Probleem koppeling

flip

Lid
Tijdens de legerdienst oefenden we dat driftig en met véél gekraak, maar het waren dan ook onze voertuigen niet...

Cideart

Nieuw lid
Auto gisteren bij de dealer binnengebracht.
Blijkt dat er iets mis is met de koppelingpompjes. Hadden al weer meerdere klanten binnengehad met dit probleem.
Nu, deze zijn besteld in backorder. Zeker 4 weken wachttijd!!
Nu maar hopen dat ze zolang blijven volhouden en dat we niet teveel files mogen tegenkomen.
Maar zoals eerder vermeld, ik gebruik men koppeling alleen als het echt moet, dus het zou me verbazen dat het door slecht gebruik is. Vroeger nooit last gehad.
Zou wel allemaal onder garantie vervangen worden :laugh:. Dat is wel positief.

Captain Hook

Forumguru
Ik blijf erbij, sommigen autorijders hebben iedere 20KKm nieuwe banden nodig, bij 80KKm zijn ze aan nieuwe koppelingsplaten toe, zijn de remblokken en schijven al een paar keer vervangen.
Bij 100KKm geven de schokdempers het op en zijn de lagers uitgelubberd. :icon_smile_dead:

Sommigen willen de techniek niet aanvoelen en krijgen alles naar de filistijnen. "het mot gewoon werken" Tja... :koffie:
En dat grapje van schakelen zonder koppelen ken ik ook ja. Is ook heel goed voor de levensduur van je spullen. :smiley29:

TL@

Forumguru
Soms kan je ook gewoon pech hebben.

Mijn O2 zijn remmen waren aan vervanging toe op 60.000km terwijl die van mijn Golf het 120.000km hadden volgehouden en die van de Astra 100.000km.

Soms heb je pech, soms niet.

TL@

Forumguru
Mijn remmen werden vervangen nadat het lampje op het dashboard aanging, buiten gewoon onderhoud om.

hemi24

Forumguru
Je remBLOKKEN zul je dan bedoelen?!?
Beetje oplettende dealer/monteur checked dat en schat in of deze het tot de eerstvolgende servicebeurt volhouden of niet, zodat je ook nog niet eens tussentijds naar de dealer moet...

Rolle

Senior Member
Idd, lijkt me dan ook een gevalletje van gegokt en verloren door de dealer - of net gewonnen voor de dealer (extra bezoekje):crazy:

TL@

Forumguru
Ik heb toch liever dat ik een keer extra naar de dealer moet, dan dat hij de blokken te vroeg vervangt.
Daarom zit er toch een indicator op. (In de O2 via de maxi dot, in de Astra door een stukje metaal dat geweldig hard piept als je remt, low tech hé)

Bovenaan Onderaan