Hallo, in december ging mijn wagen binnen in de garage ( geen officiële dealer) en volgens de garagist was de waterpomp stuk, deze werd vervangen, er zou ook een lek geweest zijn aan de carter dus die werd ook vervangen, ik kreeg wel te horen dat er problemen waren bij het uitlezen vd computer, er zou 1 vd pinnetjes vd obd stekker scheef zijn geweest en de garagist beweerde dat hij daardoor het motorgedeelte niet meer kon uitlezen. Dus werd me aangeraden om een andere obd stekker te laten plaatsen ( 300 euro) daarvoor moest de wagen een tijdje later terug binnen omdat er in december geen tijd voor was. Ondertussen stelt mijn man vast dat de koelvloeistof ineens nogal donker gekleurd was ipv roze. De roze koelvloeistof leek ineens grijs te zijn geworden. Het voertuig ligt op lpg en volgens de garagist gaf de computer vd lpg installatie storing op zijn programma waardoor hij het motorgedeelte niet kon uitlezen want wat bleek: toen de obd stekker vervangen werd kon hij het motorgedeelte nog steeds niet uitlezen, hij zei ook dat ik eerst maar moest passeren bij een lpg specialist omdat er volgens hem toch een lek was aan de verdamper. Vonden wij raar want er waren geen problemen als de auto op lpg reed, als een verdamper lekt of stuk is, merk je dit toch.Mijn man keek dit na en vermoedelijk is er door het onder druk vh circuit, een leiding naar die verdamper wat los komen te zitten waardoor er inderdaad wat water druppelde en het leek alsof dit vd verdamper kwam, mijn man heeft de collier van die leiding terug wat vaster gedraaid en probleem is opgelost. Dan terug nr de oliekoeler want die wou de garagist pas vervangen nadat we eerst bij de lpg specialist langs waren geweest. Wij dus naar andere garagist die wij vroegen om de oliekoeler te vervangen, toen deze de dop vh reservoir open draaide, als de motor stil lag, stootte de koelvloeistof naar omhoog, dat was volgens garagist 2 niet normaal dus deze stelde voor om een diagnose uit te voeren en om het watercircuit nog maar eens onder druk te zetten. Na diagnose scheelde er volgens garagist 2 niets en was de oliekoeler niet stuk en hij stelde voor om gewoon koelvloeistof te vervangen en het ganse circuit te spoelen. Hij was er wel in geslaagd om zonder problemen het motorgedeelte te kunnen uitlezen in tegenstelling tot garagist 1 die dat probleem wijdde aan een storing vd computer lpg gedeelte.Toen ik mijn auto ophaalde na diagnose schakelde die ineens niet meer over op lpg, garagist 2 beweert dat dat niets te maken heeft met de handelingen die zij uitvoerden maar kan er geen uitleg voor geven. Dat is nu ook mijn vraag niet want morgen gaan we dat laten nakijken bij een lpg specialist. Mijn man heeft vandaag ook vastgesteld dat er bij warme motor die stil gelegd wordt, dadelijk erna zich een waterdarm vacuum zuigt, het gaat hier om een dikke darm die uit het thermostaathuis komt thv radiator. Nadat mijn man de dop vh reservoir koelvloeistof open draaide, vulde de darm zich weer met water. Omdat wij een beetje de indruk krijgen dat beide garagisten maar een gok doen, vraagt mijn man zich af of dat vacuum zuigen vd darm een symptoom is van een oliekoeler die stuk is. Mijn man heeft zelf een spoeling gedaan en de koelvloeistof uit het reservoir gehaald en daar zag je ook duidelijk hier en daar druppeltjes olie drijven op de koelvloeistof of duidt dit op een ander (groot) probleem vd motor ? We zijn een beetje ten einde raad....Tijdens het rijden met de auto, wat momemteel enkel op benzine lukt en niet meer op lpg, is er geen probleem, je voelt niets.