Problemen met DSG 6

ertromp

Forumguru
Net zo als @VEEJAY aangeeft zou ik er in zitten: laat eerst TVS Engineering een diagnose doen en dan kun je altijd nog je conclusies trekken. Effe snel nieuwe software erop dat spreekt niet echt van deskundigheid als je weet welke storingen er eventueel aan een dsg kunnen optreden
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
Niet meer naar de dealer gaan, maar naar de specialist, de dealer weet van niets helaas.... overigens denk ik dat een spoeling/nieuwe olie ook verstandig is, wellicht lost het zelfs je probleem op, maar dat kan TVS je beter vertellen.
 

ertromp

Forumguru
Van zo'n bezoek aan TVS leer je veel.
En je ziet een mooie werkplaats met leuke projecten! We zijn er geweest tijdens een meeting alwaar ik enorm veel gehoord en geleerd heb over de diverse types DSG's. daar is echt de kennis en kunde om jou van een goed DSG advies te voorzien.

Hier een sfeerplaatje en zo als je ziet doen ze zelfs reparaties voor de ANWB :D

P1020593.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Menno.

Actief lid
Ziet er netjes uit, ik ga het dinsdag allemaal zien. Benieuwd wat ze gaan vinden in/aan/op/onder mijn DSG. Hoop dat ik eens geluk heb!:thumbsdown:
 

VEEJAY

Forumguru
Tsja, ik heb het allemaal meegemaakt met mijn 2006 1.9TDI DSG tot aan een compleet nieuwe bak en later nog een mechatronic toe (het begon met baklagers die niet meer meer goed waren bij 220.000). Die nieuwe bak moest vervolgens weer geherprogrammeerd worden omdat hij te vroeg opschakelde (2010 eco model dsg6 bak). Bij 120.000 moest overigens de vliegwiel al vervangen worden vanwegen rammelen bij stationair.

140.000 is nog niet veel qua kilometers, jammer. JD en TVS heb ik gekend als echt deskundigen die meer kunnen dan alleen maar via de ObD poort standaard software uploaden naar de bak.

Als je een BXE hebt moet je bij 150.000 je distributie gedaan worden, of is dit al bij 120.000 gebeurt?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Menno.

Actief lid
Distributieriem, spanrollen, waterpomp, DSG olie, remschijven + blokken rond om, remvloeistof, grote beurt, allemaal bij 124000 gebeurd. Vorige week de airco, en volgende week maar naar TVS. :banghead:
 

VEEJAY

Forumguru
Mijn 120.000 beurt koste ongeveer 3000 euro, maar daar zat dan wel een gloednieuwe turbo en vliegwiel bij. Daarna 80.000 kilometers geen buitensporige kosten gehad, dat dan weer wel.. Andere ellende begon weer bij ca. 200.000.

De mechatronic zelf zit ook in de olie, maar weet eigenlijk niet of deze ook ververst moet worden.
 

Menno.

Actief lid
Nou, net terug van TVS. mechatronic moet vervangen worden (€1299,-). Blok en bak waren verders dik in orde. Advies was, om EGR dicht te laten zetten (deed het nog goed, maar voor het geval dat), chippen, naar 150pk 320nm voor het bedrag van €399,-. Dus totaal een €1700,-!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
heftig!

...

P.S. op 6 september organiseren we een meeting bij VAG Techniek waar je 25% korting krijgt op een chiptuning, anders nog even het chippen uitstellen ;)
of nu al een totaalprijs bedingen die €100 lager ligt natuurlijk :D
 

ertromp

Forumguru
Duidelijke analyse dus.
Met alleen een sofware update was en ben je er dus niet. Al vervolg gepland?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik was er al bang voor...., @VEEJAY had het ook al gesuggereerd als ervaringsdeskundige dacht ik.... :bloos: Van mijn kant dezelfde vraag als @ertromp, wat ga je doen?
 

VEEJAY

Forumguru
Een revisie mechatronic met inbouw kan goedkoper denk ik.

EGR dichtzetten heeft voordelen maar het duurt langer totdat de motor de motor goed warm is met daarbij behorende nadelen.

Ik zou liever iets minder pk en iets meer koppel op een bxe dsg zetten. Had je nog specifiek geïnformeerd naar de vliegwiel?
 

Menno.

Actief lid
Vliegwiel zat er aan te komen, moest naar gekeken worden als hij op de brug stond. Afspraak staan voor eind april.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Zo'n gereviseerde mechatronic zal je al snel richting 900 a 1000 euri gaan kosten verwacht ik.
Maar ook hier geldt dat ga voor de kwaliteit!
Cruciaal is bijvoorbeeld de gel waarmee de printplaat in de mechatronic wordt beschermd etc. etc.
Je zult de afweging moeten maken hoe lang je van plan bent in de auto te rijden en of het dan eventueel zinvol is om in een nieuwe mechatronic van €1299 te investeren. Bij langer rijden zou ik die prijs van 1299 nieuw bij een specialistisch bedrijf er voor over hebben gehad maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke keus ivm budget
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Menno.

Actief lid
Gebruikte is €999,- Inc., een nieuwe €1299,- Inc., bij TVS. Het advies was, ruim je je auto binnenkort op, neem een gebruikte. Wil je er nog even mee rijden, neem een nieuwe! :)
 

VEEJAY

Forumguru
Voor 300 euro verschil zou je neigen naar een nieuwe, maar nu je weet wat er aan de hand is kun je natuurlijk gaan shoppen, want je bent niet verplicht het daar ook op te lossen.

Misschien vind je een garage die nog wel een goede DSG6 mechatronic heeft liggen die er zo bij jouw op kan. Succes.
 
Bovenaan Onderaan