Problemen koude start

Ricky

Lid
Maar hij start wel, daar heb ik geen problemen mee. Maar af en toe gewoon problemen met op toeren komen.
En wat is er eventueel aan te doen?
 

Wijnand850

Forumguru
Als de relatie er lijkt te zijn zou de garage kunnen kijken of bijvoorbeeld de verstuivers nadruppelen. Als de motor goed warm is merk je daar niets/weinig van, maar als de motor koud is slaat de benzine neer op de koude cylinderwanden. En dan start 'ie de volgende keer dus te rijk waardoor het motormanagement moeite heeft het goede toerental af te regelen.
 

Ricky

Lid

Bovenstaand filmpje was van vanmorgen. Gisteren gewoon goed warm gereden, maarbtoch een zeer slechte start.
Wat me opvalt is het brandstofverbruik, te zien in het display. Overigens toen ik uitstapte hing er een hele benzine lucht achter de auto.
Ook toen mijn vrouw wegreed, een boel witte rook uit de uitlaat. Is dit te verklaren?
 

Ricky

Lid

Vanmiddag met een nog warme motor gestart. Zie het erg grote verschil in brandstofverbruik. Logisch dat bij een koide start meer brandstof wordt verbruikt, maar dit verschil lijkt me wel erg groot
Daarom ook die benzinelucht.
 

Wijnand850

Forumguru
Die benzinelucht is weer een indicatie dat ie verzuipt. Hij krijgt teveel benzine binnen. Zijn de verstuivers al eens gecontroleerd?

Over die witte rook: hoe is het gesteld met het koelvloeistofpeil?
 
Laatst bewerkt:

Ricky

Lid
Heb net de auto weggebracht en het filmpje laten zien. Hij ging er haast wel vanuit dat het een nieuwe gasklephuis wordt. Hij zei dat het schoonmaken nooit voor 100% lukt, maar 80%. Het vuil dat achterblijft wordt door de warmte omgezet in een laklaag, wat niet te verwijderen is.
Wat mij tegenhoudt is dat de slechte start af en toe is en totaal geen last heb tijdens het rijden. Ook doet het probleem zich alleen in de winter voor. Dus mij lijkt dat als het daadwerkelijk het gasklephuis is, moet het probleem constant zijn.

Het is nogal een dure grap en vraag me dus af of het de moeite is?
 
Bovenaan Onderaan