Prijzige afdekrollo van de bagageruimte OIII Combi

AdB

Senior Member
Ik liet enkele dagen geleden de afdekrollo van de bagageruimte uit mijn handen glippen, het viel op straat en daardoor verschoof de inwendige spiraal/veer van z'n plek. Ik heb het apparaat bekeken en volgens mij is het een gesloten systeem (en dus niet te vergelijken met zoiets als een rolgordijn). Toen maar even geïnformeerd bij de dealer wat zo'n nieuwe afdekrollo mag kosten. Dat was even schrikken: 287 euro (incl. BTW)!!! Ik denk dat ik dan toch voortaan maar 'open' ga rijden achterin en zonodig de zaak afdek met een deken...

micky

Forumguru
ben je niet allrisk verzekerd dan? het is immers schade aan je auto... overigens om dat bij een nieuwe auto te gaan doen is echt zonde.

CDK

Forumguru
ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar bij mij zou het weer spik en span moeten zijn..., probeer anders iets te regelen met je werkgever dat hij het voor je aanschaft en verrekend met jou, zodat je de btw niet hoeft te betalen? Scheelt toch weer €50,-

micky

Forumguru
Interieurschade is i.h.a. niet verzekerd is mij wel eens verteld.
waarom zou dat niet verzekerd zijn dan? als bij inbraak je dashboard gemold wordt en je installatie verdwenen is, of je combirollo met een mes stuk gesneden wordt, ben je ook verzekerd, lijkt me geen probleem, maar 1 belletje met de verz. mij en je weet het.

AdB

Senior Member
Beste Corné: het is geen leasebak, ik rijd en bekostig 'm privé. En de vraag voor mij is nu (los van het feit of ik het me kan veroorloven) of ik voor zo'n nieuwe afdek Rollo maar liefst 287 euro over heb. :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik zeg ook niet dat het een leasebak is, maar als je bij een kleinschalig bedrijf werkt, kan je zoiets gerust aan je werkgever vragen.
Als je bij mij in dienst was..., had ik jouw combi gebruikt om een ladenblok te vervoeren en jouw rollo gesloopt, en ja helaas onder werktijd en nu moet ik dat vergoeden..., heel vervelend! #hint

Blackokkie2

Forumguru
Troost je, bij de Kia Soul kost een rollo ook al bijna zoveel, en die werd bij het eerste type niet eens meegeleverd.

deusjevo

Forumguru
Bij mijn vorige O1 had ik dat ding er nooit inzitten en stond in de schuur.
Na inleveren van de auto kwam ik een jaar later dat ding tegen, op marktplaats gezet en verkocht voor iets van 75 euro.:jaja:

Misschien kan je eens buurten bij een autosloperij of zo?

micky

Forumguru
Heb even mijn verzekering gebeld (ANWB) bij hun is een dergelijke schade gewoon verzekerd, of je dan wilt claimen is natuurlijk een ander verhaal, aangezien het kan zijn dat je terugvalt in korting.

Rick

Senior Member
OK check @micky . Ik heb eens mijn frontje van navigatiesysteem laten vallen met gebroken display als resultaat en kreeg toen te horen dat dat niet verzekerd was, vandaar.

Bovenaan Onderaan