Privé trekhaak monteren, later weer verkoopbaar?

GimmeSam

Nieuw lid
Klopt @WV62 , doe het ook al jaren op die manier. Zo kost een trekhaak weer een stuk minder. :yeah:
@WV62 @Ericw kunnen jullie me dit aub in iets meer detail uitleggen:

Ik heb namelijk zowel een trekhaak zelf betaald en ik maak met regelmaat benzinekosten in t buitenland met mn leaseauto op vakantie.

Begrijp ik het goed dat je die uitgaven met bonnetjes erbij kunt opvoeren bij je loonbelastingaangifte? En dat die dan afgetrokken worden van je inkomsten en je dus minder loonbelasting betaalt?

Dat klinkt super. Hoe precies doe je dat dan in de belastingaangifte website vd belastingdienst? Ik heb die categorie autokosten nog nooit zien staan...waar moet ik dan kijken?

En moet je dan letterlijk alle bonnetjes uploaden bij de aangifte of moet je de bonnetjes kunnen laten zien als ze een steekproef doen?

Dank voor de hulp!
Groet
Sam

Japanese Power

Donateur
Ik lever na elke buitenlandtrip m’n tankbonnen en met m’n huidige EV het buitenlandse laadoverizcht in bij de salarisadministratie en zo krijg ik altijd bijna de helft weer keurig op m’n rekening retour.

MarcoO2

Forumguru
Het in mindering brengen op de bijtelling via je werkgever is natuurlijk wel iets heel anders dan het opvoeren van de kosten bij je aangifte IB.

Bovenaan Onderaan