Raam rechtsvoor met eigen willetje

EdK

Forumguru
Dat is dan toch de knel beveiliging die aanspreekt.
maw het geheel loopt te zwaar, in gehele dichtgang of op bepaalde punten.
En daar moet je dus de vinger achter zien te krijgen

EdK

Forumguru
ja maar dan zie je volgens mij de motor met de overbrenging nog niet omdat je tegen een stalen plaat aanloopt.
dus iemans met elsa even de exploid view laten posten hier zodat je weet hoe er bij te komen

Joske

Forumguru
Misschien dat je alvast hier iets mee bent.

Bijlagen

• Portierinbouwplaat demonteren Octavia 2 2009.pdf
    158,4 KB · Weergaven: 22
  • ruitbedieningsmotor demonteren octavia 2 2009.pdf
    41,4 KB · Weergaven: 11

Joske

Forumguru
ja maar dan zie je volgens mij de motor met de overbrenging nog niet omdat je tegen een stalen plaat aanloopt.
dus iemans met elsa even de exploid view laten posten hier zodat je weet hoe er bij te komen
wat bedoel je juist met exploid view? een voorwerp in alle stukken los van elkaar gezet, denk ik? :pieker: klopt dat?

en waar te vinden in Elsa? :)

octavia-gek

Actief lid
Beste Rutgerm,

Ik heb het zelfde probleem gehad.
de raammechanismemotor herkend zijn nul stand niet meer
er is een nieuwe motor ingeplaatst en sinds 2 jaar geen last meer van gehad.

rutgerm

Senior Member
Ja, ik had ook al zo'n vermoeden dat het niet uit zichzelf weg zou gaan met alleen een beetje siliconenspray. Ik moet er maar eens mee naar de dealer.

Antera

Donateur
De programmering zit in de raammotor en die zou goed de oorzaak van je probleem kunnen zijn. Maar omdat je het bij beide hebt verwacht ik dat aan de bestuurderskant de raammotor aan vervanging toe is. Het is heel erg lastig hier de vinger op te leggen waar het probleem zit maar ik zou dit wel verwachten. Misschien staan er wel storingscodes in waar we iets mee kunnen maar dat kan ik vanaf hier helaas niet zien

Wild Chocolate

Senior Member
Volgens mij zijn er voor deze problemen ook al eens aanstuurmodules vervangen. Dus dat is ook nog een optie.

Maar ik zou toch zeker eerst proberen of de door EdK aangedragen oplossing geen soelaas biedt. Dat zal verreweg de goedkoopste optie zijn.

Ik moet er zelf ook nog eens induiken, want onze Octavia heeft dit ook bij het rechter portier. Het lijkt bij mij vooral op te treden met warm weer, als de auto een tijd in de zon gestaan heeft. Is dan iets meer moeite om het raam dicht te doen, maar het heeft me nog niet genoeg gestoord om er wat aan te doen.

Overigens gaat hij na 3 x proberen niet meer automatisch dicht, en kan je hem alleen sluiten door het knopje vast te houden.

Bovenaan Onderaan