Eltjo
Forumguru
Tja, dat heb ik vandaag dus geprobeerd, maar verder dan het rooster van de pijlen aan de bovenkant eraf trekken ben ik niet gekomen. Bij mij zit daar ook nog een chrome strip onderaan doorlopend in de zijkanten van het rooster.De 2 buitenste kapjes eruit trekken. Daar achter zit een schroefje. De verticale spijltje zitten aan de bovenkant achter de bumper gehaakt/klikt. En aan de onderkant zit die in de bumper geschoven en geklikt.
Ik heb veel kracht gezet, maar wanneer je niet precies weet hoe het in elkaar zit is dat lastig (zelfs met een spiegeltje op telescoopstok). Ik trek het liever niet kapot.
De afdekplaten bovenaan de gril naar de radiator heb ik verwijderd. Deze zitten vast met in totaal 8 spreidpluggen (de pinnen hierin zijn makkelijk te liften met zijsnij/kniptang en later weer terug te steken). Zo was er meer speelruimte om één stuk racegaas van 74x14 cm te monteren.
https://www.aliexpress.com/item/Bla...233.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.56fe4c4drkiHb5
Deels met de Thomas & Betts ty-raps om de bumperspijltjes achter het rooster. Een pokke-klus vanwege de schrammen die ik van het kunststof en het gaas op m'n zon verbrandde handen kreeg.
Het is eigenlijk bijna monstert na de maaltijd, dat had ik veel eerder moeten doen. De condensor van de auto heeft nu sinds de aankoop ruim 80 dkm steentjes gekopt en dat is heel goed te zien aan het deel achter het rooster. De airco werkt nog wel en is op druk bij 235 dkm - hopelijk blijft dat zo.
Laatst bewerkt: