Radiator ventilator

Ronnie

Forumguru
@ Constant: maak je geen zorgen, een Skoda/VAG auto moet ook door de woestijn kunnen rijden, of van de Noordkaap naar zuid Afrika in de zomer. Er is genoeg overcapaciteit ingecalculeerd. Mocht onverhoops een koelwatersensor het begeven zal de airco niet meer werken en wordt deze fan voor koeling gebruikt.
Mocht het nog niet voldoende zijn dan laat je de interieurfan op de hoogste stand draaien met de kachel aan, dit koelt de motor al voldoende!
(Dit laatste voelt natuurlijk minder prettig aan in de auto!)
 

Constant

Erelid
@Ronnie: Na een uurtje met 36 graden omgevingstemperatuur te hebben gereden, ben ik overtuigd dat m'n auto in orde is voor de hittegolf.
 

Ronnie

Forumguru
In 1975 bezat ik een Alfa GTA coupe veloce met een 2.0 ltr en 152 PK, lekker scheurijzer (indien de motor warm was), de koeling was nog niet zo geavanceerd dan tegenwoordig. Simpel 5 blads vennetje op de waterpomp, aangedreven door de V-snaar. Op weg naar de vakantie in het destijdse ( president Tito)Joegoslavie kwam ik in Oostenrijk met een defecte startmotor(moest de motor laten lopen) op een Autotrein terecht (onder een pas door, ik weet niet meer welke), echter reed deze trein achteruit en had dus mijn draaiende motor totaal geen koeling!
Verwarming stand sambal, ven vol aan, motorkap open houden met een hand (opende naar voren) en na 20 minuten konden we weer van de trein af en begonnen aan de afdaling...... Eindelijk koeling! Koelwater was 110 gr, Olietemp was 145 gr, maar alles doorstaan!
Met de huidige techniek is het toch appeltje-eitje!
 

Avento

Lid
@Tuimelaar,

op de vlakke weg is de 6e versnelling heel goed bruikbaar, want dan kun je zonder problemen tussen 1750 en 2000 toeren draaien. Helling op is een ander verhaal.

Overigens heb ik al eerder in een ander topic iemand gehoord over het warmlopen met een caravan. Ook zijn auto was gechipped, dus ik denk dat het er wel mee te maken heeft.
 
Bovenaan Onderaan