Raar geluid in auto

piair1982

Forumguru
Bij de fabia 1 was de trillende stabilisatorstang een vaak voorkomend probleem. Productiejaren 2000 tot en met 2004.
De rubber klosjes waar de stang in hangt gingen lostrillen. Een gemodificeerde versie loste dit op.
Zou de fabia 2 dit probleem ook weer hebben?

Oke mijn auto is vandaag bij de dealer geweest. Het geluid blijkt te komen van de ventilator motor.
Volgens Skoda een vaker voorkomend probleem op klinkers en andere wegen. Om de vent. motor te vervangen moet het dashboard open gemaakt worden. :crazy:

Maandag bellen ze voor een nieuwe afspraak. Ik ben iig blij dat het probleem serieus wordt genomen! Nu hopen dat hier ook echt het probleem ligt.

Opgelost! Oorzaak was dus de ventilatormotor of kachelmotor.
Deze had van binnen een speling zodat het hele component als een trommel meetrillende met het wegdek! Auto vandaag bij de dealer opgehaald.

Het voelt alsof ik in een andere auto rijd. Ik heb eerder verklaard dat ik vond dat de vering zo stug is, maar het leek erger dan het was door dit probleem.

Ondanks veel zoekwerk van de dealer is dit een bekend probleem bij Skoda, want het was vastgelegd in de troubleshoot van Skoda.

Nu hopen dat het voor altijd wegblijft. :722:
Edit: bedankt allemaal voor het meedenken! :D

Bovenaan Onderaan