Raammechanisme eindelijk kapot.

namleop

Actief lid
Even een antwoord op mijn eigen vraag :)

Vandaag heb ik het mechanisme vervangen en het ging prima. Het was behoorlijk hannesen om de stalen plaat eruit te krijgen, er zat ook nog een kabeltje aan de deurgreep die er af moest. Eenmaal eraf kon ik het oude mechaniek er afhalen, deze zat met vier popnagels vast. Vier nieuwe erin en het paste perfect.

Raam werkt weer naar behoren, iedereen hier bedankt voor de hulp!

Niwla_nl

Nieuw lid
Ik ben halverwege het proces van het vervangen van mijn raammechaniek. Ik hoor hier iedereen over de popnagels waarmee het raammechaniek op de binnenplaat zit. Ik heb zelf voor een paar euro meer een mechaniek incl. raammechaniek besteld. Scheelt poppen ;)

44gekkehip

Nieuw lid
Ik heb door lekkage van beide achterdeuren met mijn vader nu bij 1 deur alles losgehaald, dus zelfs alles van de stalen plaat.
We zitten alleen erg te hannessen met het in elkaar zetten. Hebben we net het ene onderdeel op zijn plaats, krijgen we het raam niet meer op zijn plaats. Heeft iemand uitgebreide tekeningen/foto's/filmpje van hoe je een en ander weer kan monteren? Het gaat dus specifiek om alles wat op de stalen plaat (casette) zit. Het betreft een Facbia uit 2001.

bedankt

Cordoba

Forumguru
Ik ben nooit verder geweest dan de metalen plaat, maar dat is genoeg voor het kitten om de lekkage op te lossen. De bekleding kun je aan de bovenkant vast laten zitten, en dan de metalen plaat kitten op de naden. (tip voor de volgende deur dus)

Misschien dat dit helpt:
S58-0097.png S58-0031.jpg S58-0033.png S58-0050.jpg

Bovenaan Onderaan