Probleem met lakgarantie

peperskoda

Forumguru
@Ex Vel-Satis: Ik weet niet wie je dealer is, hij zou aan mij een hele verkeerde hebben. Hij heeft een contract met jou gesloten voor de levering van een deugdelijk product. Nu blijkt dat er een beroep moet worden gedaan op één van de voorwaarden in het met hem afgesloten contract verstopt hij zich plotseling achter de importeur. Ik geloof dat ik toch eens beleefd, maar zeker niet mis te verstaan duidelijk zou maken dat er a la minute een oplossing voor moet komen. Je hebt immers al lang genoeg gewacht.

Vandaag antwoord gehad. Volgens dealer heeft PON vooralsnog aangegeven dat het lakprobleem binnen de marge valt en dus niet in aanmerking komt voor reparatie onder garantie. PON vindt dit probleem acceptabel...... De dealer is het hier overigens ook niet mee eens. Net als ik natuurlijk. Ik inmiddels mijn dealer per email gevraagd om een officieel standpunt op schrift. (Heb alleen telefonisch de hiervoor beschreven boodschap verkregen)
Tevens heb ik duidelijk gemaakt dat ik dit antwoord volstrekt onacceptabel vindt. Als Skoda Nederland / PON / mijn dealer dit niet voor mij oplossen. Hetgeen betekend kosteloos mijn dak opnieuw spuiten, dan mogen ze de auto terug hebben.

@Peperskoda: Ik begrijp je standpunt. Echter ik moet zeggen dat ik niet geheel onwelwillend sta tegen de poging van mijn dealer om deze kosten alsnog via PON vergoed te krijgen.

@Ghostbuster: Ik ben juridisch niet geschoold....hahah, Kan mij iets verweten worden als ik niet een schrijven stuur met een termijn vermelding daarin? Ik wil natuurlijk voorkomen dat ik later in dit proces verwijtbaar handelen wordt verweten......

Een ieder met tips, trucs of standaard schrijvens....is welkom.

Wordt vervolgt zodra ik iets hoor...De Skoda gaat Dinsdag 27-12-2011 voor een grote beurt...er zal dan ongetwijfeld over gesproken worden.

Zoooover is het nog niet.....Er is nog geen definitief antwoord. Ik geloof in een goede afloop...Wellicht naief...maar goed time will tell.

Vandaag reactie, wederom standpunt van PON: Geen recht op vergoeding vanuit garantie, want: Opnieuw spuiten zou niet uitsluiten dat er weer stof onder zou komen, hierdoor vindt PON het niet de moeite om het hele dak over te spuiten. Overigens is PON wel bereid om de kosten van de komende 30.000km beurt op zich te nemen. ( a € 300,-).

U zult allen begrijpen dat ik dit volstrekte onzin vindt....De dealer in kwestie houd zich een beetje op de vlakte..."ja het is voor ons ook de eerste keer dat we hiermee te maken hebben..."

Komt dus niet met een correcte oplossing (vooralsnog) waarin ze aangeven het dak opnieuw te zullen spuiten....
De beste man ging nog eens overleggen......kijken wat de mening is van de "eigen"schade afhandelings tak.

Iemand ervaring met Care oid om de "schade" te laten beoordelen? danwel prijsopgaaf te vragen voor herstel buiten de dealer om? Ik heb namelijk geen idee over hoeveel geld het gaat om een dak te spuiten???

Ik weet alleen dat ik 8 mnd geleden bijna € 18.500,- heb betaald voor een product waarvan PON zegt dat een dergelijke lakschade "niet de moeite is" om te repareren....8 MAANDEN OUD!!!!

Maw...wordt weer vervolgt....Ik ga morgen de consuwijzer maar even bellen om te vragen naar mijn precieze rechten...

Ik hou u op de hoogte..

hemi24

Forumguru
Kijk en nu hebben we een "case": het feit dat ze je een schikking doen, ookal is het in een volledig andere richting, geeft aan dat ze weten dat ze fout zitten..!

Formeel afwijzen en voet bij stuk houden!!! (in December zijn de postzegels toch al goedkoper, dus grijp je kans...)

Fabia

† In Memoriam
Niet overspuiten en wel een beurt vergoeden dat is pas echt krom zeg. Niet accepteren en inderdaad voet bij stuk houden.

Ron_2

Senior Member
Misschien is het mogelijk een "spot"repair te doen? Omdat het in een geul zit zal dit waarschijnlijk niet opvallen.

Het excuus van stof in de lak slaat nergens op, met de moderne spuitcabines heb je hier geen last meer van.

De aanhouder "wint".....
Dealer belde, ze gaan toch maar het dak spuiten. Afspraak is gemaakt.
Je moet dus wel tot 3 keer toe weigeren akkoord te gaan met welk "tegenbod" dan ook maar dan gebeurt dan toch wat moet...

Afspraak is 11-01-2012. Ik ga nog wel even vragen hoe en wat waarom nu wel ineens....

Bovenaan Onderaan