Als het goed aangesloten is zou dat niet moeten kunnen gebeuren.Kroonsteentjes zijn prima geisoleerd.
Ben ik zeker met je eens.
Probleem is echter dat mensen vaak te veel strippen, er steekt een stukje uit, de radio wordt in de slede gedrukt, draadje komt klem te zitten, een ander draadje of de massa raakt het uitstekende deel, bla bla bla....
Vocht en sich is niet het probleem want dat kan geen kwaad. Alleen de verbinding is met vocht naadje tussen 2 geklemde draden.
Anyway als het tijdelijk is dan is het prima.
Ik heb vroeger ok wel eens een massadraadje erbij gemaakt omdat de radio flipte. Gewoon een parkertje in de carrosserie en een O ringetje met een draadje erop, kroonsteentje ertussen en fietsen maar.
Ik heb het zelfs een keer zo bont gemaakt dat ik een hele strip met kroonsteentjes heb gebruikt om een Pioneer stekker compatible te maken met een gewone ISO stekker. Had geen zin om een nieuwe stekker te kopen en had dat jaar al 4 keer een radio gewisseld.
Dus ja, goed strippen, goed schroeven, goed aftapen, niet knellen.... Dan kan het prima.
In mijn vorige wagen heb ik in Polen zelf een van de hoofd stroomkabels gesoldeerd omdat deze weggefikt was door corrosie. Dit was een kabel van 3 mm koper. Goed strippen, goed indraaien, goed solderen, goede vulkaniserende tape erop, goed wegstoppen....
Het zit hem allemaal in het goed, alles dat goed is dat is goed.
:xyxthumbs: