Problemen na 2 jaar en 50.000 km

Captain Hook

Forumguru
Negatieve mode on:

Maar Okki, heb je dan geen last van...
- krakende rubbers als je over drempels rijdt.
- bizar veel windgeruis op de snelweg.
- een cruise control die af en toe niet werkt.
- knopjes die kaal worden door normaal gebruik.

Heb jij nou echt een perfecte O2 of ben je gewoon snel tevreden?
;)

(en dan zal ik kapotte turbo's en koppelingen maar buiten beschouwing laten...)
Mijn O2 is nu bijna 4 jaar oud een heeft ruim 160.000 op de teller.
Afgezien van de reguliere onderhoudsbeurten, 2de paar banden, het slot in de achterklep, en 2 nieuwe voorruiten (maar daar kan de O2 niks aan doen), paar setjes ruitenwisserbladen en wat nieuwe lak op het voorspatbord (een allochtone muts trok haar auto iets te dicht langs de mijne, terwijl ik stilstond), doet alles het nog prima.
De motor is alleen maar zuiniger geworden. Is wel wat meer lawaai gaan maken. Olieverbruik treedt alleen op als je volgas over de duitse autobahn raast.
-geen krakende rubbers; maar ik zorg dat alles altijd keurig voorzien is van een beetje siliconenolie.
-windgeruis, ach dat hebben alle auto's op een of 't andere manier.
-cc doet het prima. Vanochtend nog heen en weer geweest tussen Flevoland en A'dam centrum. Gemiddeld verbruik 1:22! (dankzij de cc)
-Alleen de handgreep binnenzijde rechtervoorportier, daar is wat softlak af (maar bij de huidige O2's wordt geen softlak meer gebruikt). Dat afslijten komt door vrouwenhandjes met scherpe sieraden.

Ben ik tevreden met m'n Skoda? Ja, zeer zeker. Ik rijd al meer dan 25 jaar auto in talloze merken, maar zo probleemloos als deze O2 heb ik nog niet meegemaakt. :cheer:
Deze O2 heeft al heel wat van Europa gezien. Van de Schotse Hooglanden tot de Dolomieten, van de Duitse Autobahn tot zwitserse bergpassen. En allemaal zonder krimp.
 

___JC___

Forumguru
Het kan dus wel goed gaan. Maar helaas zullen hier ook voldoende mensen zijn die de genoemde klachten zeker wel herkennen.

Zoals eerder al gezegd, ik ben niet ontevreden met mn O2. Maar dr zijn zeker verbeterpunten.
 

Okki

Donateur
Negatieve mode on:

Maar Okki, heb je dan geen last van...
- krakende rubbers als je over drempels rijdt.
- bizar veel windgeruis op de snelweg.
- een cruise control die af en toe niet werkt.
- knopjes die kaal worden door normaal gebruik.

Heb jij nou echt een perfecte O2 of ben je gewoon snel tevreden?
;)

(en dan zal ik kapotte turbo's en koppelingen maar buiten beschouwing laten...)

Krakende rubbers ? Valt met niet meer op dan in het begin en kan het ook niet vergelijken met andere auto's
Windgeruis: idem...de stilste auto die ik heb gehad was een Citroen Xsara, maar elke auto heeft wel ergens geluid (spiegels, banden oid). Kan ook niet anders hé.
Cruise Control gebruik ik bijna elke dag....nooit last mee
Geen kale knopjes

Tevreden, ja dus. Eigenlijk ben ik met al mijn auto's tevreden geweest.

Ja, een proefrit met een Suberb 1.8 TSI leerde dat die auto stiller is, maar ja, kost dan ook wat meer.
 

yup

Lid
Je weet dat je de hele koplamp eruit kan bouwen in een mum van tijd voor lampenwissel he ?

Wist ik zelf niet, zat aan te kloten met handen dertussen wringen etc. totdat ik de handleiding las...

