Met een Matra Murena heb je ook niks te zoeken op de meest rechterbaanIk weet nog toen ik zo'n 40 jaar geleden een Matra Murena had. Daar wou ik ook lage, brede bandjes onder. Ik vertrok op vakantie en toen ik een eindje voorbij Parijs ging tanken en daarna terug de snelweg opging, dacht ik dat er een wiel aan het loskomen was. Stoppen en alles controleren. Nee, het bleek gewoon dat de brede lage banden op het rechtervak bleven 'hangen' in de sporen van de vrachtwagens. Vanaf toen wist ik het. Redelijk normaal doen is dikwijls al gek genoeg.
Gewoon normaal rijden. Het gebied waar ik elk jaar heen ga ligt op 2.100m, daar ligt dus met grote regelmaat een flinke bak sneeuw. Ik heb nog nooit een ketting omgelegd. 1x wilde ik het wel graag, toen ik met een Audi Allroad op zomerbanden reed. Naar boven ging uitstekend door de quattro. Heuvel af had ik geen grip.Inderdaad. Maar je moet overal rekening mee houden
Ben benieuwd of het van Skoda niet mag of van Pon niet mag. Heb wel een vermoeden..Huh? Ik heb een standaard velgmaat en geen verlaging.
"Uit ervaring weten we dat het past maar officieel mag het van Skoda niet"
Je rijd er maar naar toe, laat het hier maar verrrrrr weg blijven....Laat de sneeuw maar komen
Helaas bij mijn dealer niet mogelijk.Bij de dealer kan je ook smallere winterwielen huren incl kettingen. Met een smallere winterband past de ketting bij verlaging ook.
Ik heb ook 30mm verlaging, maar bewust 205 winterbanden op de voorgeschreven Cristal 17inch velgen en Maggi trek sneeuwkettingen. Smoelt minder maar wel functioneel. In de zomer weer op 18inch.
Niet geheel on topic. Maar heeft hier toch betrekking op.
Vandaag geïnformeerd bij de dealer naar sneeuwkettingen voor 17" velgen (Helios)
Over het volgende antwoord was ik enigszins verbaasd.
"Officieel geen goedkeuring is vrijgegeven voor sneeuwkettingen in uw velgmaat"
Huh? Ik heb een standaard velgmaat en geen verlaging.
"Uit ervaring weten we dat het past maar officieel mag het van Skoda niet"
Iemand eerder dit bij de hand gehad?
Weet niet in hoeverre de Duitse autoriteiten hier moeilijk over zouden kunnen doen.
Uiteindelijk lijkt mij sneeuwkettingen veiliger dan zonder toch?
Heb inmiddels een set op het oog (Weissenfels Tecna M30)
Montage lijkt via Youtubefilmpje niet al te ingewikkeld.
Iemand ervaringen mee?