Captain Hook
Forumguru
Mijn O2 is nu bijna 4 jaar oud een heeft ruim 160.000 op de teller.Negatieve mode on:
Maar Okki, heb je dan geen last van...
- krakende rubbers als je over drempels rijdt.
- bizar veel windgeruis op de snelweg.
- een cruise control die af en toe niet werkt.
- knopjes die kaal worden door normaal gebruik.
Heb jij nou echt een perfecte O2 of ben je gewoon snel tevreden?
(en dan zal ik kapotte turbo's en koppelingen maar buiten beschouwing laten...)
Afgezien van de reguliere onderhoudsbeurten, 2de paar banden, het slot in de achterklep, en 2 nieuwe voorruiten (maar daar kan de O2 niks aan doen), paar setjes ruitenwisserbladen en wat nieuwe lak op het voorspatbord (een allochtone muts trok haar auto iets te dicht langs de mijne, terwijl ik stilstond), doet alles het nog prima.
De motor is alleen maar zuiniger geworden. Is wel wat meer lawaai gaan maken. Olieverbruik treedt alleen op als je volgas over de duitse autobahn raast.
-geen krakende rubbers; maar ik zorg dat alles altijd keurig voorzien is van een beetje siliconenolie.
-windgeruis, ach dat hebben alle auto's op een of 't andere manier.
-cc doet het prima. Vanochtend nog heen en weer geweest tussen Flevoland en A'dam centrum. Gemiddeld verbruik 1:22! (dankzij de cc)
-Alleen de handgreep binnenzijde rechtervoorportier, daar is wat softlak af (maar bij de huidige O2's wordt geen softlak meer gebruikt). Dat afslijten komt door vrouwenhandjes met scherpe sieraden.
Ben ik tevreden met m'n Skoda? Ja, zeer zeker. Ik rijd al meer dan 25 jaar auto in talloze merken, maar zo probleemloos als deze O2 heb ik nog niet meegemaakt.
Deze O2 heeft al heel wat van Europa gezien. Van de Schotse Hooglanden tot de Dolomieten, van de Duitse Autobahn tot zwitserse bergpassen. En allemaal zonder krimp.