Die witte bout achtige ding losdraaien, klem met haak erop onder de voorkant van de motorkap bij de lamp krachtig trekken en de hele unit zit los. Skoda power niggaz. Doe dat maar eens bij een VW/Audi. Veel succes je haalt je klauwen open om een simpele lampie te wisselen.
 

Captain Hook

Forumguru
Je weet dat je de hele koplamp eruit kan bouwen in een mum van tijd voor lampenwissel he ?
Idd, RTFM. ;)
De koplamp loshalen is inderdaad very simpel, maar die connector zit altijd zo vast. En aangezien je dat wel op de tast moet doen, is dat wel eens probleem.
Daarvoor een een VW Golf gehad, dat was pas echt een rampenplan. :mad:
 

Okki

Donateur
Idd, RTFM. ;)
De koplamp loshalen is inderdaad very simpel, maar die connector zit altijd zo vast. En aangezien je dat wel op de tast moet doen, is dat wel eens probleem.
Daarvoor een een VW Golf gehad, dat was pas echt een rampenplan. :mad:

Op de tast? Nee hoor, koplamp eruit schuiven en een halve slag draaien. Kan je er prima inkijken en hoef je niets op de tast te doen.
 

Captain Hook

Forumguru
Op de tast? Nee hoor, koplamp eruit schuiven en een halve slag draaien. Kan je er prima inkijken en hoef je niets op de tast te doen.
Nou, bij mijn O2 lukt dat niet, want er zit echt niet genoeg ruimte in die kabelboom om de koplampunit helemaal naar buiten te trekken en dan een kwart slag te kunnen draaien.
Heb het ooit eens nagevraagd bij de garage, maar die beaamden die goed vastzittende connector... :eek:
 

Okki

Donateur
60.000 km beurt

Nou nou, 60.000 km beurt, excl. btw 313,00 euro (excl. 6 euro ruitensproeier vloeistof)
Wat een geld! :crazy:
 

Captain Hook

Forumguru
Nou nou, 60.000 km beurt, excl. btw 313,00 euro.
Wat een geld! :crazy:
He?
In de prijslijst bij Skoda staat voor een benzine bij 60KKm een prijs van 309 euro (incl. BTW). En 329 bij VOI onderhoud.
zie: http://www.skoda.nl/media/downloads/Onderhoudsbrochure_internet.pdf

Of zijn er extra handelingen c.q. vervangingen uitgevoerd?

Daarom wil ik altijd vantevoren een duidelijke afspraak wat ze gaan doen en hoeveel dat gaat kosten. En als er iets onverwachts is, dat ze dat eerst laten weten.
Want mijn 25 jaar ervaringen met garages door het hele land zijn eigenlijk nog nooit positief geweest. Er 'klopte' altijd wel iets NIET aan de rekening (bij alle merken waar ik ooit geweest ben)
 

Okki

Donateur
Wat berekend is klopt precies.

Beurt 60.000 VOI 276,47 + btw = 329,00
extra, remvloeistof vervangen 36,98 + btw = 44,00
extra, ruitensproeier vloeistof (vergeten zelf af te vullen) 6,00 + btw = 7,14

totaal excl. btw 319,45, incl. 380,14

Bij 30.000 beurt klopte het ook: 265,00 + ruitenwisserbladen 51,69 + ruitensproeiervloeistof 5,25, totaal 321,92 incl. btw

In een woord "keurig" dus :bye:
 
Update .....

Beste Allen,

2 jaar en 4 maanden heb ik mijn Octavia nu. 175000 km op de teller en .... nu een remlampje stuk. Voor de rest helemaal top. Mijn leaseclub is dol op me . Norm voor onderhoud 100% mijn score 62%. Ze verdienen dik geld. Enige nadeel : na drie maanden werd mijn pioneer AVIC 1HD BT gejat ....
Dat was wel een forse schade ... zie ook foto's elders .
Maar vooralsnog : topauto !
 

Okki

Donateur
Help.....een mankement!

Het is toch wat. Bij 65.500 km doet de achterruitensproeier het niet goed meer. Er kom een zielig straaltje uit. Dat worden weer onkosten!!!!
 
Bovenaan Onderaan