Prijzige afdekrollo van de bagageruimte OIII Combi

Sk_Hans

Forumguru
Bij mijn vorige auto ging dat ding uit zichzelf kapot. Waarschijnlijk ook de veer. Is zonder probleem en kosteloos onder garantie vervangen door de dealer.

AdB

Senior Member
Ik weet het: er zijn verschillende manieren om op een 'slimme' maar slinkse manier een nieuw exemplaar te krijgen en menigeen zal de verleiding niet kunnen weerstaan, maar met alle respect: ik heb daar dan geen goed gevoel over en uiteindelijk leidt dat er uiteindelijk toe dat we met z'n allen hogere premies moeten gaan betalen voor dat soort verzekeringen. Dus: Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Het is en blijft gewoon mijn stomme fout dat ik dat ding uit mijn handen liet vallen. Misschien in de ogen van sommigen niet 'simply clever' maar ik heb de afdekrollo dus nu dankzij de tip van VWim voor een gunstig prijsje kunnen bestellen via E-Bay. En nu maar hopen dat de DHL-bezorger de afdekrollo onderweg niet uit z'n handen laat vallen...:)

serum

Forumguru
Via de link van VWim eens gezocht op die ebay aanbieder naar 'octavia III' alle aangeboden delen bij elkaar opgeteld; zou het helemaal zuivere koffie zijn? lijken complete auto's die er in onderdelen verkocht worden? Schade, ala, maar er staat een motor, voorkant, zijkanten en achterkant te koop aangeboden.

Cordoba

Forumguru
Ik zie dat het is opgelost, maar de oorspronkelijke rollo is ook gefabriceerd, dus zal die ook open moeten kunnen, al is het soms flink zoeken hoe het systeem in elkaar steekt. Ik heb in elk geval het idee dat ook de oorspronkelijke rollo gerepareerd zou kunnen worden, in elk geval zover dat ie functioneert en misschien hier of daar optisch wat minder fraai oogt.

Wat de nieuwprijs betreft: ga eigenlijk voor iedere rollo ongeacht welk bouwjaar en model maar uit van 200-250 euro als normale dealerprijs (om een idee te krijgen, maar er zijn natuurlijk variaties tussen de verschillende dealers en verschillende modellen).

@serum dat is altijd de vraag of het zuivere koffie is én of het van één donorauto afkomstig is. Overigens is dat ook mogelijk, en kan de auto total loss zijn. Zo heb ik ooit van iemand gehoord die bij een brug niet oplette en 'tussen beentje' de vangrail op schoof, zodat de auto met de wielen in de lucht, ogenschijnlijk onbeschadigd op de vangrail belandde. In dit geval was de bodemplaat half doorgesneden door de vangrail, zodat de auto toch total loss was, ondanks dat er geen deukje te zien was.

VWim

Forumguru
@serum Je zou best gelijk kunnen hebben, maar een andere mogelijkheid is er zeker ook. Wellicht is het een vergelijkbaar bedrijf met BM-onderdelenshop. Ik heb wel eens vernomen dat zij auto's demonteren die gebruikt zijn voor crashtests.

Het gevolg is dan een nieuwe auto, helemaal compleet met alle toeters en bellen er in waarvan erg veel goede orderdelen beschikbaar zijn.

micky

Forumguru
@serum dat is altijd de vraag of het zuivere koffie is én of het van één donorauto afkomstig is. Overigens is dat ook mogelijk, en kan de auto total loss zijn. Zo heb ik ooit van iemand gehoord die bij een brug niet oplette en 'tussen beentje' de vangrail op schoof, zodat de auto met de wielen in de lucht, ogenschijnlijk onbeschadigd op de vangrail belandde. In dit geval was de bodemplaat half doorgesneden door de vangrail, zodat de auto toch total loss was, ondanks dat er geen deukje te zien was.

sikaflex schijnt goed te lijmen en af te dichten:deuk::maakmegek:

Bovenaan Onderaan