Problemen Centrale Vergrendeling octavia

Tachi

Actief lid
Daarnaast vindt ik dat de afstandsbediening CV slecht reageert.
Heb ik soms ook last van. Hangt ook af waar ik geparkeerd sta. Stoorzenders, zwakke batterij? Ik moet dan héél dicht bij de bestuurderskant staan, maar op andere lokaties pakt ie 'm gerust op ruim 5 meter of zo.
Het probleem met het rechterachterportier heb ik momenteel ook: gaat niet mee met de AB, maar als ik de schakelaar in bestuurdersportier gebruik, gaat het portier wel mee op slot (en van slot).
Ik heb een andere variant. Daar is echt geen touw aan vast te knopen. Rechtsachter gaat wel open/dicht met AB. Met sleutel in bestuurdersportier wel dicht, maar niet open. Via schakelaar bestuurdersportier gaat rechtsachter wel/niet open/dicht, bestuurderskant springt dan dicht en gelijk weer open. :pieker: Als rechtsachter eenmaal niet meer open gaat, dan gaat ie met AB ook niet mee. Echt voodoo :D

In een ver verleden heb ik het wel uitgelezen. Maar er is/was: Locking Module for Central Locking; Rear Right (F222) implausible signal - intermittent (foutcode 00931). Dus ik vermoed slechte contacten o.i.d.

Cordoba

Forumguru
Het lijkt erop dat het probleem bij mij samenhangt met de temperatuur: de laatste twee dagen werkt het eigenwijze portierslot normaal (ook op de AB).

Wat de AB betreft: ik vindt 15 meter al een korte afstand, vaak gebruik ik 'm op iets van 40 meter afstand. Korte afstand kan te maken hebben met de batterij in de sleutel, maar het kan ook komen door problemen met de handzender (denk aan draadbreuk naar de antenne, scheur in printplaatje of iets dergelijks).

Tachi

Actief lid
Wow! 40 meter??? Is dat niet heel erg veel? Dat is de afstand tussen 16 dwars geparkeerde auto's ;) Ik heb een losse AB door de dealer achteraf ingebouwd. Misschien hebben die zwakkere zenders.

marvelous81

Nieuw lid
Batterij heb ik al eens vervangen en maakte niks uit qua werking.
De AB werkt bij mij ook pas op zeer korte afstand, zeg maar pas als ik bij de deur sta en zelfs dan reageert hij soms pas na meerdere malen gedrukt te hebben en wat bewogen te hebben.

Dus ik weet het ook niet wat er aan de hand is ermee. Heeft het altijd gewoon goed gedaan en nu dus niet meer.

Bovenaan Onderaan