )

GJS

Senior Member
Jazeker dan krijg je een naheffing. Ik heb hem eerder betaald
en kreeg een creditering van 200 € achteraf.

Deze vat ik niet helemaal, je kreeg een naheffing en daarna kreeg je € 200 terug???
Of bedoel je debitering?

GJS

Senior Member
Exact, zo krom is het.
De andere dealer meld overigens dat zij ook iets van 2% extra moeten rekenen en gewoon volgens de bovagvoorwaarden doorbelasten naar de klant. Het gaat om de levering aan de dealer, als dit in dec is is er niks aan de hand. Wel kreeg ik het vermoeden dat dit 1 op 1 gekoppeld is aan de tenaamstelling. Dus beiden moeten in 2010 plaatsvinden. Schijnbaar wordt de auto dan losgekoppeld van PON of zo...?

Van mij mag die dealer hem dan in z'n ... steken, betaald is betaald en het moment van de tenaamstelling heeft daar helemaal niets mee te maken maar is dan een verzinsel van PON en/of de Bovag.

corsaar

Senior Member
Wat doen ze eigenlijk als jij hem b.v. al wel in dec 2010 betaald maar hem de 1ste week van 2011 pas op kenteken laat zetten, moet je dan ineens ook 2% meer betalen?

Antwoord op jouw stelling: jazeker dan krijg je een naheffing.
Maar ik kreeg ............

Captain Hook

Forumguru
Oh, zo bedoel je, van die speciale acties.

Wat ze dan vaak doen is het een andere modelnaam/actienaam geven. Anders komen gelijk al die klanten klagen die net een paar dagen daarvoor zo'n auto besteld hebben.
En dat is idd vaker gebeurd...

Dat lijkt me wel heel erg... heb je een nieuwe wagen gekocht en komen die oude 2e hands platen er weer op !
In NL een nieuwe auto en nieuwe platen, alles nieuw dus ...:uitlachen:

In België is de plaat achteraan de officiële. Door eens te wassen blijft deze wel mooi hoor, en indien echt niet meer aan te zien kan je een nieuwe aanvragen, de nummer blijft gewoon dezelfde. De plaat vooraan is niet officieel, dus die mag je zoveel laten hermaken als je wil.

Wij hebben overigens van onze dealer een nieuwe plaat gekregen op de voorzijde van de wagen en hij heeft mooi onze officiële plaat voor de achterzijde opgekuist. Dus van tweedehandsplaten zie je niet veel hoor...

nee woon in Nederland maar heb wel 6 jaar in jullie leuke landje gewoond.
Dus nu weer platen die bij de auto horen.

PC-fre@k

Banned
Uiteindelijk maar toegegeven aan de prijsverhoging, wel laten vastleggen dat ik geen verdere prijsverhogingen accepteer. Ze (2 grotere dealers waar ik geinformeerd heb) gaven overigens aan dat ze inmiddels begonnen zijn om alle klanten te informeren waarvan de auto vrijwel zeker in 2011 geleverd gaat worden.

Fabia

† In Memoriam
hij heeft mooi onze officiële plaat voor de achterzijde opgekuist. Dus van tweedehandsplaten zie je niet veel hoor...

Dat vind ik bij jullie in belgie altijd grappig. Zie hele nieuwe auto's met hele oude onleesbare kentekenplaten achter.

Bovenaan Onderaan