Prijsverhoging Octavia (België)

tk23

Actief lid
Op 16 december verhogen de prijzen in België. Dit zeker voor de Octavia, waarschijnlijk ook voor de andere modellen. Het gaat om een prijsstijging die schommelt rond 1 à 2 procent.

Als jullie dus twijfelen om er één te bestellen, dan is het misschien het moment om dat te doen. Ik kreeg in ieder geval geen bestelbon meer mee die geldig was na dinsdag 16 december.

tk23

Actief lid
In België weten we nooit wat er komt. Zelfs niet op 1 januari. Jullie weten tenminste als jullie een auto kopen, hoe deze volgend jaar belast wordt. Bij ons wordt dit veranderd naargelang de noden van de staatskas.

micky

Forumguru
maar per 15 december zijn de salonpromoties ook bekend bij jullie, dat levert weer wat op toch ;)

Joske

Forumguru
ik denk dat het eerder een prijsstijging is om weer "meer" korting te kunnen geven met het Autosalon.. :lezen:

zoooo typisch Belgisch, een Belg koopt namelijk niet als hij geen korting krijgt en verwacht ook om nog meer korting te krijgen in januari, met het autosalon.. ;)

micky

Forumguru
@Joske afgelopen weekend met mijn schoonvader op auto jacht geweest (A3 sportback of een Q3) de verkopers (2 verdelers) hebben offertes gemaakt geldend tot 31-12 en adviseerden om nog niet te beslissen tot na komend weekend omdat dan de salonkortingen er nog overheen komen :)

kansberg

Forumguru
In België weten we nooit wat er komt. Zelfs niet op 1 januari. Jullie weten tenminste als jullie een auto kopen, hoe deze volgend jaar belast wordt. Bij ons wordt dit veranderd naargelang de noden van de staatskas.

Wellicht wordt het bij ''ons'' in Nederland vooraf aangegeven, maar hier doen ze het met alle belastingen: BPM, zorgpremie, gemeentelijke belastingen, inkomstenbelastingen, houderschapsbelasting en ga zo nog maar even door. Afhankelijk hoeveel feestjes de ambtenaren te vieren hebben of zichzelf weer eens een prettige loonsverhoging of bijzondere vergoeding hebben toegekend. :deuk:

Spector

Forumguru
volgens offerte zou de nieuwe RS € 440,-- duurder worden in 2015
Volgens de verkoper waren de bedragen voor bijvoorbeeld een Citigo drastisch hoger, rond de € 1.000,--
Dit in Nederland.

kansberg

Forumguru
@peterrapid : Ik heb ook niet de illusie dat het in België beter is dan in Nederland, maar wil er mee aangeven dat zodra er een (zogenaamd) tekort is bij de overheid, het automatisch gecorrigeerd wordt via de belastingbetaler.

micky

Forumguru
Nou in België heerst zelfs enorme verdeeldheid, BIV inverkeerstelling (zo heet dat toch?) Q3 1.4TFSI in Vlaanderen net geen 200 euro in Wallonië bijna 2000 euro (gelukkig wonen mijn schoonouders in Vlaanderen).

kansberg

Forumguru
Dat is inderdaad wel vreemd, binnen één land.... Gelukkig is autorijden in België nog (iets?) voordeliger dan in Nederland, nochtans weet ik niet de echte cijfers.

micky

Forumguru
@kansberg korte samenvatting, Audi Q3 A3 sportback beide 1.4 TFSI inschrijf geld zoals bovenstaand wegenbelasting iets van 200-300 euro PER JAAR... @Joske jij kunt ongetwijfeld de exacte gegevens aandragen, maar dit is wat ik weet op basis van de Autojacht van afgelopen weekend :)

kansberg

Forumguru
Toch een belastingparadijsje, dat Vlaanderen: In Nederland betaal je € 788,00 per jaar voor een Q3 1.4 TFSI (1380 kg.). Voor mijn Superb 1.6 TDI Combi (1446 kg.) willen de graaiers in den Haag € 1504,00 per jaar hebben.

isonic125

Actief lid
:ot:Op dit moment zowieso een paradijs in Belgie:
Als ik het nieuws mag geloven werkt er vandaag niemand :maakmegek:

• Leuk
Waarderingen: TL@

peterrapid

Forumguru
Och hetgeen we minder betalen aan autotaks geven we meer uit aan andere belastingen, energie enz... Maar is waar nu in Vlaanderen een dikke kar rijden is de moeite vandaar ook mijn RS

Bovenaan Onderaan