Proefrit Yeti

Vanmiddag een afspraak gemaakt bij de Dealer voor een uitgebreide kennismaking inclusief proefrit :winkie: met de nieuwe Yeti.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, rekening mee moet houden?
Nog tips ? Opties waarvan je zegt die "moet"je hebben ?
 

CaseyBasey

Actief lid
Ik zie elders, in een ander draadje, dat je het over diesels, 1.8 en 4x4 hebt. Over DSG niet gelezen. Een en ander maakt denk ik nogal uit als je een proefrit maakt. Want waarmee ga je dat doen? Een 1.2? En hoe vergelijk je de auto van de proefrit dan met de andere typen aangaande motor etc?
 
Ik zie elders, in een ander draadje, dat je het over diesels, 1.8 en 4x4 hebt. Over DSG niet gelezen. Een en ander maakt denk ik nogal uit als je een proefrit maakt. Want waarmee ga je dat doen? Een 1.2? En hoe vergelijk je de auto van de proefrit dan met de andere typen aangaande motor etc?

Ja ben een "echte" diesel rijder maar er zijn zo weinig mensen die een Yeti diesel hebben vandaar ook de vragen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar een 140pk diesel met 4x4. Nog helemaal niet serieus nagedacht over 1.8tsi 4x4 ivm benzine verbruik, levensduur motor, inruilwaarde.......of ben ik nu te ouderwets aan het denken? DSG is wel erg lekker maar geen noodzaak. Dit omdat de yeti diesel dsg in NL in een categorie hoger zit qua wegenbelasting..
 

CaseyBasey

Actief lid
Geen idee of je ouderwets denkt. Blijf me wel afvragen in welke Yeti je een proefrit maakt en wat je denkt te leren van die kennismaking.
 

corsaar

Senior Member
@Dino-tjuh
Met je wensen steven je af op zo'n 35000 euro, dan komen er nog heel
wat andere merken in beeld !!
 
Proefrit is in een 1.8tsi 4x4 hebben geen diesel staan, volgens mij ook nergens.

Wat ik wil met de kennismaking;

Hoe rijdt de Yeti
Hoe zit het met de ruimte
Zijn het fatsoenlijke stoelen ook voor mijn lengte
Hebben de achterpassagiers nog ruimte over
Hoe zit de auto in elkaar
Kan het iets voor ons zijn

Vervolgens laat ik mijn licht wel werpen op welke motor het beste bij ons gaat passen. Ben op diesel uitgekomen omdat we dat nu ook rijden.
En 4x4 krijg je er "gratis" bij in NL
 
Dieselrijden is alleen nog maar interessant als je veel km's maakt. Een hoog koppel bij lage toerentallen hebben moderne turbo benzinemotoren ook. Max. koppel al vanaf 1500 tpm! En stiller! Rij je tot zo'n 25.000 km per jaar? Ga voor TSI!
 

fabtdi

Lid
Ik heb het voor mijzelf uitgerekend en kwam er bij 35.000 km per jaar op uit dat het vrijwel niet uitmaakt of ik een benzine of diesel zou kiezen. Daarom rij ik al bijna 15.000 km erg tevreden rond met een 1.2 TSI, en heb bovendien nog bijna EUR 6.000 over voor andere zaken.
Ik heb ook bewust voor de benzine gekozen omdat die motor veel trekkracht bij weinig toeren heeft en dus ook bij een normale rijstijl erg stil is.
Bovendien begint het verbruik diesel achtige proporties te krijgen. De laatste tank met ruim 700 kilometer op de klok een verbruik van ruim boven de 1 op 16. Gemiddeld over de afgelopen 14.500 kilometer ruim 1 op 15.
Kortom de 1.2 tsi is een goed alternatief
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is een fraai verbruik! Had ik niet gedacht na lezing van de diverse opgaven in het draadje over Yeti-verbruik. Neem aan dat je dan wel behoorlijk rustig rijdt?
 
Gisteren gereden in een 1.8tsi 4x4 Ambition uitvoering.
En ik moet zeggen ben zeer onder de indruk van de motor.
Onderin lekker veel trekkracht en je kunt er heerlijk ontspannen mee rijden.
De auto zelf zag er leuk uit en reed ook goed, vond hem echt stabiel in de bochten lag goed op de weg. We zijn onder de indruk.
Vond de Ambition versie wel een beetje kaal. Maar goed ben op dit moment ook erg verwend met mijn full option passat.
Maar we zijn wel een beetje om.......Yeti:xyxthumbs:
En ik denk dat we toch gaan voor de sterke benzine versie.
1.8 tsi 4x4
 

Rosinfield

† In Memoriam
Geloof het graag! Maar het verhaal diesel/benzine gaat hier natuurlijk niet op; heb begrepen dat 1 op 10 nog een hell of a job is met zo'n 1.8. Maar als je je daar niet om hoeft te bekommeren, lucky you!
 
Ja je moet af en toe concessies doen....Ik heb de trekkracht nodig en dan is de keuze al iets meer beperkt. Een 1.2 tsi is voor ons niet voldoende.
1.4 tsi zou nog iets zijn om over na te denken.
Het is geen zuinigheids wonder maar dat weet je vooraf. Dan kun je het beste iets anders gaan rijden denk ik.
 
ik heb de 1.8 ook voor de trekkracht en tijdens de vakantie alleen maar plezier gehad.

Comfort en trekkracht

Ik ben tot nu toe meer dan tevreden en zitten er bijna 10.000 km op
 
De vakantie zit er weer op, heerlijk gereden met de yeti verbuik met caravan rond de 12,5 ltr per 100km, ondanks de slappere versie van de 1.8 trekt hij de caravan perfect.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Welkom terug en blij te horen. Maar die caravan zal dan wat lichter zijn dan 1500 kg? Las ergens dat de Yeti 1.2 tot 1200 mag/geadviseerd wordt.
 
Bovenaan Onderaan