Proefrit

Ja, en dan weet je er nog minder vanaf! Daarom koop ik altijd een nieuwe :tongue:.

Maargoed, ik zou zeggen: rij ermee en kijk of het allemaal in orde is. Indien je het wat vind kan je vast nog wel wat eraf krijgen (van de prijs). Vertel gewoon dat je het vermoeden hebt dat je denkt dat het een testauto is.. Kijken of het ontkent word, indien dat het geval is kan je aardig wat van de prijs afhalen... Bewijs is er!

Miez1

Forumguru
Maar het prijsverschil met een nieuwe is dusdanig groot, voor dat geld kun je een hoop laten vervangen........

grtz.

Miez

SkodaSuperb

Nieuw lid
Hallo,

ik heb net de proefrit gemaakt. Ik heb al eens eerder gereden in een Skoda Superb Combi, maar dat was de 1.6 tdi greenline. Deze is dusdanig sneller, maar er was een probleem.
Want de auto heeft een elektrische achterklep, maar die was kapot. Er was dus een gleuf, ook als je aan het rijden was, dit veroorzaakte veel lawaai.
Nu vroeg ik me af, welke is stiller, de Superb Combi 1.8 tsi DSG of de Superb Combi 1.6 tdi greenlline.
Verder vond ik het wel slecht van de dealer dat ze nog niet eens zeiden dat de achterklep het niet deed. Hebben nu niet echt kunnen testen omdat we steeds aan die achterklep zaten te denken.
Ze konden ook nog geen taxatie maken van mijn huidige auto, daar bellen ze nog over. Ze zeiden ook: "De auto was eigendom van Pon, wij weten niet wat er mee is gebeurd." Is het echt waar dat ze dat niet weten?
Wisten jullie dat dit precies dezelfde auto was als in de reclame??

Groetjes,
Joran

eddiea

Forumguru
Hoe goed de isolatie van een diesel tegenwoordig ook is de krachtbon zelf is altijd luidruchtiger dan een benzinemotor. Dat verschil zal in het interieur ook te horen zijn maar waar praat je over? Misschien 1 á 2 db ofzo.

SkodaSuperb

Nieuw lid
@eddiea, oke, bedankt. Verder had de auto waar ik in gereden had 16" velgen en deze 18", weet jij of er verschil in zit?

eddiea

Forumguru
Tja alleen in de 'looks' zit al veel verschil vind ik. Persoonlijk vind ik een superb op 16 of 17" al geen gezicht. Ik rijd zelf op 19 inch maar (ik zit nu lekker in Spanje in het zonnetje bij 30 graden aan de san miguel) heb voor mijn vakantie de auto tijdelijk op 18" gezet voor wat meer comfort. Dit verschil vind ik al behoorlijk zeker met het afrolgeluid van de banden laat staan met 16". De auto stuurt zeker een stuk beter met 18" maar hoeveel waarde hecht je daaraan.

sitechris

Donateur
Mbt de mankementen. Die kun je gewoon onder garantie laten repareren. Geldt ook voor andere mankementen. Zoveel risico loop je niet. De prijs van 35k lijkt laag maar besesf wel dat een superb toch wel afschrijft. Ik schrik er niet van. Zeker op opties schrijf je gewoon veel af. Des te prettiger voor de tweede eigenaar.

SkodaSuperb

Nieuw lid
@eddiea, ten eerste: veel plezier nog in spanje, ik ga straks ook lekker op vakantie (dubai & sri lanka :cheer:). Wat bedoel je nou precies, zijn de 19" stiller of minder stil dan de 16" velgen??

@sitechris, er was (gelukkig) maar 1 mankement, de kofferbak, die werd vervangen deze week.

michelover

Forumguru
16 of 18 inch geeft geen ander afrol geluid. Geluid komt van de banden en dit verschilt per merk band. Mijn auto staat ook op 18 inch met conti's en je hoort niets. Verder is een combi altijd wat rumoeriger dan een hatchback of sedan.

eddiea

Forumguru
Een platte band heeft meer afrolgeluid dan een hoge ook al pak je twee banden van hetzelfde merk............

hemi24

Forumguru
Beetje appels met peren vergelijken: 16 en 18 inch...

door de hoogstwaarschijnlijk (15%) bredere loopvlak van de 18 inch heeft deze vanzelfsprekend meer afrolgeluid!!!

Bovenaan Onderaan