Proefrit Yeti

fabtdi

Lid
Dat is een fraai verbruik! Had ik niet gedacht na lezing van de diverse opgaven in het draadje over Yeti-verbruik. Neem aan dat je dan wel behoorlijk rustig rijdt?

Ik rij normaal en echt niet als een slome duikelaar, maar vrijwel niet boven de snelheidslimieten aangezien ik nogal vaak snelheids controles tegenkom. Verder een kwestie van niet te veel stadsverkeer weinig korte ritten en een woon-werk traject van ongeveer 70 kilometer.

Bert bos

Nieuw lid
Hallo, nieuw op dit forum, heb een Skoda yeti 1.2dsg in bestelling. Ben erg benieuwd naar zijn rijeigenschappen. Het is
ook de bedoeling een caravan te trekken onder de 1200 kg. Volgens alles tot nog toe gelezen moet dat makkelijk kunnen. Was een zware trekauto gewend. Ben nieuwschierig naar ervaringen. Velen zeggen dat ze niet kunnen geloven dat je een caravan kunt trekken met z,on kleinemotor.. Ben dus benieuwd . Ook misschien een tip voor geschikte caravan spiegels.

EdK

Forumguru
zou zeggen neem eens contact op met witte yeti
Heeft spiegels en een caravaan een een witte yeti 1,2TSI zonder tuning

Witte Yeti

Actief lid
@ Bert Bos
Toen nu toe zijn mijn ervaringen met de caravan heel positief. Ik heb een Knaus 440HT en die weegt beladen 1000 kg. Ik vind de Yeti zelfs beter trekken dan mijn vorige auto (Kia Joice 2.0). Dit zal zeker komen door het max. koppel dat al bij een laag toerental beschikbaar is.

Wat betreft geschikte caravanspiegels, zou ik adviseren om eens naar Emuk spiegels te kijken. De
Van dit merk verkopen ze spiegels voor de VW Tiguan, die ook op de Yeti passen.
De spiegels zijn heel makkelijk te monteren en passen perfect.
Ik heb ze online gekocht bij Emuk Skoda Yeti - Kampeerdump.nl - A-merken tegen bodemprijzen!
Art. leverancier: 100158
EAN code: 4034144001582
prijs ongeveer € 90,-
De spiegels zijn heel makkelijk te monteren en passen perfect.
Je kan natuurlijk ook eens zoeken op marktplaats, voor 2e hands.
Hier staat een foto van mijn auto met spiegel http://www.skodaforum.nl/board/attachments/f37/17334d1322559418-caravanspiegels-yeti-dscn4810.jpg

OuweHippie

Senior Member
Hier een YETI 1.2 DSG met een 1200 kg wegende Bergland Nevada 400 uit 2003 erachter.
Benzineverbruiik 12,5:100 over totaal 1220 KM. Veel t.o.v. de Scenic 1.6 die ik hiervoor had. Daarentegen is de YETI solo absurd zuinig. 6,4:100 is echt makkelijk haalbaar op de grote afstanden.
De befaamde hellingen bij Luik.... lachertjes.
Rijgedrag van de combinatie formidabel.
Ik heb EMUK-spiegels voor de Tiguan, nooit zulke trillingvrije en perfect passende spiegels gehad. Sluiten prima over de kappen van de YETI.
Veel bekijks gehad op de camping(s)

Het is jammer dat er weinig YETI's leverbaar zijn met DSG. Ik zit bijv. noodgedwongen aan onze Bergland vast vanwege het toelaatbare gewicht van 1200 kg. Wil ik meer trekken dan is er geen redelijk geprijsd alternatief en zou ik VAG willen blijven rijden en DSG dan kom ik alleen maar uit op de SEAT Altea om 1300 kg te trekken.

De VW Touran 1.4 DSG is een ander, nog duurder aternatief.

Erwin

Lid
Skoda yeti 1.2 handgeschakeld (okt 2010) met Klaus sport (1200kg) van april 2011 en emuk spiegels. Prima combinatie. Benzineverbruik let ik niet op. Wijzer in het rood, gewoon tanken! Geen ervaring met andere combinaties, maar op de hellingen naar het zuiden geen enkel probleem. Je kunt makkelijk met de massa mee rijden. Dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Bovenaan Onderaan